Har du opplevd bekenløsingsplager ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
Japp, ventar på fysio time!

Tror det er det jeg har hatt en stund. Men da jeg var hos legen da jeg var 10 uker på vei med så sterke smerter i rumpeballene og nedover lårene at jeg ikke kunne gå fikk jeg beskjed om å gå det av meg. Nå er det straks 8 uker siden jeg var der, og plagene har forverret seg og forplantet seg i korsryggen/haleben og i skjellettet ved skrittet (der det gjør vondt første gang du setter deg på sykkelsetet etter en lang pause fra sykkelen- om du skjønner?). I dag snakket jeg med han igjen, og sa jeg ønsket en henvisning til fysio uten og nevne at jeg trodde smertene var bekkenløsning. Særlig ettersom han mente at det ikke var bekkenrelaterte plager sist gang.

Jeg jobber fortsatt 100 % og ønsker i utgangspunktet og gjøre det så lenge som mulig, men samtidig vil jeg ikke ødelegge ferien min i juli fordi jeg har vært sær og absolutt vil jobbe... I dag har jeg hatt så store plager at jeg ville gråte. Jeg jobber i barnehage, og med en syk og en som har skulderbetennelse er det lite jeg kan gjøre for å unngå vonde og ubehagelige plager i bekkenet :/

Tror det er det jeg har hatt en stund. Men da jeg var hos legen da jeg var 10 uker på vei med så sterke smerter i rumpeballene og nedover lårene at jeg ikke kunne gå fikk jeg beskjed om å gå det av meg. Nå er det straks 8 uker siden jeg var der, og plagene har forverret seg og forplantet seg i korsryggen/haleben og i skjellettet ved skrittet (der det gjør vondt første gang du setter deg på sykkelsetet etter en lang pause fra sykkelen- om du skjønner?). I dag snakket jeg med han igjen, og sa jeg ønsket en henvisning til fysio uten og nevne at jeg trodde smertene var bekkenløsning. Særlig ettersom han mente at det ikke var bekkenrelaterte plager sist gang.

Jeg jobber fortsatt 100 % og ønsker i utgangspunktet og gjøre det så lenge som mulig, men samtidig vil jeg ikke ødelegge ferien min i juli fordi jeg har vært sær og absolutt vil jobbe... I dag har jeg hatt så store plager at jeg ville gråte. Jeg jobber i barnehage, og med en syk og en som har skulderbetennelse er det lite jeg kan gjøre for å unngå vonde og ubehagelige plager i bekkenet :/

Beste legen ever :P Hører mye rart her inne i løpet av et svangerskap!

Jeg har vondt akkurat samme plass og legen er mer den "du dauer ikke" mens jordmoren gav meg forbud mot å gå lenger turer en 15 min og ikke på asfalt, heller ingen støvsuging.

Skal til fysio på tirsdag, vet ikke om det hjelper men prøver i alle fall :)

Her kan jeg melde meg inn også...ufattelig vondt altså og irriterende. Mitt 3 svangerskap, så dette er ikke noe nytt for meg. Bare håper jeg kan klare å jobbe noe litt til....

Beste legen ever :p Hører mye rart her inne i løpet av et svangerskap!

Han mente faktisk at det var for tidlig med bekkenløsningsplager i uke 10...men etter å ha lest her endel så skjønner jeg at jeg burde blitt tatt seriøst første gangen. Eneste grunnen til at jeg fortsatt går til denne legen er fordi jeg har klinisk lavt stoffskifte, og er glad han følger det opp...

Han mente faktisk at det var for tidlig med bekkenløsningsplager i uke 10...men etter å ha lest her endel så skjønner jeg at jeg burde blitt tatt seriøst første gangen. Eneste grunnen til at jeg fortsatt går til denne legen er fordi jeg har klinisk lavt stoffskifte, og er glad han følger det opp...

Ja, det er jo hormonelt og ikke pga tyngden :) Selv om tyngden kommer til å gjøre det verre..

noen som har sykemeldig pga bekkenløsning?
fikk akuratt vite at bekkenløsning ikke var sykemeldingsgrunnlag i følge nav.

Bekkenløsning og bekken låsning siden uke 9. 100 % sykemeldt og på krykker med gjevne mellomrom. Heldigvis så hjelper det veldig med fysio og gruppetrening hos fysio. Nå har jeg også fått plass på bassengtrening. :)

Bekkenløsning og bekken låsning siden uke 9. 100 % sykemeldt og på krykker med gjevne mellomrom. Heldigvis så hjelper det veldig med fysio og gruppetrening hos fysio. Nå har jeg også fått plass på bassengtrening. :)

Blir du 100% sykemeldt ut svangerskapet? Hva jobber du med?

Håper ikke det. Jeg jobber i barnehage. Jeg har jobbet 60 frem til forrige uke da jeg fikk bekkenlåsning og havnet på krykker igjen, nå skal jeg være 100% i 2-3 uker fremover med oppfølging av fysio og jordmor så håper jeg å kunne jobbe redusert igjen etter det.

Jeg var hos fysio i dag, hun sa at hun vanligvis ikke liker å anbefale slikt, men at jeg burde sykmelde meg mer. Så utrolig deilig å få det fra noen andre, jeg stoler liksom ikke på det jeg føler, kan være så fin i bekkenet en stund, og litt senere greier jeg knapt løfte beina opp fra bakken. I fine øyeblikk tenker jeg at jeg overdriver, og når det er vondt sverger jeg på at jeg må sykmelde meg med en gang. Så blir det ikke noe sv noe. Jeg vil jo gjerne jobbe, men jeg vil ikke være en byrde for mine kollegaer, og den balansen er vanskelig akurat nå.

Jeg er 100% sykmeldt, klarer ikke å gå i det hele tatt, kan ikke handle, bære noe, stort sett stuck i sofaen. Har krykker, men kan uansett bare gå noen få hundre meter med dem. sykling og svømming går heller ikke. Haaat... Ikke rart folk som sitter hele tiden får vondt i ryggen kjenner jeg, det er jo helt drepen for hele kroppen dette. Går til fysio to ganger i uka.

Jeg var hos fysio i dag. Hun frarådet meg å begynne å jobbe igjen. vertfall med det første. Litt slag i trynet egentlig, men trening hjelper, nå trener jeg hos fysio og i terapibasseng 3-4 ganger i uken. (Det kommer jo uansett i veien for å jobbe mye)

Back
Topp