"Har du nok melk til henne?"

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Jeg kan bare ikke fatte og forstå hvorfor folk man ikke kjenner absolutt skal spørre om dette. Og det er omtrent det første de spør om når de ser babyen. Slik foregår det: "Å, så fin baby! Er det jente eller gutt? Har du melk til henne? Er hun snill?"

Jeg er fristet til å svare at det er en skikkelig slem jente som bare får kaffe og cola, men høflig som jeg er svarer jeg alltid at joda, hun får morsmelk, og hun er veldig snill.

Og hva er det forresten med den der "å ja, gir du ikke bare flaske?". Her trodde jeg at det skulle være ammepress i dagens samfunn, men så forteller gud og hvermann meg hvor lurt det er å gi flaske, selv om vi ikke har noen problemer med ammingen, og selv om hun bare er våken en gang om natten.

Det er visst ikke alt man skal forstå seg på. Jeg har lært meg at det er bare å jatte med, og ikke tenke så mye på alt man får høre. :)

Kjenner meg godt igjen.plagsomt til tider. En stund var det veldig sårt da jeg sluttet med amming så jeg likte ikke å få spørsmål om jeg hadde nok melk o.l . Folk er så nysgjerrig..

En gang kom det faktisk en mann og spurte om han var snill.han hadde så lyst til å se..ble litt paff.hehe..

Nesten like "kjekt" med sånne spørsmål som at fremmede kom og tok på magen da jeg var gravid uten å si noe først.eller de tingene folk kunne si rett og slett..enkelte ting sier man ikke/spør man ikke om..:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Uff ja..syns det er veldig frekt å spørre om sånt. Har du mat til henne? Har du nok ?

Noen er bare ikke riktig klok.
En episode da eldstemann var baby.

Jeg, Frøya og en venninne hadde vært på kafe og skulle ta heisen ned til 1.etg med vognen.Inn kom det et ektepar også. Jentungen ligger i rosa kjole og har rosa dyne..-"Er det en gutt?".nei sa jeg og jattet med.skulle bare ned to etg. "Er hun snill?"..joda.det er hun..og så er vel samtalen så og si slutt..men når vi kommer ut av heisen og skal gå hver vår vei så stanser hun meg(tar rett og slett tak i meg). " eg ber hver kveld for barn som er død pga abort..".hun sa sikkert noe mer i samme setningen det var det jeg husket veldig godt..iik.det grøsset nedover ryggen min..

Noen er bare ikke riktig klok.
En episode da eldstemann var baby.

Jeg, Frøya og en venninne hadde vært på kafe og skulle ta heisen ned til 1.etg med vognen.Inn kom det et ektepar også. Jentungen ligger i rosa kjole og har rosa dyne..-"Er det en gutt?".nei sa jeg og jattet med.skulle bare ned to etg. "Er hun snill?"..joda.det er hun..og så er vel samtalen så og si slutt..men når vi kommer ut av heisen og skal gå hver vår vei så stanser hun meg(tar rett og slett tak i meg). " eg ber hver kveld for barn som er død pga abort..".hun sa sikkert noe mer i samme setningen det var det jeg husket veldig godt..iik.det grøsset nedover ryggen min..

huff så forferdelig, hun hørtes jo helt gal ut da :/ det sier seg selv at man ikke sier det til nybakte foreldre :/ syykt.

Eg gir flaske... Å omtrent alle kmmer med komentaren:

"oida, har du ikke melk du altså??"

Så ser de på meg med et litt trist blikk..

:eek: o_O :oops:

Eg gir flaske... Å omtrent alle kmmer med komentaren:

"oida, har du ikke melk du altså??"

Så ser de på meg med et litt trist blikk..

:eek: o_O :oops:
Slemme mennesker!
Jeg dkulle gjerne gitt flaske men sliter så med økonomien :/
Er bare svigermor som spør om melka mi :p

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Blir riktig sint over slike kommentarer jeg, men gjør som dere andre og bare jatte med. Men folk skal gi f*** i om man har nok melk eller ikke. Beklager men blir bare sjokkert over enkelte mennesker altså.

Termin 30 juli, gutten kom 21.07.2013 :)

Akkurat det opplevde jeg da snuppa var nyfødt; 2 damer av eldre garde spurte om det. Jeg fullammet da og selv om hun ikke la på seg tilfredsstillende og vi måtte begynne med tillegg, så var ikke det oppdaget enda. Synes det er veldig frekt å spørre om, og for mange selvsagt ett sårt tema. Men det er kanskje vanligere for eldre å lure på sånt.
Litt i samme gata; mange synes det er flaut å amme offentlig, men i starten synes jeg det var veldig flaut å flaskemate offentlig. Følte at alle (spes eldre) glodde og tenkte sitt... Nå har vi igjen fått flaskebaby (med innslag av pupping) og jeg merker jeg sliter litt med å dra frem flaska...

Jeg fikk mest mas når jeg ammet. Pga at det er normalt å få litt problemer i familien og noe i familien hans. De var redde hu ikke fikk nok mat. Men etter at jeg begynte med flaske har de stoppet å mase. Da sier de heller at hu koser seg så fælt med flaske og at mme innholder så mye fint i forhold til før.

Haha. Ja. Alle har en mening om morsmelk og mating av baby generelt har jeg intrykk av. :P
Når jeg begynte med flaske forsto jo blant annet ikke svigermor hvorfor jeg ikke bare kunne pumpe og gi morsmelk på flaske :P Hadde jo ikke blitt styrete i lengden - i det hele tatt... ;)

Åh, kjenner meg igjen ja.... Tror det er noe med de eldre og å tråkke over de grensene der jeg. Min mormor er ekstrem på å prate om hvor flott det er at jeg "har nok mat til ham". Syns det faktisk er litt irriterende, og hva skulle jeg føle overfor henne hvis det skjærer seg med melka nå da? I tillegg bor det 2 damer på 90 år +/- i oppgangen vår. De har begge, helt uavhengig av hverandre, spurt om det samme. Har du nok mat til ham?.... Jøss, hvorfor skal naboen vite det da??? Jeg svarte jada og jatta med som dere andre skrev her. Men her om dagen møtte jeg hun ene igjen, og da sier hun; "og så er det jo så flott at du har mat til ham".... Jizez... Det er jo 2,5 mnd siden jeg svarte ja på det, hun aner jo ikke om jeg fortsatt ammer, og har langt mindre noe med å blande seg i det....

Ja ja... Magene våre er allemannseie som gravide, og puppene som småbarnsmammaer.... ;-)

"Du kan jo bare få produksjonen opp igjen nå når de er blitt så flinke å suge brystet!" For et godt råd. Hvorfor har ikke jeg tenkt på det selv??? Jo,kanskje fordi jeg har slitt sånn med ammingen og fordi jeg ikke har sjangs å la begge suge så ofte de vil og kan og at de aldri i livet blir mett nok av det lille jeg har!!! Endelig har jeg funnet en balanse mellom flaske og pupp som jeg etter lang tid er veldig fornøyd med :) folk må bare holde kjeft av og til!!! *hrmpf..litt lettere irritabel og trøtt i dag* ;)

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Back
Topp