Har du oppskrift på eggesalat?

*Labambie

Forumet er livet
Jeg har ALDRI smakt det og vil prøve! [:D]

Kokt egg [8D] delt opp i slike biter du vil ha
majones, til rett konsistens
pepper, aromat, gastromat
purreløk delt opp i smått
Paprika delt opp i smått
noen dråper sitron
Evt. agurk.

Kan  ha oppi akkurat det du vil, egentlig. Noen bruker rømme også [:)]

Det enkle er ofte det beste[8D] Jeg bruker bare egg, majones, salt og pepper.. Bruker ca 10 egg på en pakke majones, men da blir den ikke så veldig våt.. Så man kan jo lett bruke både mindre og mer egg alt etter hva man foretrekker..[:)] I stedet for og blande i mange andre smaker så serverer jeg det heller til.. Altså rundstykker med eggesalat pyntet med vårløk/purreløk og skinke, salami, kaviar osv på samme rundstykke.. Da blir det enklere og lage noe for enhver smak..[:)]

Eg bruka bare kokt egg, majones, salt og pepper [:)] E veldig godt med reker i,eller legge reker på toppen av skiva.

Hm... fikk fyrkelig lyst på eggsalat no!!

Jeg lagde i helgen.
Da hadde jeg 12 egg 2 pakker med majones og ett beger med rømme..

Eggene deler du 2 ganger i eggedeleren, har oppi rødløk, karri og piffi(grill)krydder [:D]

hardkokte egg, majones, finhakket sylteagurker, litt av saften til sylteagurken, finhakket hvitøl, øitt vnalig løk, mais[8D]
kan evt også ha poteter i hvis en vil bruke det osm potetsalat i tilleg[:D]

På 12 egg bruka æ to pk. lettmajones, en "dæsj" sennep, vårløk og paprika, og salt og pepper etter smak [:)]
Og ilamme på brøskiva gjør d sæ spesielt me litt kaviar og cherrytomat. Mmm, æ må vest en tur tell på butikken! [:D]

Syns det er godt med kapers i jeg. og hvitløk da [:)] Mmmm.

Kokt egg (med litt bløt plomme). agurkmix, finhakket rødløk eller purre, salt, pepper og gastromat[:D]

purre
egg
sylteagurk
egg

mayo og en dæsj rømme

salt og pepper! namm namm!! er så godt til reker og røkt laks!!!

Back
Topp