Har du tenkt på prevensjon?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Har du tenkt på prevensjon etter fødselen?

Har tenkt på det, men ikke bestemt meg. Skulle egentlig ønske at min samboer var villig til å sterilisere seg. Tåler ikke noe med hormoner. Har hørt at det har kommet en ny type kobberspiral, som ikke har de bivirkningene med mensen. Tenkte å finne ut mer om den.

Har tenkt på det, men er i grunn bare totalt forvirret. Vil ha så lite hormoner som mulig, men tør ikke prøve kobberspiral da jeg blør mer enn nok når jeg har mensen til vanlig. Tror det blir å prøve hormonspiral, p-ring eller p-stav, hvis ikke jeg rett og slett kjøper meg en sånn temperaturmåler.

Har tenkt på det, men er i grunn bare totalt forvirret. Vil ha så lite hormoner som mulig, men tør ikke prøve kobberspiral da jeg blør mer enn nok når jeg har mensen til vanlig. Tror det blir å prøve hormonspiral, p-ring eller p-stav, hvis ikke jeg rett og slett kjøper meg en sånn temperaturmåler.
Det har visst kommet en ny type kobberspiral som heter Gynefix. Med den unngår man bivirkningene med økt menstruasjon og menssmerter. Men jeg vet egentlig ikke mer om den enn det jeg har googlet. Tenkte å høre litt med legen om den.

Det har visst kommet en ny type kobberspiral som heter Gynefix. Med den unngår man bivirkningene med økt menstruasjon og menssmerter. Men jeg vet egentlig ikke mer om den enn det jeg har googlet. Tenkte å høre litt med legen om den.
Oi, den så jo helt knall ut! Tror jeg vil ha en sånn :D

Jeg skal fortsette med BC, som jeg brukte før jeg ble gravid. Har alltid vært skeptisk til hormoner, og liker ikke å putte unødvendige stoffer i kroppen :p

Jeg skal fortsette med BC, som jeg brukte før jeg ble gravid. Har alltid vært skeptisk til hormoner, og liker ikke å putte unødvendige stoffer i kroppen :p
Følte meg litt grønn nå, men hva er BC..?

Lurer på om det blir nuva ring.. ikke sikker. P-piller er uaktuelt. Dårlig erfaring med hormonspiral..

Følte meg litt grønn nå, men hva er BC..?
Babycomp :D
Du måler temp. hver morgen, åsså forteller den om det er en sikker eller usikker dag å ha sex på :p
Kan brukes både for å planlegge og unngå graviditet, når jeg ble gravid gjettet den faktisk samme termin dato som jeg fikk på ultralyden:p på de usikkre dagene forteller den også om det er størst sjangse for gutt eller jente( selv har jeg ikke heeelt troa på akkurat dette) men kom på nå at jeg ikke har sjekket hva den sa om kjønn, så de skal jeg ta å sjekke nå :p

Back
Topp