Har du også oppussingspanikk?

vesledue

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Septemberhjertene 2018
Jeg sitter her med klump i halsen for tiden..
Vi har rivd nesten hele 2 etg. i huset og store deler av 1 etg. Akkurat nå har vi soverom i stua, kjøkkenet er delvis plastet igjen fordi vi skal trekke nye rør til badene i 2 etg. og gangen som går fra 1 etg, gjennom 2 etg og ned i 1. etg på andre siden av huset er revet ned til stenderverket. Man må omtrent ha på seg yttertøy for å gå på do, det er 9 grader i gangen.. Heldigvis har vi varmeovn på do og badet. Ingen soverom er funksjonelle da vi har revet vegger/tak eller åpnet vegger for å sette i ny dør osv.
Panikken for alt dette er så enorm for tia! Planen vår har vært å rive alt for så å bygge opp igjen ettersom vi får penger til det.. Den planen er ikke aktuell mer :p
Så nå sitter jeg her å ser på muligheter til å ta opp oppussingslån. Kan ikke bo sånn her når det kommer en baby inn i bildet!
Flere som kjenner på at oppussingsplaner skaper litt panikk??

Skal ikke gjøre det såå drastisk med oppussing vi, men skal ta nesten hele leiligheta. Tre vegger i stua er malt, og listene tatt ned. Det er alt som er gjort! Og når vi heller ikke skal ta opp lån, må vi nå se på hva vi kan gjøre for å bli ferdig fortest mulig og billigst mulig. Bad og kjøkken er jo det som er dyrest, så ser for meg at vi bare maler kjøkkeninnredninga nå og skifter den om noen år. Vi har sopp på badet, så det MÅ vi fikse.

Ojsann! Da hadde jeg blitt stressa!
Vi har heldigvis ikke noen store oppussingsplaner for øyeblikket, og det er jeg veldig glad for nå :)

Lykke til! Håper dere får ordnet huset så det blir greit til babyen kommer :)

Oisann da hadde jeg og blitt stressa! Mn det ordner seg nok. ;) vi har kun oppussing ute i år. Store drler av hagen ...mye arbeid mn om det er ferdig i år...det går vi se... ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Oj hørtes ut som en stor jobb men dere klarer nok å få ordna nok til baby en kommer. Det er jo enda en stund til. Alt trenger jo ikke være perfekt :)
Jeg begynte å stresse mannen her for å ta vårt soverom. Gulv og maling står klart men vi har utsatt i to år nå. Hvis ikke vi får gjort det før babyen kommer så går det nok fort to tre år til før jeg får et fint rom. Vi får se. Det ordner seg nok :)

Oi, det hørtes heftig ut! Dere får konsentrere dere om å få ferdig de viktigste rommene, så får resten tas etterhvert..... ;-) Ordner seg alltid!

Her bor vi heldigvis ikke i noe oppussingsobjekt. Flytta inn i nytt hus for i underkant av 2 år siden.... MEN.... Har en halvetasje på toppen som per nå står som uisolert mørkloft, og må nok gjøre klar denne etter hvert om vi skal få nok soverom...... regner imidlertid med at babyen skal ligge på rommet vårt de første månedene, så vi har jo litt tid på oss på det. Nesten mer bekymra for at hele huset etter planen skal få et lag til med beis i sommer..... :-p

Er i en lignende situasjon selv!
Vi har revet HELE 2+3 etg, og der er bare et tomt skall.
Heldigvis har vi en funksjonell leilighet i 1 etg (som blir utleie når vi flytter opp), der vi bor mens det hele pågår. Her er riktignok bare ett soverom, så det blir jo litt trangt hvis vi ikke er ferdig til babyen kommer. Et par mnd overlever vi alltids, og vi håper å være ferdig til jul senest.
Akkurat nå er vi midt oppi prosessen med romløsning/planløsning sammen med en arkitekt. Veldig spennende!

På sett og vis tenker jeg at det bare er bra at det kommer en baby om endel måneder, for da har vi jo en grunn til å sette inn et ekstra gir.

Vi skal heldigvis bare ta entre/gang og barnerommet før mini kommer. REgner med å få gjort det i sommer.
Har pusset opp hele andre etasje så nå sa pengene stopp. Må vente til feriepengene kommer i sommer så blir det full rulle for å bli ferdige :)

Men har dere revet ned alt før dere hadde penger til å bygge et opp igjen?

Vi holder på å bygge på huset. Har holdt på med det i nesten to år.. og mannen min er snekker.. :p
Men nå har han virkelig satt i gang og håper å bli ferdig, eller ganske ferdig til babyen kommer. Bygger på større gang, med masse skapplass, ny bod, to nye soverom til guttene og kontor til mannen.
Må gå inn i gjennom nybygget, så blir en del sagflis og bøss i huset, men det er fult levelig å bo slik.
Skal snart rive en vegg, slik at vi får større vaskerom. Det skal bli herlig. Trenger det. Så jeg skal nok tåle litt støv og bråk ei stund fremover. Det skal jo bli bra! Er spent på hvordan det blir.

Vi pussa opp stua og såverommet til min gutt i sommer :) hadde plan om og ta terassen ute i sommer. Den planen gikk i dass :p da vi heller må ta kjelleren :p ny trapp, vaskerom, bad, 2 såverom og gang der nede :) håper alt er klart til jul hvertfall :)

Oi herlighet! Dere må få noen til å hjelpe dere!
Vondt å stresse sånn! Og som gravid skal man også kunne ta ting med mer ro. Lykke til!

Ikkje panikk akkurat:-p men kjenne litt på at me har ein heil kjellar som står uinnreda å ingen rom til nykomlingen:-) Men baby kjeme jo til å sova inne hos oss førsta året, så har litt tid på oss heldigvis:-)

Oj! Ring til Sinnasnekkeren Otto? :P

Bekymrer meg ikke så ye. Nettopp kjøpt stort nytt hus med 5 soverom. Men halve kjelleren er uinredet, så det har vi igjen. men det haster ikke

Vi skal heldigvis bare ta entre/gang og barnerommet før mini kommer. REgner med å få gjort det i sommer.
Har pusset opp hele andre etasje så nå sa pengene stopp. Må vente til feriepengene kommer i sommer så blir det full rulle for å bli ferdige :)

Men har dere revet ned alt før dere hadde penger til å bygge et opp igjen?

Så deilig å være ferdig med andre etasje! Blir nok godt å få alt ferdig før mini kommer! Feriepenger er ganske greie å ha i sånne situasjoner :D

Hehe, ja vi har revet ned alt før vi har penger til å bygge alt opp igjen.. Vi leier ut en leilighet i huset, så har en ok ekstrainntekt derifra til å dekke oppussingen. Planen har vært å gjøre alt av riving og slikt så fort som mulig, så vi kan bruke pengene til å bygge opp, uten forsinkelser :) Bra plan, men det tar litt for lang tid for meg nå. Så nå er det full pupp for å få ferdig leiligheten i 2 etg. for å leie ut den. Da har vi nok penger til å pusse opp de to siste leilighetene ganske fort. Så forhåpentligvis blir det å lage barnerom for oss før mini kommer her også :D

Back
Topp