Har du opplevd kynnere?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Magen strammer seg. Er det kynnere eller rier? Noen er mye plaget av disse livmorsammentrekningene mens andre knapt merker dem. Men du har kynnere selv om du ikke merker dem!
Lær mer om kynnere her!

Har du hatt kynnere?

Vet ikke helt om jeg har hatt... har hatt to ganger der jeg får svak mensensmerte foran og blir kanskje litt stram over magen nede, men får samtidig veldig ryggmerte nederst... vet ikke om det er normalt? Selve menssmertene er bare noen sekunder, men ryggsmertene henger litt igjen.

Får kynnere bare av å ta på meg ei bukse :p også får jeg det om jeg blir stresset. Varer gjerne mellom 5-15 min.

Har kynnere rett som det er hele dagen nå... Og flere blir det vel fremover også :)

Kjente første gang da jeg henta ned adventspynten i slutten av november, var skikkelig rart! syntes det var tidlig til å være førstegangs.

Hadde mye, hver dag, i januar og februar. Da jobba jeg fullt og vel så det, mye ståing / gåing hele dagen, og det skulle ingenting til før det ble kynnere av det. Flere ganger måtte jeg bare stoppe opp og konsentrere meg om å puste...

Nå jobber jeg ca 50% og har omtrent ingenting i forhold. Sjøl om det ikke er farlig, og bare bra øving, så må jeg si at jeg savner det absolutt ikke. Ble rett og slett sliten av det, og ikke praktisk å skulle bevege seg / gjøre ting når hele magen var steinhard. Nå er det noen få ganger om dagen, knytta til brå bevegelser / kjapp trappegåing / det lille som blir av stress på jobb.

Har en del ja.. Spes ved raske bevegelser. Syns jeg får litt fler om natten også. Noen av de er litt ubehagelige :p

Har masse sterke kynnere hver dag. Noen ganger er de så vonde at jeg må puste meg igjennom de. Hvis ikke fødselen starter med at vannet går som med førstemann så aner jeg ikke når det er rier :p

Har jevnt over kynnerene hele døgnet. Nå begynner de å bli veldig vonde om kvelden. Våknet av de om natten. Skikkelig møkk... Baaaare 11 uker igjen...
Noen av kynnerene kunne lett ha blitt forveksla med svake rier om jeg var nære termin. Gikk slik fra uke 32 forrige gang så var forberedt... ;-)

Back
Topp