Har du skrevet fødebrev?

M

Moderator Steffen

Guest
"Å notere ned tankene du har omkring den nært forestående fødselen kan være nyttig både for deg selv, partneren din og jordmoren som skal hjelpe babyen din til verden."

Har du tenkt å skrive fødebrev? Hva tenker du å skrive? :)
 
Gjorde det med eldste men med styrtfødsler med begge guttene så får nok ikke jm særlig sjans til å få lest det så gidder ikke denne gangen. Håper at jeg rekker sykehuset i det hele tatt og ikke føder på motorveien
 
Skal skrive og sende inn til sykehuset.
 
Fødebrev har jeg ikke hørt om engang.. Tror ikke det skulle stått noe annet enn
- badekar
- vi har med egen musikk
- styrer ammingen selv, takk
- gi meg sengehester til senga, for vi skal samsove
- vi reiser hjem så raskt vi kan
- takk for hjelpa [emoji111]️[emoji51][emoji254]
 
Gjorde det med første, men det ble ikke akkurat tid til å følge det. Dropper det denne gangen, det som skjer det skjer.
 
Jeg tenker jeg skal det. Ikke fordi jeg har spesielle behov eller ønsker i forhold til fødselen - jeg vet jo ikke hva jeg går til. Det eneste er vel at jeg ønsker badekar som smertelindring, men vil ikke føde i karet.

Grunnen til at jeg vil skrive fødebrev, er at jeg vil at de som er i rommet med meg vet hvordan jeg blir og hva jeg trenger når jeg er sliten og har vondt. Det gjelder ikke bare jordmor, men også samboer... Jeg takler ikke å ha mennesker tett på, som berører, stryker, masserer, roser og motiverer når jeg har vondt. Da blir jeg sint og jobber imot det de sier jeg skal. Jeg trenger å få "være i fred" i den grad det går an, og kun få korte instrukser eller informasjon om hva som foregår.
 
Nei, har ikke tenkt til å skrive fødebrev - har ingen spesielle ønsker eller tanker rundt hvordan jeg vil ha det, tenker jeg tar ting litt på sparket etter hvordan jeg føler det der og da :)
 
Ja jeg kommer til å skrive ned tanker rundt fødselen. Orker ikke prat og mas fra folk rundt meg. Må ha stillhet og ro, helst dempet belysning. Trenger å være litt inne i meg selv. Opplevde sist en stor ro og kroppens egen smertelindring. Kunne da føde helt uten annen smertelindring. Merket godt at kroppen selv dempet smertene. Håper det blir slik denne gangen også.
 
Back
Topp