Har du opplevd bekenløsingsplager ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
Ja jeg har hatt bekkenløsning i alle mine tre svangerskap, foreløpig verst med førstemann, men er spent på hvordan det utvikler seg denne gangen etter å fått en kraftig bekkenløsning etter fødselen sist.

Jeg opplever at det er mange som ikke tror på bekkenløsning, spesielt tidlig i svangerskapet da mange forbinder det med at man blir stor og tung og ikke vet at det er hormonelt og kan komme tidlig. Opplever det også ofte som at kvinner som selv ikke har opplevd bekkenløsning eller andre svangerskapsplager for den slags skyld kan ha vanskelig for å tro at det er så ille som man beskriver. Nå har jeg vært heldig og ikke hatt det så ille selv, for uten ukene etter sist fødsel, det har startet tidlig med alle tre, men stabilisert seg før det har blitt verre mot slutten, jeg har også blitt flinkere til å kjenne mine egne begrensninger og dermed holde det i sjakk lenger.

Jeg hatt det siden uke 12 og til nå. Går til behandling hos fysioterapeut og går til bassengtrening. På mine 2 forrige svangerskap fikk jeg ikke det. Så er dette første gangen min. Sliter veldig med den tredje ledd som er foran når jeg går eller sitter eller legger. Alt er vondt. Jeg jobber 50 % nå. Mest vonde dager er når jeg glemmer og første føler meg bra og skal gjør det tingene som jeg bleier å gjør så får jeg akutt vondt at jeg må stoppe hvis jeg går ellers kunne jeg ikke bevege på meg i det helle tatt. De som tror ikke på dette har vell ikke opplevd det. Det er ikke gøy å ha det.

Fikk litt med første på slutten, var ille med nr to fra midten, og denne gangen kom det i uke 10, men så lenge jeg ikke går tur, eller går for mye så klarer jeg å holde det ca i sjakk.

Med første fikk jeg bekkenløsning mot slutten. Denne gangen begynte jeg å kjenne bekkenplager allerede i uke 14 og er veldig spent på hvordan det blir fremover. Håper det ikke blir verre, men jeg er veldig forberedt på at det kan bli mye verre.

Jeg har hatt store bekkenløsningsplager i begge svangerskap. i første svangerskap gikk jeg til Manuellterapeut, akupunktur og bassengtrening. Ble halvt sykmeldt rundt uke 18, og fullt sykmeldt rundt uke 26.
Denne gangen har det dessverre blitt værre, jeg har allerede vært sykmeldt lenge, går på gruppetrening spesielt for damer med bekkenløsning, går hos Manuellterapeut, og akupunktur. Heldigvis er alt gratis.. Dette hjelper en god del på hvert sitt vis.
Blir dessverre mange timer i vannrett, særlig denne gangen, for nå må jeg være i form til 2 åringen kommer hjem fra bhg. Skulle gitt mye for å være i bedre form. Forståelsen for dette er veldig varierende ja, men jeg kan forstå det også. Jeg hadde ikke klart å forstå hvordan der var før jeg hadde det selv første gang.

Jeg begynte i uke 23 med bekkenplager, de kom så fort Jeg fikk ikke sukk for meg. Fin da jeg sto opp den morgenen, ble vondere og vondere utover dagen og blitt bare verre etter det. Er 25 uker nå.

Jupp, noen dager er det helt greit, med litt smerter andre dager er det nesten for vondt å gå og reise seg idet heletatt :/ men fått henvisning til manuell terapeut og svømming nå så blir spennende å se om det hjelper på :) i uke 28 nå!

Jeg føler meg heldig, for har ikke hatt noen plager med bekkenet :)
Men, noen ganger føler jeg meg støl i rumpa når jeg sitter lenge :P

Jeg føler meg heldig, for har ikke hatt noen plager med bekkenet :)
Men, noen ganger føler jeg meg støl i rumpa når jeg sitter lenge :p
samme her.. blir også støl av lange asfaltturer...

Det låser seg litt innimellom. Og i de to andre har det blitt ille de siste ukene med tanke på låsning. Kjenner det nå hvis jeg kjører meg selv for hardt.

Back
Topp