Har du snakket med jordmor om fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Har du snakket med jordmor om fødselen? Kanskje om en eventuell fødselsangst? Hva tenker du om den kommende fødselen - gleder du deg, eller er du nervøs? Støtter jordmor deg godt? :)

Har du vært på fødselsforberedende kurs, eller skal du kanskje ta et slikt? :)

Har du snakket med jordmor om fødselen? Kanskje om en eventuell fødselsangst? Hva tenker du om den kommende fødselen - gleder du deg, eller er du nervøs? Støtter jordmor deg godt? :)

Har du vært på fødselsforberedende kurs, eller skal du kanskje ta et slikt? :)

Har ikke gått til jordmor dem siste 3.gangene da jeg i grunnen aldri har følt jeg har hatt utbytte av det. Føler fastlegen er mye bedre, og forholde seg til.
Gleder meg enormt til selve fødselen. Og venter i spenning på at jeg skal kjenne mine første rier, og starte med tidtagingen på dem.
Føler jeg blir veldig ivaretatt av fastlege, og sykehuset denne gang :)

Har ikke snakket med henne. Gleder meg til fødsel. Min 5 gang så jeg vet hva jeg går til:hilarious:

Ja, jeg har vært til samtale hos jordmor på sykehuset, det var veldig godt. Helt utslått av blandingen fentanyl og lystgass sist, blir heldigvis ikke et alternativ denne gangen. Veldig blanda følelser for fødsel og barseltid..

Nei, ikke annet enn status på kontrollene liksom. Har ikke hatt behov for å prate utover det. Vet jeg skal igangsettes om det ikke skjer noe før rundt uke 38. Ble igangsatt sist også, så vet jo hvordan det fungerer [emoji28]

Bare gått til fastlegen stort sett, men planlegger hjemmefødsel med private jordmødre :) så mye snakk om fødsel har det blitt. gleder meg og er veldig spent :) :)

Har kun gått til lege i svangerskapet. Er 3 gangs og føler ikke behov for så mye informasjon. Vet at når jeg blir satt igang om litt under en uke skal vi gå.igjennom fødselen etter og ta avgjørelser om keisersnitt eller vaginal fødsel ut i fra undersøkelsen.

Back
Topp