Har du studert noe men ikke fullført?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Hva har du studert?
Hvorfor fullførte du ikke?
Hvor lenge hadde du igjen da du sluttet?

Glemte å spørre om:
Angrer du på valget eller har du funnet ut hva du vil nå?

Helsefag, måtte avbryte da det var 3 mnd igjen pga hyperemesis.
Og da jeg tok frisørutdanningen forsøkte jeg å fullføre lærlingtida med senebetennelse i begge skuldrene og kraftig bekkenløsning. Fikk ikke tatt eksamen.

Derfor skal jeg nå ta utdanning via voksenopplæring.

Cand.Mag på UiO - fullførte engelsk mellomfag, droppet ut av EDB for humanister og Anvendt lingvistikk med oversetterinnretting. Hadde vel 1 - 1 1/2 år igjen eller no' da jeg droppet ut.
Slet med å finne emner som interesserte meg, slet med null obligatorisk undervisning og lite selvdisiplin/dårlig døgnrytme (Hva? Forelesning kl.10? Ikke sjanse!), og med helsa - og når jeg så fikk en vinterdepresjon på kjøpet som gjorde at jeg bare klarte å sove når det var lyst ute (midt på norske vinteren...) så var det kjørt.

Tok en del andre studier ved andre skoler etter det, og tok kveldsstudier i mammaperm og første året på jobb etterpå som i følge UiO skal gi meg en fri bachelorgrad i stedet. :)

Jeg har 1 år av en bachelor i sosial antropologi, egentlig bare fordi det ikke var så spennende som jeg hadde tenkt og jeg ble så demotivert av at alle som var ferdig med master slet med å få jobb eller endte opp som samfunnsfag lærere noe jeg ikke kunne tenke meg.

Går sykepleier nå men har hjelpepleier og legesekretær fra før. Aldri jobbet som legesekretær men merker mer og mer at det er det administrativet sammen med prosedyrene som interesserer meg. Tror jeg klarer å motivere meg videre men tenker at jeg nok kommer til å jobbe på legekontor noen år etterpå kun for å få 8-16 og fordi akkurat nå er det en utdannelse jeg allerede har som er mest attraktiv.

Dessverre.... Fullførte, men strøyk på siste eksamen. Tok opp, strøyk igjen.... Ga opp! Var så langt nede fra før og skulle egentlig ha slutta etter 1.året. Huff..... Var det eneste jeg strøyk på gjennom alle de 3 årene, sto på alle andre oppgaver, eksamener og 3 praksisperioder!
Dette var ergoterapi. Får vondt enda når jeg tenker på det, er 8 år siden nå...

Ja, jeg begynte på en bachelor i retorikk for mange år siden. Fullførte første året, men universitetet er virkelig ingenting for meg. Undervisning som ikke er obligatorisk? Neivel - da kommer jeg ikke. Null selvdisiplin.
Nå er jeg få måneder unna å fullføre 3. og siste året på førskolelærerutdanningen, og er veldig fornøyd med det!

Jeg sluttet etter 1 år som konditor lærling (bakeriet gikk konkurs) men tok det aldri opp igjen.
Begynte på generellstudie kompetanse som privatist men ga opp når det ble litt motgang.
Jeg skal søke på voksen opplæring nå som begynner til høsten :) håper det går bra denne gangen som det blir å sitte på skole benken og ikke hjemme.

jeg angrer ikke på at jeg ikke har fullført for jeg har hatt bra jobber og fått mange nye herlige venner :) :)

Tja, har begynt på noen videreutdanninger som sjeg ikke har fullført.. rett og slett fordi det ble for mye i tillegg til jobb og familie. Angrer ikke på dennprioriteringen nei :

Ja mangler lærlingtida som omsorgsarbeider (helsefagarbeider nå)..Jeg mangla en eksamen fra gk og tok den,besto men da jeg skulle ta lærlingtida ble jeg gravid og da valgte jeg og legge det på is.

