Har du tannlegeskrekk?

Veldig. Jeg sliter med å puste mens de holder på. Tror det er fordi jeg ikke har kontroll på hva de styrer med inni der, også er det jo vondt innimellom.

Jepp, sånn at det knøyt seg i magen av å lese denne tråden, og brukte litt tid på å faktisk åpne den.

Ja, veldig! Begynner å roe meg hos den faste tannlegen min, men hos nye er jeg på nippet til å kaste opp, jeg kan begynne med hyperventilering og får så mye adrenalin at bedøvelse nesten er umulig...

Ekstemt her[emoji57] må ha full narkose hver gang[emoji20]

Har vært plaget med det, ja. Men det har blitt bedre. Var akkurat som om jeg innså at jeg trenger jo faktisk ikke å gjøre noe. Litt smerte tåler man jo også. Men det er ærlig talt sprøyta som er det største problemet for meg.

Det jeg gjør, er at jeg forteller tannlegen at jeg har litt skrekk, og skal jeg bare bore et lite hull, har jeg ikke bedøvelse. Kjenner sjeldent noe som helst, og slipper sprøyta og nummenheta der etterpå. Skal jeg for eksempel trekke visdomstann, får jeg beroligende tablett.

Så pleier jeg gjerne å ha med musikk på ørene, lukker øynene og prøver å slappe av. Så får tannlegen beskjed om at jeg prøver å ikke høre, så de må "ta kontakt" om det er noe. :p

Nei, og godt er det, for jeg hadde tenner som var kasta inn i munnen på meg og hadde tannregulering fra 7.klasse til 2.året på vgs! Men kunne nok vært flinkere til å ta turen nå.. det er bare så dyyyrt...

Jeg er livredd tannlegen, klarer ikke engang å bestille time. Sliter med å puste, kaldsvetter, blir kvalm og begynner å grine. Klarer heller ikke å følge frøkna til tannlegen, så siden faren har flytta langt unna må min mor følge henne.

Har ikke hvert der på 7- 8 år og før det var det en del år (men tannlegen jeg hadde har flytta, og jeg har ikke klart å psyke meg opp til å finne en ny som må være dame).

Nei, heldigvis ikke :)

Back
Topp