Har du skrevet ett fødebrev?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Å notere ned tankene du har omkring den nært forestående fødselen kan være nyttig både for deg selv, partneren din og jordmoren som skal hjelpe babyen din til verden.
Det kalles fødebrev, ønskebrev, fødselsplan eller rett og slett bare tanker om fødsel – men innholdet er det samme. Det handler om hvilke tanker og ønsker du har for fødselen og barseltiden, samt mulighet til å fortelle tidligere erfaringer som kan påvirke fødselsopplevelsen. Målet er å gjøre fødselen best mulig.

Les mer om hvorfor du bør skrive ett fødebrev her!

Nei, har ikke skrevet fødebrev til noen av fødslene mine, heller ikke denne gangen. Det har heller ikke vært noe de har spurt etter på fødeavdelingen? Men jeg var på en ganske grundig og gjennomgående samtale før den andre fødselen. Jeg hadde en relativt traumatisk første fødsel og langt opphold etter på sykehuset etterpå og hadde derfor rett og slett litt fødselsangst ifbm med tanken på den forestående andre fødselen. Jeg var veldig fornøyd med Storken på KK, og satser på at det går like greit denne gangen :)

Etter to tidligere fødsler har jeg innsett at fødebrev kanskje ikke er så mye vits i. Ikke for meg ihvertfall, da ingen av fødslene ble noe i nærheten av hva jeg hadde sett for meg[emoji85][emoji14]

Tenker å skrive et brev som skal sendes inn til fødeavd i forkant (tips fra jordmor) for å unngå noen av de ubehagelige episodene jeg opplevde forrige fødsel. Det handler ikke så mye om selve fødselen og forløpet, men mer om det som skjer "rundt meg" :)

Back
Topp