Har du støttet flomofrene Pakistan ?

Felice

Glad i forumet
Hvorfor ikke evt ? Hva tenker du om utspillet til Raja ?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10035696

Jeg er flau, men jeg har ikke fått med meg før i dag at katastrofen var så stor. Jeg har rett og slett ikke fulgt med godt nok på nyhetene etter jeg begynte å jobbe for noen uker siden. Dette er en stor katastrofe og når jeg ser bildet på linken får jeg frysninger så nå skal jeg gi mitt bidrag.

Jeg vet ikke hvorfor bidragene har vært lavere enn til f.eks Haiti men mener at det var mye større mediedekning av den katastrofen ?  Og mye enklere for folk å gi, linker til nødhjelpsorganisasjoner f.eks. Det har jeg ikke sett nå. Kanskje det kan ha noe å si. Tror ikke på teorien til Raja iallfall.

Nei, og ikke kommer jeg til å gi noe heller. Pleier ikke å gi, betaler skatt, staten gir penger [;)]

ORIGINAL: Sorland

Nei, og ikke kommer jeg til å gi noe heller. Pleier ikke å gi, betaler skatt, staten gir penger [;)]

Eg tror det og er flere som tenker slik: Hvorfor skal vi gi til det landet vi "kriger" mot. Hørte noen snakke om det på bussen hinn dagen.

Jeg har ikke gitt, og kommer heller ikke til å gi.
Liten tro på at pengene går til det vi tror, enkelt og greit.

Jeg tror det ligger noe i det Raja sier.

Har ikke gitt og kommer inne til å gi..
Jeg ga både til haiti og tsunamien fordi det traff meg mitt i hjerte noe dessverre ikke denne saken gjør....

Jeg har støttet ja! Bildene jeg har sett derfra er helt forferdelige, og gir man til store, seriøse organisasjoner, så tror jeg det kommer frem. Om ikke alt kommer frem, så tror jeg ikke det er snakk om svindel, men det koster å organisere dette også, og for meg er det helt greit om pengene går til det også.

Slik jeg hører snakket rundt, så tror jeg det er noe i det Raja sier, dessverre. Det som har gjort at jeg har støttet mer enn det jeg kanskje hadde tenkt.

ORIGINAL: babyensmamma

Jeg har ikke gitt og har ingen planer om å gjøre det! Og min samvittighet er fortsatt ren! [:)]

Signerer dette[:)]

ORIGINAL: babyensmamma

Jeg har ikke gitt og har ingen planer om å gjøre det! Og min samvittighet er fortsatt ren! [:)]

ORIGINAL: Annelise og Dennis

Jeg ga både til haiti og tsunamien fordi det traff meg mitt i hjerte noe dessverre ikke denne saken gjør....

Samme her!

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

Samme her!

Det er det jeg lurer på - hvorfor gjør den ikke det ?
Ser det er mange her som sier at de tror det er noe i det Raja sier og hvis det virkelig er sånn synes jeg det er forferdelig trist.

ORIGINAL: Charl0tte

Jeg har ikke gitt, og kommer heller ikke til å gi.
Liten tro på at pengene går til det vi tror, enkelt og greit.

Jeg tror det ligger noe i det Raja sier.

Men jeg gir til et faderbarn gjennom plan. skulle gjerne vist hvor mye penger den gutten og hans familie får av de 250kr jeg sender[8|]

Ja, jeg har sendt støtte gjennom Kirkens nødhjelp. Hvorfor skulle jeg ikke bidra?

Min "mentor" hadde denne setningen på veggen:

Har noen mer rett på et godt liv enn andre, og samtidig rett til å behandle andre uverdig for å beskytte godene sine?

Den var vel ment til noe annet, men den sitter igjen hos meg og gjør at jeg hjelper så godt jeg kan. Gir litt penger hvis jeg har noe til overs. Ellers gjør jeg som denne gangen, hjelper med litt klær og og pledd.

Skjønner at jeg ikke kan redde verden, og at det ikke nytter å sende masse penger ned til land med masse korrupsjon og krig, men når ett land med de folkene som bor der plutselig får snudd alt på hodet ønsker jeg å hjelpe til. De barna som bor der er like uskyldige og høyt elskede barn som norske barn...

ORIGINAL: Lolodi

Nei, jeg har ikke gitt. Men jeg ga heller ikke til Haiti, Kathrina-ofrene eller tsunamien. Rett og slett fordi jeg ikke tror at alt kommer fram dit det skal. Dessuten har Den Norske stat ræva full av penger, så det får holde at de gir. Jeg har jo bidratt til den potten.

Edit: Ja, jeg tror det er noe i det Raja sier.

så enig så enig...

Jeg har gitt gjennom Plan. Velger å tro at mesteparten kommer frem dit det skal. (Det er nemlig ikke bare svindlere der ute, selv om mange ser ut til å tro det!)

Ønsker ikke å gi fordi jeg ikke stoler på at pengene kommer frem til riktig sted. Skal sies at jeg heller ikke støttet noen av de andre naturkatastrofene..

Tror også at det er noe i det Raja sier.

Jeg tror det kommer helt an på hvem du gir til. Redd Barna, Plan Fadder og Røde Kors er organisasjoner jeg tror sørger for at dem som skal ha hjelp, får hjelp. Om ikke alt går til de rammede, så gjør hvertfall mye av det det, og resten går gjerne til organiseringen i organisasjonen. Det gjør meg ingenting - på en indirekte måte hjelper også dette disse personene (i mitt hode).

ORIGINAL: Felice

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

Samme her!

Det er det jeg lurer på - hvorfor gjør den ikke det ?
Ser det er mange her som sier at de tror det er noe i det Raja sier og hvis det virkelig er sånn synes jeg det er forferdelig trist.

Hva er den store forskjellen på disse sakene? Hvorfor gi til den ene men ikke den andre???
Skjønner ikke... Er jo store humanitære katastrofer begge to...[8|]
Tragisk at folk tenker sånn..

Og at pengene ikke kommer fram er i mine øyne bare tøv, og en dårlig unnskyldning for ikke å gi!

Back
Topp