Har du opplevd flere ma/sa for så å få barn?

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Hei!

Jeg føler meg så usikker angående fremtiden. Vi er i vår 4 Ma/sa og føler meg helt rådvill.

Har 3 blasto på frys og kommer til å bruke opp disse, men føler kanskje at mine kort er spilt når det kommer til å lykkes.

Søker veldig etter suksesshistorier der noen som har opplevd flere ma/sa har så fått baby? :anyone

Ingen funn som tilsier at vi skal miste.
 
Min tante mistet hele 5 ganger uten at de fant ut hva som var problemet, før hun tilslutt fikk to friske jenter. Dette var ikke ivf, så selvfølgelig ikke helt det samme, men tenkte likevel å dele :)
 
Min tante mistet hele 5 ganger uten at de fant ut hva som var problemet, før hun tilslutt fikk to friske jenter. Dette var ikke ivf, så selvfølgelig ikke helt det samme, men tenkte likevel å dele :)
Takk for at du deler, det gir håp! :dance008
 
Kjenner flere som har hatt flere ma og sa som fikk baby til slutt:)
Men hva vil det bety? Det er "innafor" å oppleve si, ka skje 1 sa pr barn. Men 4 sa/ma uten å få barn? Uff, jeg stresser mye rundt dette....

Statistisk sett er det vel 1% eller færre som opplever 3 sa/ma eller flere...
 
Har ikke hatt assistert befruktning, men vi hadde problemer med å bli gravide. Hadde en SA da jeg var 21, uten at jeg prøvde å bli gravid egentlig.
Så etter noen år prøvde vi å bli gravide uten resultat i 3.5 år før det endelig klaffet og vi fikk en jente i 2018.
I 2019 hadde jeg både en MA i uke 9, hvor fosteret døde i uke 6, og en kjemisk to måneder etter dette. Men så ble jeg gravid igjen to mnd etter det igjen og har nå enda en flott liten jente i livet mitt.

Det er veldig vondt og frustrerende å miste sånn, og jeg kan ikke tenke meg hvordan det føles å miste 4 ganger på rad. Men vi må bare håpe at det tar og at det går bra. Sannsynligheten er jo størst for at det skal gå bra, uansett tidligere SA/MA (når man ikke har medisinske grunner til at det går galt)
 
Men hva vil det bety? Det er "innafor" å oppleve si, ka skje 1 sa pr barn. Men 4 sa/ma uten å få barn? Uff, jeg stresser mye rundt dette....

Statistisk sett er det vel 1% eller færre som opplever 3 sa/ma eller flere...

de fleste opplever ikke mange sa og ma på veien til å få barn. Men har truffet de som har gjort det og klart å få barn. Husker ikke hvor mange de to parene hadde men begge hadde flere enn 3 på rad. Men det er ikke normalt og det er tøft for de som står i det. Prøvde å gi deg håp om det kan gå selv om veien er humpete
 
Jeg har mistet 3 ganger før vi fikk et barn. Veien til søsken har dessverre vært like humpete med 2 MA, 1exu og en kjemisk. Etter exu måtte jeg fjerne en eggleder. Vi går gjennom ivf nå for å optimalisere hele prosessen. Det er ikke oppdaget noe galt med oss annet enn litt nedsatt sædmobilitet, og vi har blitt utreder mange ganger.

Det skal fortsatt være mulig å få et barn selv om man har mistet flere ganger. Forskningen viser at selv om du har mistet flere enn 3 ganger er det fortsatt en sansynlighet på mellom 50-70% at det går bra neste gang. Jeg har ikke mistet troen på at vi får et barn tilslutt.
 
Mistet to ganger i MA før det satt. Så ikke like mange ganger som deg, men leste masse historier og forskning rundt det når ejg mista. De fleste opplever å få barn tilslutt, men at veien kan være lang og hard er det ikek tvil om.
Her inne ville jeg sjekket ut bamsemums2019&2021 , hun mistet over 4 ganger mener jeg før 1 satt, og 2 satt uten å miste først :) så er absolutt håp.

https://forum.babyverden.no/threads/en-bamsemums-til-❤️.1945519/

Masse lykke til, og ikke gi opp håpet❤
 
Jeg hadde en tiiidlig, kjemisk abort i januar 18, så en tidlig i oktober etter første innsett, og en litt senere en i januar 2019.
Fikk ei jente i august. Men jeg har ikke gått veldig lenge før jeg har mista. Så vet ikke om det teller. Men har fått gravid på telefon fra Riksen 3 av 4 innsett.
 
