Har du tenkt tanken på å drepe barnet ditt?

*Labambie

Forumet er livet
Altså "har lyst å legge hendene rundt halsen å kvele barnet"..
 
Har jeg ALDRI tenkt, og kommer jeg ALDRI til å tenke!
 
NEI NEI NEI..

Jeg elsker lille gutten min og kunne aldri tenkt den tanken..
 
Nei... Men å hive henne ut vinduet når ho skriker som verst om natten, ja.. Men den tanken har ingen sammenheng med hva jeg kunne gjort i praksis, heldigvis!
 
Nei, heldigvis ikke!
 
ORIGINAL: StinkiStini

Nei, heldigvis ikke!
 
ORIGINAL: smash

Har jeg ALDRI tenkt, og kommer jeg ALDRI til å tenke!
 
ORIGINAL: Solnexy

*grøsser* bare av å lese overskriften så NEI!!!
 
Nei,det har jeg ikke..
Men når Tuva skreik 8timer i døgnet i 3mnder sa jeg at jeg ville kaste henne ut stuevinduet...Men hadde aldri gjort det... Var bare fortvilet og sliten når det stod på som værst...
 
Ja, og til dere som sier at dere aldri kunne tenkt det - det vet dere ikke..
[;)]
 
Ikke å drepe henne..ALDRI ALDRI!

Men å benytte meg av 30 dagers retur rett til Klinikken tenkte jeg en del ganger!! den første mnd
 
Nei det har jeg ikke.

Men når vi hadde kolikk så husker jeg at jeg tenkte at jeg nesten kunne forstå de som rista barnet sitt[&o]
 
HELL NO!!
Det er jo sykt![&:]
 
ORIGINAL: Guerlain

synes slike tråder er korka,beklager.Men er dere klar over at mange kvinner som sliter med fødselsdepresjoner faktisk kan sitte med slike tanker uten at de kan noe for det?De gjør det heller ikke,men tankene er der og sliter på dem.Mange skaffer heller ikke hjelp pga slike uttalelser enkelte kommer med.Ikke rart mye står på stedet hvil når det er så mange korttenkte mennesker iblant oss fortsatt.

 
Meg du sikta til? Jeg må spørre, utifra den andre tråden.. Og jo, jeg har selv hatt meget alvorlig fødselsdepresjon.
 
ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

ORIGINAL: Merri24

Nei... Men å hive henne ut vinduet når ho skriker som verst om natten, ja.. Men den tanken har ingen sammenheng med hva jeg kunne gjort i praksis, heldigvis!

sign.

Av en eller annen merkelig grunn syntes jeg det høres bedre ut enn å ville kvele barnet sitt, men hvor logikken i det er hen vet jeg ikke helt... [:-]

 
Ja det syntes eg og! Og har tenkt kaste ut vinduet/legge deg ut i skogen så du kan bli fostret opp av uler tanken noen ganger ja!
 
Nei heldigvis ikke.
Håper alle dem så måtta ha slike tanker får den hjelpen dem trenger.
 
Kanskje presisere i hvilken setting som menes? Om det er i første leveår eller om det er når barnet er eldre - og utvide det til å gjelde mer enn bare å kvele barnet.

Jeg laget en poll for litt siden her på BV hvor jeg spurte om psykisk helse etter fødsel, her er resultatet:



Ja har hatt tanker/syn hvor jeg skader babyen min med vilje   12% (28)

Ja har hatt tanker/syn om at fæle ting skjer med babyen min (ikke jeg)   18% (44)

Ja føler meg deprimert og nedstemt - svært lite glede og morsfølelse   13% (32)

Er bare veldig trøtt og sliten pga søvnmangel - ikke vonde tanker.   25% (60)

Tenker svært mye tilbake på en vond fødselsopplevelse - unormalt mye.   7% (18)

Har morsfølelse, men føler meg mislykket som mor - deprimert.   17% (41)

Tanker om å skade meg selv.   4% (10)


Resten av tråden er her:

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=16441669


INGEN her inne kan si at de vet med 100 % sikkerhet at de aldri vil tenke tanken/kunne ha tenkt tanken om å skade barnet sitt/drepe det.
 
Ja, det har eg tenkt, men om eg hadde gjort det i praktis? ALDRI
 
Back
Topp