Har du noen tips mot fett hår?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
I såfall vil jeg ha det! Er så lei av at håret blir fett, tungt og ekkelt en halv dag etter det er vasket.. Vasker det annenhver dag, og den siste dagen før vask føler jeg meg virkelig skitten og ekkel.

Noen som har noen tips som faktisk funker?

Kutte ut balsam? Finnes vel også egne shampoer for fett hår..

Frisøren min blandet i noe i shampoen. Husker ikke hva det var (magnesium kanskje?), syns det hjalp litt. For min del fikk jeg skikk på det etter 10 uker med svangerskapskvalme og ikke orket å dusje mer enn absolutt nødvendig :p

Frisøren min blandet i noe i shampoen. Husker ikke hva det var (magnesium kanskje?), syns det hjalp litt. For min del fikk jeg skikk på det etter 10 uker med svangerskapskvalme og ikke orket å dusje mer enn absolutt nødvendig :p

Hmmm, får sjekke ut det :)

Haha, høres ikke ut som noe jeg hadde orket med mindre jeg var hjemme hele dagen :p

Gå en god periode uten å vaske håret så ofte som du gjør nå, hvor oftere du vasker det, hvor fortere fett blir det. Bruk tørrsjampo i mellomtiden og ha det i hestehale om du syns det ser fett ut:) funket her, håret mitt ble fort fett før men nå vasker jeg det kun 1 gang i uka, og da er det egentlig ikke fett engang. Brukte mye tørrsjampo en periode da, men trenger ikke det nå lengre:)

Gå en god periode uten å vaske håret så ofte som du gjør nå, hvor oftere du vasker det, hvor fortere fett blir det. Bruk tørrsjampo i mellomtiden og ha det i hestehale om du syns det ser fett ut:) funket her, håret mitt ble fort fett før men nå vasker jeg det kun 1 gang i uka, og da er det egentlig ikke fett engang. Brukte mye tørrsjampo en periode da, men trenger ikke det nå lengre:)

Jeg har vurdert den metoden, men kommer til å føle meg så fæl :p syns ikke tørrsjampo fungerer mer enn i et par timer når håret har blitt skikkelig fett!

Prøvd ulike typer tørrsjampo da? Finnes sikker ulike kvaliteter?

Jeg MÅ vaske håret hver dag, skulle ønske det holdt med annenhver.

kutt ut billig balsam og billig shampooer, jeg bruker bare shampoo og hårkur fra Sensai ikke bruk varmt vann når du vasker håret men lunka, for bruker du varmtvann så åpner du porene til talgen som igjen skyller ut fett! ;)

Det er ikke sikkert du har fett hår. Jeg brukte shampo for fett hår med det resultat at jeg fikk skikkelig fett hår. En frisør sa at jeg hadde tørr hodebunn og når jeg da bruker noe mot fett hår begynner kroppen å produsere talg for å beskytte seg selv. Gikk over til shampoo for tørt hår og problemet ble løst.

Ikke vask håret for ofte! Selvom man sikkert får litt abstinenser i starten :D Prøv hver 3-4 dag og bruk heller tørrshampoo :)

Det er ikke sikkert du har fett hår. Jeg brukte shampo for fett hår med det resultat at jeg fikk skikkelig fett hår. En frisør sa at jeg hadde tørr hodebunn og når jeg da bruker noe mot fett hår begynner kroppen å produsere talg for å beskytte seg selv. Gikk over til shampoo for tørt hår og problemet ble løst.

Åå? Kanskje det er tilfelle her og. Jeg flasser litt i ny og ne hvertfall. Har uansett prøvd sjampoer for fett hår og fet hodebunn, funker ikke bedre enn noe annet. Kanskje jeg burde prøve sjampo for tørt hår da, har jo litt tørre tupper..

kutt ut billig balsam og billig shampooer, jeg bruker bare shampoo og hårkur fra Sensai ikke bruk varmt vann når du vasker håret men lunka, for bruker du varmtvann så åpner du porene til talgen som igjen skyller ut fett! ;)

Har prøvd både dyrt og billig og jeg merker ingen forskjell!
Får prøve kaldere vann da :) takk for tips!

Har prøvd både dyrt og billig og jeg merker ingen forskjell!
Får prøve kaldere vann da :) takk for tips!
Jeg måtte gjennom en del produkter før jeg fant det som passet meg;) , så sluttet jeg å vaske håret annen vær dag, vasker det bare en gang i uken, men skyller det i lunka ellers! hår kuren bruker jeg kanskje to ganger i mnd... ;)

Spør frisøren :) Om jeg kjøper sunsilk, define osv må håret vaskes hver dag. Når jeg bruker joico holder det med hver tredje/fjerde dag :)

Vask det skjeldnere og skjeldnere. Ta først en dag ekstra, så en ekstra dag til. Til slutt kan du lande på en gang i uka uten at håret blir fett. Det funker selv om overgangsperioden er litt kjip.

Forstår jeg det rett om du er gravid?
I så fall kan det hende det bare er et "symptom".
Mitt hår var fett første trimester og har begynt å bli det igjen nå mot slutten.

I følge frisøren vil det mest sannsynlig gå over etter fødselen igjen.

Back
Topp