Skal søke meg inn på sykepleieren og vernepleieren så fort nettsøknaden åpner :) det er det jeg vil

Jeg har gjort ferdig skolegangen min på salg og service, mangler lærling tiden.
Begynte på lærling i kontor, men ble gravid heller.
Da benytta jeg meg av anledningen til å finne noe annet og nærmere (var lang pendling) og det var heller ikke noe jeg ønska å bli.

Jeg har en god jobb nå, men har ingen sammenheng med hva jeg utdanna meg til.

Får jeg sjansen her inne vil jeg gjerne gjøre ferdig lærlingtiden, gjerne i butikk da :)

Jeg har ikke fullført videregående jeg da :(
Jeg strøk matten i førsteklasse og strøk engelsk fordypning i tredjeklasse.
Prøvd å ta opp disse fagene som privatist, men strøk igjen.
Det er nå ti år siden.
Kunne virkelig tenkt meg få gjort det ferdig, men har klart meg bra i livet og tjener bedre enn mine venner som har gått på høyskole, og har i dag min utdannelse, men den kan ikke brukes til noe annet enn det jeg jobber som :)

Gikk nesten 3 år på internasjonal markedsføring før jeg skjønte at det interesserte meg midt i ræ...

jobbet noen år før jeg tok bachelor i barnevern, og deretter videreutdanning i rus:)

Gikk første året på hjelpepleier...virkelig ikke noe for meg. Kan ha noe med at lærerne og jeg gikk i tottene på hverandre.

Begynte på et årsstudium i psykologi, men fullførte aldri. Det er så lenge siden nå (12 år) at hvis jeg skulle gjort det ferdig måtte jeg ha begynt helt på nytt. Det handlet bare om selvdisiplin, jeg var for sløv, selv om jeg syns det var kjempespennende. Nå tar jeg lærerstudier, og klarer meg bra (går andre året nå), og en dag skal jeg ta årsstudiet i psykologi også. Men en ting av gangen! :)

Gått frisørskolen, men måtte slutte under lærlingtiden pga allergi. Kjenner nå at det var like greit, for det er ikke min greie.

Jeg mangler lærlingtiden til å fullføre utdanning som elektriker, men det kommer jeg nok ikke til å gjøre. :)

Ellers så har jeg veldig lyst til å melde meg på kurs i sverige som fysio- og rehabiliteringsterapeut på hund til våren, og jeg har funnet ut at det er det jeg vil bli :)

Har ikke fullført gen.stud.komp men har klart meg svært bra for det. Måtte jeg finne styrke og motivasjon til å bli student igjen, men desverre, ser ikke poenget i dagens situasjon :/ Har ikke funnet noe jeg liker og det jeg vil bli klarer jeg ikke :(

Første året på sykepleien. Sluttet etter et halvt år.
Grunnfag i markedsøkonomi på BI, tok hele året men strøk på halvparten av eksamnene.
Begynte på sykepleien igjen.
Flyttet.
Måtte begynne på nytt for tredje gang fordi de hadde så ulikt studieløp..
Ble sykepleier til slutt da :p

Studerte ved Noroff på 3D design og Animasjon et år. Hadde egentlig tenkt å gå alle 3 åra for batchelor men så dukket denna svenske samboeren min opp i livet mitt og jeg sleit med å finne leilighet, (bodde et stykke unna der jeg studerte) ble også usikker på om jeg faktisk ville studere det videre, kostet jo 100 000kr for året.. så hoppet av. Angrer til tider men hadde jeg fortsatt hadde jeg ikke fått vår lille prinsesse så absolutt verdt det. Nå er jeg fortsatt litt usikker på hva jeg vil studere, jobbet med utviklingshemmede nå i 4 år så må se å gå tilbake til studiene snart! Tenker nok jeg prøver meg på sykepleier. :)

Back
Topp