Har du opplevd at andre forsøker å oppdra ditt barn?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Har fremmede irettesatt barnet ditt, for eksempel på butikken? Eller har venner, bekjente eller noen i slekten forsøkt å oppdra barnet ditt? Hvordan reagerte du? Hva med barnet?
 
Ja, på besøk eller hjemme. Tror kun det har skjedd fordi jeg ikke har vært der akkurat da(feks på do eller fiksa på kjøkkenet). Det var gull! Ungen hørte med en gang, i motsetning til oss foreldre som de gjerne tester grensene litt ekstra til.

Og hvis jeg ikke er der, er det bra de blir snakket til av andre(som å løpe i sofaen). Jeg har gjort det samme med barn av nære venner, tom en gang til fremmed unge da jeg jobbet i en butikk med glass og servise og ungen løp rundt. Ungen kunne skadet seg om den knuste ting eller fikk noe halvtung i hodet. Foreldrene var også i butikken. Ellers har jeg aldri snakka til fremmede barn i butikk. De fleste oppfører seg jo :)
 
Aldri skjedd. Men erfaringsmessig så hører barn gjerne bedre på andre enn mamma og pappa :p jeg har en bortskjemt niese som gjør som hun vil, og får det hun vil. Og hører ikke på foreldrene sine i det hele tatt. Men når jeg snakket til henne når vi var alene en gang, så hørte hun med en gang. Ble litt forskrekket da, tror ikke så mange har sagt hvordan man skal oppføre seg før :hilarious:
 
Jeg syns det er dn selvfølge at andre kan irettesette barna mine. Om de feks løper i butikken, er det helg innafor at andre sier ifra.
 
Nei ikke så jeg har hørt det.
Men jeg håper for guds skyld at andre sier ifra til mine barn hvis de gjør eller sier noe som ikke er ok.
 
Aldri skjedd. Men erfaringsmessig så hører barn gjerne bedre på andre enn mamma og pappa :p jeg har en bortskjemt niese som gjør som hun vil, og får det hun vil. Og hører ikke på foreldrene sine i det hele tatt. Men når jeg snakket til henne når vi var alene en gang, så hørte hun med en gang. Ble litt forskrekket da, tror ikke så mange har sagt hvordan man skal oppføre seg før :hilarious:

Då er det bra du tok ansvar :)
 
Har fremmede irettesatt barnet ditt, for eksempel på butikken? Eller har venner, bekjente eller noen i slekten forsøkt å oppdra barnet ditt? Hvordan reagerte du? Hva med barnet?

Ikke enda, han er så liten. Men isåfall ville jeg blitt glad, barn skal måtte forholde seg til regler fra andre voksne enn foreldre også.
 
Ja begge deler. Både familie, venner og fremmede har snakket til barna mine, og det syns jeg bare er bra og sunt. I tillegg til at ungene lærer seg respekt for folk på en unik måte når de innser at de må stå til ansvar for alle rundt seg ikke bare når mamma og pappa følger med ;)

Jeg snakker til alle barn rundt meg, men har noen i familie som overhode ikke tåler at andre enn de snakker til sine barn så da ignorerer jeg absolutt alt de barna gjør med foreldrene til stede, og de er ganske så bortskjemte :p Men når de er med meg setter jeg grenser og da er de helt andre barn :hilarious:

Har snakket til barn på offentlige steder også, jeg mener at både de og foreldrene har bare godt av å høre når de gjør noe galt. Når foreldre overser eller ikke gidder mens ungene f eks ødelegger ting eller behandler andre stygt, da får de høre det av meg :rolleyes:

It takes a village to raise a child ;)
 
Familie har snakket til min eldste, ja. (Minsten er bare baby enda, så foreløpig er det bare «nei ikke slå/ikke ta ledninger o.l:hilarious:)
Tenker det bare er positivt at andre sier i fra når jeg ikke ser.

Kan ikke huske at fremmede har snakket til mitt barn. Men så er jeg en av de foreldrene som faktisk følger med på barnet mitt når vi er steder og snakker til hvis oppførselen ikke er akseptabel. Men andre må bare snakke til hvis jeg ikke er tilstede eller ser det.
Eller hvis jeg var av typen som ikke sa noe selv når barnet mitt gjorde noe som åpenbart ikke er greit. (De finnes det seriøst altfor mange av).


Jeg tror de som har problemer med at andre snakker til barna sine er de som kjører «mitt-barn-kan-gjøre-som-det-vil-stil). Og de trenger det mest, så...:p
 
Ja, mamma blander seg. Men det går fint.
De trenger at andre også sier ifra.
 
Back
Topp