Har du tatt vaksine mot sesonginfluensa?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Nei, har ikke gjort det og tror ikke jeg skal gjøre det heller. Tok vaksine mot svineinfluensaen 2010 da det var pandemi.

Har ingen planer om å ta den.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Ligger syk allerede. så hjelper vel egentlig litt lite det nå.

Nei..og har ingen planer om det... Har skjedd så mye negativt rundt denne vaksina.. Så jeg personlig er veldig skeptisk..

De anbefaler vaksinen bare for de i 2 og 3 trimester...innen jeg er der er vel nesten sesongen over...så jeg regner ikke med jeg skal ta den.... Angrer på at jeg ikke har tatt den før da, for jeg bader i influensa-smitte på jobben om dagen....

Nei..og har ingen planer om det... Har skjedd så mye negativt rundt denne vaksina.. Så jeg personlig er veldig skeptisk..

Det er ikke rett.

Det var mye negativt rundt svineinfluensavaksinen (pandemix), men den som blir gitt nå er vanlig sesonginfluensavaksine. Den har vært i mange år og er godt utprøvd (som f.eks. vaxigrip). Ser at det er veldig mange som misforstår dette :happy7

Jeg skal ikke selv ta vaksinen, da de anbefaler helst til 2. og 3. trimester og jeg er kun i første.

Jeg er veldig usikker, er fortsatt i 1.trimester (uke 10) så det er uansett ikke aktuelt før om noen uker. Jeg tok ikke vaksine sist men mest sannsynlig hadde jeg svineinfluensa den gang uten at jeg fikk det påvist, legen mente jeg hadde det... Jeg jobber på sykehus og er i risikogruppe som gravid + en annen diagnose. Skal til legen på mandag så skal høre med han om hva han anbefaler.

Back
Topp