Har du nokon adventstradisjonar med barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
1 søndag i advent, samler vi alltid familien til bakedag hjemme hos mamma. Etterfulgt av middag.

2.søndag i advent er det og samles alle fra bygda.grøt, hest og slede,;nissen kommer osv.

Først julen hennes nå, hun er tre måneder bittelille julaften :) men jeg har bestemt at en tradisjon skal være at stjerner kommer opp i vinduene, adventsstaken hentes på loftet og kransen kommer opp på døra, alt på den første søndagen i advent :)
Det er viktig for meg at vi har faste tradisjoner og rutiner, men vi har jo ikke hatt noen tidligere! :P

I morgen er hun hos mormora si, så de har vel en "julefrokost" der Når hun kommer hjem skal vi enten bake peooerkaker eller pakke inn julegaver :-) Så tenner vi lys og koser oss med julefilm og kakao :-) Kanskje litt godt og :-P

Julegate tenning
Sette på advent staker
Spiller julemusikk
Lager godt til jul
Juleverksted

Finne frem julepynt imorgen :) Henge opp gardinene og sette opp stakene hvert år på flrste søndag i advent :) åsså tenne d første lyset:)
Åå denne tiden er så fin ❤️

Tenne lys og synge. Sette opp og pynte pepperkakehus. Pleier å være julemarked og kanefart, juleteater og julegrantenning med fakkeltog den helgen med mindre første desember er før første søndag i advent.

Ikke enda, men hun skal få sin egen julepynt å ha på treet, og lage pepperkakehus og etterhvert julekaker og lussekatter :)

Vi har allerede bakt til pepperkakebyen, men vi baker alltid våre egne pepperkaker første søndag I advent. Den første pynten kommer også I morgen: Fire lys, stjerne I vinduet og litt blomster.

Fast er vel det at vi tenner lys og synger.
De får enkelte ting som gjenganger i kalenderen, noe til å henge på treet den dagen vi pynter det, f.eks

Vi har en litt amputert første adventshelg denne helga, det er ikke aktuelt å bake noe så lenge vi har omgangssyke i hus, pr nå karantene til mandag kveld, vi får se hva dagen bringer.

Vi spiser på juleservise i adventshelgene, så jeg har lovet ungene kakao i nissekopper til frokost, med forbehold om at ingen spyr da

Vi skal bake og kose oss mye i desember, bare vi har friske barn.

Gleder meg, det er så mye gøy.

Det er jo kjekt å ligge i senga og høre ungene stå opp.
"Oi, et nissebilde!"
Jeg har ikke pyntet så mye enda, bare litt sent i går kveld, vi skal pynte litt mer sammen i løpet av dagen. Sette opp julekrybbene våre f.eks. Jeg tar den voksne, de tar den i playmo.

Han er 11 mnd nå :) det er første jula hans. Vanligvis ville vi hatt 1 søndag i advent frokost i dag, tenne lys. Litt sånn ekstra god frokost med kokt egg og kakao feks :) men siden omgansyka er i hus i år. Så blir ikke det noe denne søndagen. Heldigvis er han så liten at han vil ikke ha noen spesielle minner enda.

En venninne og jeg startet ny tradisjon i fjor ved at vi møttes til juleverksted sammen med barna.

Ellers er det å pynte litt til advent, tenne lys og synge. Vi pleier også å bake og har kakao.

Baker pepperkakehus og pynter det
Synger og tenner lys :)

Back
Topp