har du sluttet

Ros1

Glad i forumet
Er det noe du har sluttet å spise eller drikke etter du ble gravid? Er smaksløkene annerledes nå enn før? Eller har du begynt å spise noe du ikke har vært så glad i før?

Her er det helt slutt på kaffe. Orker ikke tanken på det, og ikke smaker det noe godt lenger heller.  Jeg er jo vanligvis en skikkelig kaffeelsker. 

Nå er det veldig lite som frister pga kvalmen:(

Men husker fra sist at jeg ikke taklet kylling, noe jeg var veldig glad i før jeg ble gravid og lysten kom tilbake en stund etter fødselen. Rare greier.

Har kuttet ned på kaffen fordi det ikke er bra med for mye, ikke fordi jeg ikke har lyst på lenger. Men da jeg gikk med sønnen min fikk jeg helt avsmak, så da var det lett å slutte!

Ingenting som har forandra sæ når d gjelds mat eller drikke,men d kainn jo skje endringa underveis :)

Har slutta å drikke kaffi, klarer bare ikke tanken på det enn gang. Cola samt nesten alle andre typer brus klarer jeg heller ikke. Det smaker liksom ikke noe godt lenger.. Har nettopp fått tilbake lysten på sjokolade og søtsaker, klarte ikke det de første 16 ukene. Er 17+2 nå og spiser det som faller inn, prøver veldig mye "nye" ting, og ingenting av de gamle favorittene frister noe særlig lenger. Er merkelig hvordan smaksløkene har forandret seg. :)

Oij så nå at det var januar 2013 jeg svarte på :) Hehe hører til november 2012 jeg... 

kaffe klarer eg ikke lengre... Og var veldig glad i pepsi max før eg ble gravid, nå smaker det helt forferdelig...
eg takler heller ikke tanken på yoghurt og melkeprodukter generelt.....

har ikke sluttet med noe spesielt, men spiser mye mindre enn jeg pleier. Blir så fort mett. Har alt gått ned et par kg.. Ikke meg i mot. Har mange å ta av. =)

Spiser mye salt chips på grunn av kvalmen, før likte eg ikke det så godt, synes det var kjedelig og liker bedre chips med smak. 
Får også litt dilla på lakrissnop, hjelper på kvalmen syns eg :) 

Jeg klarer ikke kaffe lenger, drakk 3 kopper om dagen før... Sjokolademelk er ekstra godt, samme med lakris drops, lollipop og iskald saft :))

Jeg klarer ikke smaken av kaffe :( Litt kjipt siden jeg ender om med et forklaringsproblem i selskap. Andre vet jo hvor mye jeg digger kaffe hehe. 

Jeg har ikke smakt sjokolade siden jeg var 3-4 uker på vei...og jeg må egentlig ha sjokolade hver dag!!! Veldig glad for det

Syns mye mat er ufristende for tiden, f.eks laks og annen fisk er æsj, jeg liker det til vanlig. Kylling liker jeg heller ikke, og ikke pølser...æææsssj!

Sushi er omtrent det eneste "dyret" jeg kan spise om dagen, ellers er jeg stort sett veggis (bortsett fra pålegg da...)

Jeg er bare så sinnsykt sulten hele tiden, og blir kvalm om jeg prøver å utsette maten litt. Har veldig lyst på fisk og skalldyr og sushi, og det er jo heldigvis ikke det verste. Ingen voldsomme aversjoner mot noe, men husker at jeg ikke klarte svinekjøtt de andre gangene jeg har vært gravid, så er spent på om det skjer nå også.

vel jeg kjøpte en ny grilla kylling på butikken, alltid syns det var så godt og lukta godt. men jeg satt å brakk meg hele veien hjem fra butikken, syns det lukta grusomt. klare ikke spise mye av den heller. ellers er det ikke mye jeg har dilla på enda. bortsett fra at jeg fikk akutt behov for nonstop i går :-P

Back
Topp