Har du riktig antall tenner? *trekte tenner teller ikke*

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Lurer på hvor vanlig det er at folk har for mange eller for få tenner?
Og da teller jeg ikke at man har trekt tenner fordi de var ødelagte eller ikke var plass til, men fra naturens side. [;)]

Jeg selv hadde to tenner for mye, to ekstra hjørnetenner.
Det kombinert med hareskår gjorde at jeg hadde veldig skreive tenner som barn, takknemlig for tannreguleringa ja. Kjeveortopeden min reagerte litt på det, hun sa det var vanlig at barn med leppe/ganespalte oftest manglet tenner. Lillebroren min trodde de først manglet to, men etterhvert viste det seg at han hadde fire som skulle opp på samme plass. [8D]

Måtte trekke 2 da jeg fikk regulering fordi det var for trangt=).

Mangler seks jeksler. Alle visdomstenner + to tolvårsjeksler. De er rett og slett ikke der, og kommer aldri til å dukke opp.

For øyeblikket har jeg en visdomstann i munnen, to andre er operert ut (hvorav den ene aldri ville kommet ut, men jeg hadde en syste rett over den), og den siste vil heller aldri komme frem.
Som barn hadde jeg en tann for mye som stod rett ut, og den ble trukket. [:)]

ORIGINAL: Valpolicella

Teller visdomstenner? I så fall har jeg to for få. Får ikke visdomstenner oppe.

Ellers har jeg de tennene jeg skla ha [;)]

Broren min hadde tre fortenner oppe, og måtte trekke den ene [:D]

Teller visdomstenner ja, men ikke hvis man har trekt dem. [8D]

ORIGINAL: Betty Bushta

Mangler seks jeksler. Alle visdomstenner + to tolvårsjeksler. De er rett og slett ikke der, og kommer aldri til å dukke opp.

Oi, det var mange da. [8|]
Er det noen grunn til det som du vet om?

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: Betty Bushta

Oi, det var mange da. [8|]
Er det noen grunn til det som du vet om?

Det gjør det veldig enkelt å pusse tennene ihvertfall! [:D] Er ingen grunn til det som jeg vet om. Alle tannleger jeg har vært hos har stussa på det, men aldri gitt meg noen grunn. Fått kommentarer av typen "Jøss. Du MANGLER jo faktisk alle de jekslene!"
Em.. Ja? Beklager? [8D]

Mangler visdomstenner nede, de er ikke-eksisterende.
Også har jeg en hjørnetann (oppe på venstre side) som bare ligger i ro inni der, den kom aldri ut liksom.
Kjenner den når jeg tar tunga over tannkjøttet, og ser den på røntgenbilder.
Den bare gadd aldri å vokse ut.
Hvis den begynner å røre på seg må den opereres ut, for da kan den ødelegge røttene til tennene ved siden av, men vi satser på at det ikke skjer.
*grøss*

ORIGINAL: Kougra

Også har jeg en hjørnetann (oppe på venstre side) som bare ligger i ro inni der, den kom aldri ut liksom.
Hvis den begynner å røre på seg må den opereres ut, for da kan den ødelegge røttene til tennene ved siden av, men vi satser på at det ikke skjer.
*grøss*

Den kan jo vokse opp bak de andre. [8D]
Det skjedde med et par av mine tenner, jeg fikk ikke trekt unna raskt nok så jeg fikk to tenner som vokse opp bak de andre, og etterhvert måtte de trekkes frem med regulering. [8D]

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: Kougra

*grøss*

Den kan jo vokse opp bak de andre. [8D]
Det skjedde med et par av mine tenner, jeg fikk ikke trekt unna raskt nok så jeg fikk to tenner som vokse opp bak de andre, og etterhvert måtte de trekkes frem med regulering. [8D]

Nei, jeg trakk tannen som var "over", og gikk med en form for regulering, nettopp for at den skulle komme ut, men den nekta.
Så jeg har ett mellomrom der den tannen egentlig skal være.

Ikke nå, men hadde 3 for mye i melketann-settet.[:-]

Den ene kom ut utapå, og ble trukket, så var det to til som ikke hadde kommet enda, de ble operert ut.
En av de "vanlige" var også kløyvet. 2 i en liksom[:-]

Men alt normalt i... voksensettet?[8D]

Mangler alle visdomstennene, og har i tillegg måtte trekke 5-6 tenner..
Er ikke så stor i kjeften som folk tror [8D]

ORIGINAL: Arianne SmartASS

Ikke nå, men hadde 3 for mye i melketann-settet.[:-]

Den ene kom ut utapå, og ble trukket, så var det to til som ikke hadde kommet enda, de ble operert ut.
En av de "vanlige" var også kløyvet. 2 i en liksom[:-]

Men alt normalt i... voksensettet?[8D]

Det er kanskje dårlig formulert, for jeg mener jo egentlig i melketannsettet. Jeg regner jo med at de fleste som har hatt som mange tenner har mistet dem eller fått dem trekt uansett, for å gi plass til de man skal ha. [:)] 

Nei, jeg mangler en av framtennene oppe. [:'(] Jeg har de to i midten, men de som skal være på siden av (på begge sider) mangler jeg. Det vil si, den ene kom ut men den var/er bitteliten så den ble til slutt bygget på. Er ikke spesielt fint for den kommer ikke i samme "høyde" som resten av tennene i tannkjøttet. Andre tanna har jeg aldri sett noe til. Har av den grunn da mellomrom mellom de to tennene i midten. Folk sier alltid at de ikke legger merke til det men man ser det jo veldig godt selv. [>:] Tannlegen jeg går til nå sier hun forstår ikke hvorfor i alle dager de ikke gjorde noe med det da jeg gikk til skoletannlegen, altså fikk ordnet mellomrommet og satt inn to skikkelige tenner. Mamma sier tannlegen da sa at det ikke var nødvendig å gjøre noe med det, takk skal du faen meg ha, drittannlege! 

Mangler begge visdomstennene nede, aldri sett noe til de og kommer aldri til å gjøre det heller.

Har korrekt antall, minus visdomstenner som enda ikke er kommet ut. Og godt kan spare seg for å komme ut i det hele tatt.

har ikke trekkt visdomjekslene, for har ikke fått de [8D]
Men har 1 ekstra tann fremme på høyre side.. En melketann jeg aldri har mistet og over den på skrå står den tanna som egentlig sku være der.. hehe

jeg mangler 2 jeksler nede,som aldri har kommet...derfor regulering i 3 år,for å få dratt frem de bakerste[8D]

Jeg mangler to fortenner oppe, har alltid gjort det. Men kjeven min er så liten så ser ikke helt for meg hvor de skulle fått plass uansett [:D]
Det synes nesten ikke, for tennene er så tette alikevel...

har vel riktig anntall fra naturens side, men munnen min var for liten så jeg måtte trekke 4 for å få plass til alle.

Back
Topp