Har du planar for st.hans/jonsok?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Nei det feirer vi ikke. Og vi har bryllupsdag men feirer ikke det heller:)

Har lyst til å ta med seg vogna og gå bort til en Strand hvor de tenner stort bål :) men det er ingen tradisjon.

Når er det igjen?

Vi feirer alltid bursdagen til kusina mi på st.hans :)

Enten drar vi på fjæratur og lager bål/griller pølser eller så blir det rømmegrøt og spekemat hjemme. :)

Ja, samles i fjæra med familien
Eller, deler av den, slekta er delt i to i år mellom ny og gammel tradisjon. Vi er med på den nye, så får vi se. Da er det ikke fjæra. Det er et naust med brygge egentlig.

Fiske, grille, kose oss.

Ja, og vi har 8 års bryllupsdag. Det markeres ikke vesentlig utover gratulasjoner fra familien.

Det året vi hadde vært gift i fem år var vår føste tilbake her ettet mange år i Bergen. Da fikk jeg overrakt ei lang rød rose av min tante som er fadder på meg noe jeg kom.

Gleder meg. Lillesøster fikk seg fiskestang i går, hun hadde ikke. Redningsvestene er sjekket, hun må ha ny neste år pga vektklasse. Kjøtt til grillspyd et handlet inn, pølsene spiste vi i går så jeg skal ha tak i nye i morgen, samt salat. Vi varmer baguetter som vi har med i tillegg. (pakket i alu.folie og et håndkle holder de seg litt lunket)

Ja me ska ned till stranden å se bål. Blir grill og visst de ikkje regner

Mini skal på 5 måneders kontrollen og vaksine da så får se formen an. Han er litt forkjølt også så krysser fingrene for at hs vil gi vaksinen ellers må vi vente til august.

Regner med vi stikker bort på lekeplassen hvor resten av nabolaget er....

Her har det dessverre blitt en tradisjon å feire til nærmeste lørdag.. Så vi har stor grillfest hjemme. :)

Vi skal på et arrangement som jeg bestandig var med på som barn. Har ikke hvert der på snart 15 år så kan bli gøy. Det er grill, leker, kiosk og stort bål. Håper frøkna liker det og da :)

Vet faktidk ikke. Er ikke så mye sånne arrangementer her på den dagen, så blir vel bare en helt vanlig dag her. Kanskje grilling om været er bra:)

Forresten vokst opp med gigantisk fjærebål, grilling og kos og masse mennesker på st.hans men er ikke like mye tradisjon på det her tydeligvis

Har termin St. Hans, så håper på fødsel! :)

Nei, vi har ingen tradisjoner for markering av St. Hansaften. Nå i år er gutten min på fotballskole hele neste uke (dagtid selvsagt), så han kommer uansett til å være sliten når kvelden kommer :).

Back
Topp