Har du sjekket deg for føflekkreft?

Gjorde det for et par måneder siden fordi jeg hadde et par stykker jeg stusset litt på, ellers så sjekker mannen og meg hverandres med ujevne mellomrom

Ja, jeg hadde en føflekk som endret form og ble fjernet. Alt var OK

Jeg har ingen som ser mistenkelige ut, alle er bittesmå og fine. Holder et øye med mannens.

Nei kanske eg borde gjør det. Noen som vet har link eller hvor eg kan finne info om akurat detta?

Ja, legen fjernet to fordi han var usikker siden de gjorde vondt, men de var heldigvis ikke farlige. :)

Nei, men burde kanskje det.
Her danner føflekkene sår,klør og blir svart posete i midten. Men tror det er noe hormonelt(var værst når jeg var gravid).

Ja, har også fjernet en føflekk jeg ikke likte form/størrelse på (heldigvis ikke noe galt med den).

Samboeren fjernet to i forrige uke. Jeg har selv to jeg burde sjekket og fått fjernet, skal ta de neste år når jeg ikke er gravid [emoji4]

Gjør det en gang i året. Samtidig som jeg sjekker «alt» på blodprøver og spirometri og sånn.

Nei, men har litt lyst. Har et par som klør men tror det er pga plasseringen. Kan man be fastlegen sin om å se over?:p

Nei, men har litt lyst. Har et par som klør men tror det er pga plasseringen. Kan man be fastlegen sin om å se over?:p
Ja, snakk med fastlegen :) boots apotekene har "scanning" for føflekker til en pengesum, men ellers er det fastlegen man går til i første omgang :)

Jeg fjernet to på ryggen når jeg var yngre. Har fjernet en i voksen alder. Alle så rare ut, noen klødde, men var helt fin :)

Har fjernet en som var rar. Men var visst ikke noe.. ellers følger jeg med de jeg har om de endrer seg :)

Ja og fjernet flere. Ikke pga kreft men at de så mistenkelige ut og var plassert dårlig.

Ja, snakk med fastlegen :) boots apotekene har "scanning" for føflekker til en pengesum, men ellers er det fastlegen man går til i første omgang :)

Jeg fjernet to på ryggen når jeg var yngre. Har fjernet en i voksen alder. Alle så rare ut, noen klødde, men var helt fin :)
Hm ja. Jeg bare har ikke en god grunn til å be noen om å sjekke hele meg føler jeg:p er det altså en ting de gjør så skal jeg høre med henne neste gang:)
Mannen min har fjernet noen på overkroppen som så ganske rare ut, alt var visst fint.

Ellers har jeg en på underlivet og den har jeg tenkt på å spørre om, kanskje det er noe annet enn føflekk. Oppdaget den da jeg var rundt 15 kanskje. Noen flere som har det?

Jeg har vært å fått fjernet ett par gjennom årene da de har sett litt suspekte ut.
Sist for 2 år siden ca da jeg plutselig fant en ny flekk jeg ikke hadde sett før. Var inne å fikk den fjernet og 2 uker senere fikk jeg telefon om mistenktsomme celler og mistanke om tidlig stadie til hudkreft. Måtte inn på nytt å fjerne omkringliggende vev i tilfelle spredning av celler. Heldigvis hadde de fått med alt første gang[emoji4]

Back
Topp