Har du tatt skrekken?

Escuro

Forumet er livet
Jeg har hatt to drømmefødsler (sett bort fra syingen) og har IKKE tatt skrekken [:D]

Dvs, det var jo vondt da. Men fikk epidural, og begge fødslene var kjappe. Så når jeg tenker på dem som ligger i ørten timer eller døgn og ikke kommer av flekken, så innser jeg at jeg er veldig, veldig heldig. Iallfall så langt. Regner med jeg må gjennom en fødsel til om noen år...

annet- jeg har fått skrekken etter akutt ks hvor min lille prinsessen mistet hjertelyden, har aldri vært så redd før som jeg hva da når dem løpte med meg ned... men jeg håper jeg klarer å sette den på sia etter vært og om noen år prøve å bli gravid igjen. vil jo ha flere barn men spørs om jeg tør å fødte det jeg opplevde.

Har ikke tatt skrekken, men spørs om det blir flere barn likevel. Vi får se[:D] Gubben sier det er nok med 2.

første fødselen min var helt forferdelig , og etter det hadde jeg skikkelig skrekken .. denne gangen gikk fødselen så kjapt at jeg ikke rakk å ha vondt så lenge , men de riene jeg hadde var helt forferdelige .. men etter denne fødselen sitter jeg ikke igjen med skrekken for selve fødselen , men komplikasjonene etterpå.. mista 2,5 liter blod og måtte i narkose og opereres [:(] .. er redd det skjer igjen hvis jeg får fler .. men legger ikke bort tanken helt på å få 1 til , men det må nok gå noen år , så jeg får det litt på avstand

Jeg hadde en såpass kjapp og grei fødsel at folk har kalt meg 'den fødte fødemaskin' [:D] Hadde jo ikke så vondt heller bortsett fra pressingen da (!), men jeg er likevel litt sånn 'nooo way' når jeg tenker på å få en til, tror kanskje det er litt for at jeg er redd det ikke skal gå like fint neste gang...?! [&:]

Men syns uansett det er altfor tidlig å tenke på det, tipper jeg tenker helt anderledes om et år eller to enn jeg gjør nå [:)]

ORIGINAL: GripDagen

Annet: utdypes:

Hadde en fødsel fra helvete som varte i 35 timer og jeg trodde jeg skulle dø, men er samtidig en helt rå, utavdegsjæl opplevelse som må oppleves igjen.

Det er sant! Er en kjempestor opplevelse som jeg ikke ville vært foruten, på godt og vondt! [:)]

Annet...

Holdt på å dø av arvelig styrtblødning, så fikk absolutt skrekken.... Men sambo ønsker seg veldig gjerne 2 barn.
Men det må bli en stund til, dette må bearbeides og har fått beskjed av sykehuset at vi begge skal gå i samtaler for å bearbeide fødselen...

Men selve fødselen var faktisk kjempe flott[:)] Det er bare forløpet rett etterpå, og dagene som fulgte med blodoverføring osv....

-annet: He ikkje tatt skrekken, ,men veit ikkje om de blir fleire sida her e en bonus også [:)] Tida fe vel vise tenke ej [;)]

Annet...

Helt forferdelig svangerskap som må glemmes, men drømmefødsel (keisersnitt).

Har fått beskjed om at det er stor sjanse for at det skjer på nytt, så blir mange år til neste....

ORIGINAL: Escuro

Jeg har hatt to drømmefødsler (sett bort fra syingen) og har IKKE tatt skrekken [:D]

akkurat det samme her [:)] fikk og epidural, men den funka bare ca en halvtime ....så føler ikke at den var så nyttig da, men hadde lystgassen [:)]
Trodde jo det skulle være mye vondere enn det var, så har absolutt ikke blitt skremt fra å føde igjen [:)]
Stingene var vonde dagene etterpå da....så det kunne jeg vært foruten [;)] men men, overlevde jo [;)]

helt rå, utavdegsjæl opplevelse som må oppleves igjen.
Heilt enig i den [:D]
Hadde en fødsel med en del komplikasjona, navlestrengen rundt haude, handa kom ut med haude så han satt fast, forsterlyden gikk ned å det var snakk om akutt keisarsnitt. Han kom ut til slutt med hjelp av sugekopp.  Morkaka satt fast etterpå å dei trykte på magen, VONDT! men den jordmora ej hadde gjorde fødselen likevel til en så posetiv opplevelse, at ej ikkje tok skrekken som førstegangsfødende (samtidi som ej he best. samme jordmora til neste fødsel..hadde før ho ett utyske som jaga mej opp i senga dei første 3t..grøss!!)! Da va ej glad for vaktskifte da, å fekk gledeståre i auga når kommunejordmora mi frå helsestasjonen kom inn døra :) he akkurat laga ferdi kort til ho :)

Har nå hatt to fødsler, og har ikke fått skrekken noen av gangen... Men, vi har nå fått de to barna vi ønsker oss [:)]

Har på ingen måte fått skrekken, siste fødsel var en drømmefødsel, og kunne gått ha fått flere barn. Men vi er enige om de tre nydelige skattene vi har nå, er de barna vi vil ha. [:)]

Vet ikke om jeg kan si at jeg har fått skrekken.. tror ikke jeg blir å planlegge en til for å si det sånn, men skjer det så skjer det. Om de kan garanetere at jeg ikke revner så kunne jeg gått tatt en fødsel til eller to. For det var forfærdelig grusomt og det går jeg IKKE gjennom en gang til.. Jeg gråter bare jeg snakker om det. I teorien var jo fødelen rask og fin, selv har jeg vel glemt mesteparten.. Gjør meg ingenting! Det var forfærdelig grusomt, men det var vel mest pga. matmangel og mangel på energi...

ORIGINAL: sorciere_

Syntes fødselen gikk over all forventning, og har planer om flere barn

Akkurat under fødselen tenkte jeg at "ikke søren om jeg gjør dette igjen", men når jeg tenker på det nå så er jeg ikke skremt fra å gjøre det igjen nei [:)] Det blir nok en til om noen år! [:)] Men selve svangerskap derimot, det ser jeg litt mørkere på å gjennomgå igjen... [:'(]

Da gjekk fort men med at eg måtte sy uten bedøvelse (bare litt) og så fekk eg jo så vondt i ryggen og det sliter eg med enda, men vil gjerne ha fleire born. Eg elsket å gå gravid [:D][:D] Stemme annet eg[:)]

Back
Topp