Venninne som hadde tre sa. Ingen funn som tyder på at noe var galt. Fikk progesteronstøtte tror jeg den 4. gangen og det holdt hele veien.
 
6 forsøk. Mistet i uke 20 og nå i uke 7-8 med to stk. Så har ikke noen gode råd eller solskinnshistorie . Ønsker deg det beste ❤️
 
Datter født i 2013, 8 Kjemisk eller SA i årene 2015-2019, fødsel av sykt barn i uke 21 des 19.
Er nå 25+5 på vei med en frisk og fin lillebror (håper det blir et levende barn av han, men ingenting tilsier at det ikke skal det da)
Ikke med IVF dette da :)
 
Mistet to ganger i MA før det satt. Så ikke like mange ganger som deg, men leste masse historier og forskning rundt det når ejg mista. De fleste opplever å få barn tilslutt, men at veien kan være lang og hard er det ikek tvil om.
Her inne ville jeg sjekket ut bamsemums2019&2021 , hun mistet over 4 ganger mener jeg før 1 satt, og 2 satt uten å miste først :) så er absolutt håp.

https://forum.babyverden.no/threads/en-bamsemums-til-❤️.1945519/

Masse lykke til, og ikke gi opp håpet❤
Den skal jeg absolutt sjekke ut! Takk for at du tok deg tid :Heartred
 
Hei!

Jeg føler meg så usikker angående fremtiden. Vi er i vår 4 Ma/sa og føler meg helt rådvill.

Har 3 blasto på frys og kommer til å bruke opp disse, men føler kanskje at mine kort er spilt når det kommer til å lykkes.

Søker veldig etter suksesshistorier der noen som har opplevd flere ma/sa har så fått baby? :anyone

Ingen funn som tilsier at vi skal miste.

Ja! Jeg hadde en MA, en exu og sju SA og kjemiske før vår lille kom etter ivf med lang protokoll. Hadde ikke problemer med å bli gravid i utgangspunktet, ingen funn på utredning. Sju av graviditetene var spontane, men hadde tre ivf-forsøk for å se om det hjalp å plukke ut det beste embryoet og ta støttemedisiner til riktig tidspunkt. Mistet på to av ivf-graviditetene også, og det som var annerledes på den graviditeten vi lyktes på, var lang protokoll istedenfor kort, maks dose Menopur (hadde amh på 3) og at de satte inn to embryoer, der begge festet seg, men en gikk raskt til grunne. Brukte høy dose prednisolon (20 mg), klexane og Lutinus og alt gikk bra!

Overraskende nok ble jeg gravid igjen uten å miste, rundt 15 mnd etter fødselen. :)

Lykke til! Vet hva du står i og det er veldig tøft! Sender en klem!
 
Ja. Hadde to MA i 2016 før jeg ble gravid og fikk to gutter født 2018 og 2020 :)

Lykke til! Det går bra til slutt <3
 
Håper snart du kan lykkes. 3 MA og 1 SA i løpet av 1,5 år. Plutselig ser det ut til å gå, uten noen støttemedisiner. "Eneste" forskjellen jeg gjorde var: akupunktur, forsoneterapi og en full utskrapning i narkose, i tillegg tok jeg "babyklister" i ny og ne fra ca uke 6 denne gangen. Aner ikkje hva som kan ha hjulpet, men noe må det ha vært..

Ønsker deg alt godt, og håper neste gang er din tur ❤️
 
Har forøvrig hørt om noen som tar "scraching"(?) Av livmoren før ny prøveperiode for å nullstille kroppen, og at livmoren skal rese seg selv. Kan jo hende jeg på en måte gjorde det mtp utskrapningen.
 
Mamma mistet 3 ganger før de fikk meg, og hadde egentlig gitt opp. Etter meg kom det 4 stykker på løpende bånd. Uten flere spontanaborter :Heartred
 
Back
Topp