Har du tenkt over hvem du vil bruke som barnevakt?

M

Moderator Steffen

Guest
Er det forskjell på hvem du tør å bruke nå helt i begynnelsen, og på hvem du tenker du vil bruke etterhvert som barnet vokser til?
 
Jeg tror ikke det blir så mye barnevakt til å begynne med.. Men når det blir aktuelt vil det viktigste være noen som både jeg og mini er trygg på. Om hvem som oppfyller de kriteriene er ikke lett å si, det handler jo litt om kjemi også.. Så vi får se!
 
Kjenner at det egentlig bare er min mamma jeg stoler heilt på i starten. Svigermor bor nærmere og er lettere tilgjengelig, så hun blir nok brukt mest etterhvert. Problemet er bare at jeg ikke stoler på at hun gjør som jeg vil med f.eks. hva barnet får spise, ut fra erfaring med stebarnet mitt...

Senere så kommer det nok litt ann på situasjonen og hvor lenge/langt borte vi er.
 
Blur nok ikke mye barnevakt i starten, vil være hos henne mest mulig. Men har mamma og pappa som bor nær oss og jeg stoler på vil passe på lille om vi skulle trenge det :Heartred
 
Blir lite barnevakt det første året.

Men etter det vil vi bruke mamma,pappa og svigers
 
Hvis det er behov i starten, så er det nok kun mamma jeg stoler på :)
 
Stoler vel egentlig mest på min mor og faren til min eldste datter.
Nå har jeg hatt barnevakt Max 5 ganger i løpet av min eldste sine 9 år, så tror ikke det blir store behovet nå heller...
 
Har ikke tenkt å bruke barnevakt med det første. Har forsåvidt ikke så mange å velge i uansett, så det blir nok enten svigerinne eller samboers kusine når den tid kommer :)
 
Blir nok ikke mye barnevakt i starten. Har en ettåring fra før og han har vi så langt vært borte fra toppen 3t [emoji28] så blir spesielt når vi skal inn på føden. Blir første gang med ordentlig barnevakt [emoji85] men det går nok bra det og, svigermor skal være hjemme hos oss.
 
Ser ikke for meg at jeg skal ha barnevakt i starten. Om jeg har behov for eller må komme meg litt ut på egen hånd så får jeg gjøre det på et tidspunkt hvor pappaen er hjemme. Deretter så vil det kanskje være tanter og onkler, besteforeldene er ikke i så godt form at jeg vil spørre dem om å være barnevakt.
 
Her stoles det like mye på besteforeldrene på begge sider, men svigermor bor langt unna - er stort sett vi som besøker henne og da er det jo ikke snakk om barnevakt.

Med første "byttelånte" jeg med søsteren min - hun passet lillegutt da han var 5mnd mens jeg tok hennes barn på skidag. Gikk så fint så :)
 
Her er det ikke aktuelt med barnevakt med det første da vi ikke har familie her. Skulle ønske vi var så heldige å ha den muligheten :/
 
Både søsken og venner som bor i nærheten er aktuelle barnevakter, men må se an hvem mini er og hvordan ho trives med de, og om potensiell barnevakt er komfortabel og trygg i rollen :) starter nok med søstra mi som kanskje kan passe når eg tar en dusj og slikt [emoji4]
 
Er det forskjell på hvem du tør å bruke nå helt i begynnelsen, og på hvem du tenker du vil bruke etterhvert som barnet vokser til?

Det er det. Går litt på hvem som jeg føler er egentlig flinkest med den forskjellige alderen og kanskje hvem jeg har selv følt meg tryggest på. Opplever også litt av og til at folk ikke hører dersom jeg har sagt gi henne maten jeg sender med og helst ikke noe annet. Eller generelt følt enkelte overhørt hva slags måter vi ønsker barnet skulle ha blitt holdt, eller hva man gjør når barnet gråter osv. Da blir det til at de personene ikke får passe over noen store tidsrom som mer enn Max time eller to fåtall av ganger iløpet av året, før barnet er stort nok til å prate eller ringe selv.
 
Og vi hadde heller ikke barnevakt før barnet var 9mnd, å da kun 4timer i begynnelsen pga jobb. Mange som gjerne ønsket å passe, men vi er alle forskjellige når vi føler sånt modent tenker jeg:)
 
Back
Topp