Har du tatt glukosetesten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Er ikke det i uke 28 eller noe? [emoji1]

Jeg tok den på onsdag og det gikk greit. Var ekkelt å drikke sukkervannet og kjedelig å sitte der i 2 timer, men resultatet var veldig bra.

Skal alle ta den? [emoji85] tok ikke den forrige svangerskap [emoji85]

Fikk beskjed jeg skal ta den i uke 26-28. Er i uke 13 nå så heldigvis godt tid å lese meg opp på den

Tok den forrige svangerskap og regner med å måtte ta den nå og. Synes det var helt greit, men kjedelig å vente de to timene.

Jeg skal ta den snart, tror legen min bad meg komme rundt uke 12 for å ta den? Er både over 25 og av utenom-Europeisk etnisitet.

Jeg skal ta den i november. Gruer meg... virker uendelig kjedelig å sitte i de vonde stolene så lenge...

Fikk beskjed hos jordmor at alle skal ta den nå. Vet ikke om det gjelder hele landet eller bare der hvor jeg går. (Oslo)

Tok den i forrige svangerskap. Det gikk fint. Litt ekkelt å drikke det, men ellers gikk det bare. Sovnet på venterommet. Det var flaut. [emoji85]

Tok den forrige gang, da lillebror begynte å måle i 95-99 percentilen. Men ikke utslag. Gikk overraskende bra.

Jeg trengte ikke å ta i fjor og fikk beskjed at jeg ikke trenger dette svangerskapet heller hvis ikke jeg legger på meg veldig mye. Sist svangerskap la jeg på meg ca 10 kilo, men regner med det blir litt mer denne gang :)

Back
Topp