Har du skrevet fødebrev??

Har ikke skrevet noe brev enda, men skal gjøre det. Erfaringer fra forrige fødsel gjør at jeg har bedre grunnlag for å vite litt hva jeg ønsker og ikke ønsker denne gangen. Forhåpentligvis så trenger jeg ikke fødebrevet, da hjemmejordmødrene kjenner oss godt på forhånd. Men hvis vi må på sykehuset er det fint å ha med.

Har ikke skrevet noe brev enda, men skal gjøre det. Erfaringer fra forrige fødsel gjør at jeg har bedre grunnlag for å vite litt hva jeg ønsker og ikke ønsker denne gangen. Forhåpentligvis så trenger jeg ikke fødebrevet, da hjemmejordmødrene kjenner oss godt på forhånd. Men hvis vi må på sykehuset er det fint å ha med.
Te jeg det samme! Hadde ikke fødebrev sist men ø sier å ha med ett nå for jeg vet mer hva jeg ønsker og ikke ønsker og hva som hjalp og ikke hjalp fra den gang :-)

Hadde med fødebrev sist, og kommer til å ha med nå også [emoji4] forrige gang ante jeg jo ikke hva jeg gikk til, så flere ting jeg hadde skrevet sist kommer jeg til å ta bort denne gangen. Og litt andre ting jeg vil skrive i stedet for [emoji4] føles trygt å ha med et brev som jordmødrene kan lese i tilfelle det går like raskt denne gangen og jeg ikke får tid til å fortelle noe særlig selv.

Hadde med fødebrev sist, og kommer til å ha med nå også [emoji4] forrige gang ante jeg jo ikke hva jeg gikk til, så flere ting jeg hadde skrevet sist kommer jeg til å ta bort denne gangen. Og litt andre ting jeg vil skrive i stedet for [emoji4] føles trygt å ha med et brev som jordmødrene kan lese i tilfelle det går like raskt denne gangen og jeg ikke får tid til å fortelle noe særlig selv.

Jeg har skrevet mitt. Måtte Google og lese litt, for jeg ante ikke hva jeg skulle skrive siden det er første gang [emoji23][emoji85]
Tror jeg har fått med hva jeg er redd for og hva jeg tror jeg ønsker [emoji4] var ihvertfall fint å tenke nøye igjennom ulike ting, og jeg følte meg litt bedre forberedt etterpå [emoji4]

Tror faktisk jeg dropper det denne gangen :) aldri hatt bruk for det :)

Jeg har vært til samtale på sykehuset og en jordmor har notert i journalen hva jeg ønsker og har behov for under og etter fødselen[emoji4]

Jeg har en fødeplan som ligger i journalen min og som de skal lese når jeg kommer inn på føden.
Angrer på at jeg ikke skrev det med første, da jeg ikke klarte å fortelle hva jeg ønsket når det stod på som verst. Mest sannsynlig trenger man det ikke hvis man har en god fødselsopplevelse, men dersom ting blir litt vanskelig er det nok mange som hadde hatt godt av å ha skrevet et fødebrev på forhånd [emoji4]

Skal skrive :) står også i journalen min på sykehuset at jeg har med

Hadde ikke behov,eller tenkte på det sist, så kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller. Ingen spesielle behov, og tenker å ta ting som det kommer.

Skriver ikke..Kan være vanskelig å planlegge! Synes vann er smertelindrende! Ellers tar jeg det som det kommer!

Back
Topp