Har du opplevd SA eller MA? (Spørreundersøkelse)

Har du opplevd SA eller MA?

  • Ja

    Votes: 48 62,3%
  • Nei

    Votes: 29 37,7%

  • Antall som har svart
    77

Stjernedama

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Synes veldig mange snakker om at de har opplevd SA eller MA, og kjenner det skremmer meg:nailbiting:

Prøver meg på en spørreundersøkelse for å se hvor mange som har opplevd det, og hvor mange som har vært heldig og sluppet dette.
 
Synes veldig mange snakker om at de har opplevd SA eller MA, og kjenner det skremmer meg:nailbiting:

Prøver meg på en spørreundersøkelse for å se hvor mange som har opplevd det, og hvor mange som har vært heldig og sluppet dette.

Det er jo dessverre mer vanlig enn man skulle ønske, samtidig blir det naturligvis mer konsentrert og synlig på et forum som dette. Skulle ønske det ble litt mer normalisert og snakket mer om ellers i samfunnet, som så mye annet som handler om kvinnehelse.
 
Ja, 2 ganger på rad. Første i uke 5 juli 2019 og andre i uke 8 Februar 2020. Har ingen barn enda. Prøver fortsatt.
 
Et vellykket, en kjemisk, et vellykket, en sa uke 9 en ma uke 16, en ma uke 13, en sa uke 6/7, sa uke 9.
Jeg tilhører den bittelille prosenten som opplever sekundær habituell abort. Ikke vanlig mao. Har også leiden mutasjon som gir økt risiko for blodpropp.
 
Nei, men tanken skremmer meg veldig. Har bare vært gravid en gang da. Hadde utslag/kjemisk på syklusen før, men det ble jo aldri noe. Kjenner fryktelig mange som har gjennomgått SA da.
 
Et vellykket, en kjemisk, et vellykket, en sa uke 9 en ma uke 16, en ma uke 13, en sa uke 6/7, sa uke 9.
Jeg tilhører den bittelille prosenten som opplever sekundær habituell abort. Ikke vanlig mao. Har også leiden mutasjon som gir økt risiko for blodpropp.
Det har jeg også. Men hetrozygot. Har du homozygot? Tar du Fragmin eller klexane?
 
Det har jeg også. Men hetrozygot. Har du homozygot? Tar du Fragmin eller klexane?
Har den Heterozygote. Får fragmin nå, men første gang fikk jeg klexane. Vet ikke hvorfor hun skriver ut forskjellig.. tar albyl-e i tillegg. Skal egentlig ta progesterontilskudd også men jeg har forsøkt det to ganger uten hell så denne gangen orker jeg rett og slett ikke styre med det.
tok hcg-prøver i dag og nye på onsdag - det sier iallfall litt om hvilken vei det går. Regner med jeg får ul i uke 7/8. Har fått det de to andre gangene.
 
En MA, så kom datteren min, så en MA og to SA også en MA igjen. Er utredet, men de finner ingen grunn. Går på lutinus og Albyl-E nå og håper det kan hjelpe likevel:angelic:
Måler hCG og skal på TUL på onsdag! :smiley-angelic001
 
Har den Heterozygote. Får fragmin nå, men første gang fikk jeg klexane. Vet ikke hvorfor hun skriver ut forskjellig.. tar albyl-e i tillegg. Skal egentlig ta progesterontilskudd også men jeg har forsøkt det to ganger uten hell så denne gangen orker jeg rett og slett ikke styre med det.
tok hcg-prøver i dag og nye på onsdag - det sier iallfall litt om hvilken vei det går. Regner med jeg får ul i uke 7/8. Har fått det de to andre gangene.
Jeg tar også Fragmin. Albyl-e først fra uke 12 var beskjeden fra Riksen i forrige svangerskap (ivf). Samme denne gangen selv om det ikke er ivf. Tar en dose crinone om dagen, ved ivf forrige gang to ganger om dagen. Jeg er ganske sikker på at medisinkomboen hjalp til med få beholde spira sist gang, så håper vi er like heldige nå! Ville tatt progesteron hvis jeg var deg, når legen har sagt det. Er jeg ikke så mye jobb og det skader jo ikke ;) i hvor mange svangerskap har du prøvd medisiner?
 
Jeg tar også Fragmin. Albyl-e først fra uke 12 var beskjeden fra Riksen i forrige svangerskap (ivf). Samme denne gangen selv om det ikke er ivf. Tar en dose crinone om dagen, ved ivf forrige gang to ganger om dagen. Jeg er ganske sikker på at medisinkomboen hjalp til med få beholde spira sist gang, så håper vi er like heldige nå! Ville tatt progesteron hvis jeg var deg, når legen har sagt det. Er jeg ikke så mye jobb og det skader jo ikke ;) i hvor mange svangerskap har du prøvd medisiner?
Har tatt det to ganger og begge gangene var jeg på ul i uke 7 og så et underutviklet embryo. Med hjerteslag. Første spontanabort startet på vei hjem fra klinikken og andre to uker etterpå. Så jeg tror medisinene bare dro det ut. Står på lutinus x3, ovitrelle hver tredje dag, albyl e og fragmin/klexane.
Det er ikke ivf, blir gravid på egenhånd.
 
Kan det være at de som opplever SA og MA oppsøker forum oftere for å få støtte og at det derfor er flere her inne som sier de har opplevd det enn de som ikke har det? Jeg syns det er fint at alle kan få dele det man ikke snakker så mye om - Men viktig å tenke på hvor man befinner seg på nettet og hvilken målgruppe man spør :)
 
Jeg har fire levende barn, opplevd to MA og en kjemisk. Nå er jeg gravid igjen etter MA uke 10 i starten av feb. Det var skikkelig kjipt, men sånn er livet. Føler også jeg tross alt har vært utrolig heldig å ikke mista noen mellom barna mine. Har også blitt gravid igjen fort. Datteren vår ble lagd første el etter kjemisk.

Det er mellom 10 og 30% av alle svangerskap som går til grunne, skriver Helsenorge.
 
Sniker fra oktober. Dere som har opplevd ma, hvordan fant dere det ut?
 
Har 1 levende barn og 7 sa bak meg. Er redd jeg går mot nr 8 nå.
 
Back
Topp