Har du noen som hjelper deg etter fødselen?

januarbarn

Mitt første barn
Januarhula 2014
Jeg har jo min mann, men hadde håpet at min mor kom.
I ferien sin hos oss sa hun at hun kommer, det var før hun bestemte seg å fortsette med sauebruk. Hun kan ikke reise ifra sauene midt i sesongen, selvfølgelig. Jeg føler meg litt LOST :(

Jeg kommer nok til å klare det sammen med min mann, men har ofte hørt at man burde ha litt mere støtte gjerne fra mor/søster.
Enn dere da, får dere hjelp etter fødselen?

Fra mobil enhet

Jeg har mannen min som skal ha to uker fri. Jeg syns det kan være greit at det bare er oss i starten:) så vi får laget våre egne rutiner og blir kjent med vårt barn:) mannen min spurte faktisk litt forsiktig om det var meningen at moren min skulle være hos oss i starten. Men vi er begge enige om at vi vil gjøre det selv!:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

ha mannen min. også regner jeg med at mamma og pappa kommer en tur(fra nordnorge). og svigermor som bor rett i nærheten vet jeg stiller opp så mye som vi trenger og som ho kan.(jobber nesten vær dag men heldigvis bare til kl 16. så ho er en drøm som hjelper til når vi trenger det)
Tenkte på det du sa ang mora di, det fins fjøs vikarer som kan steppe inn hvis bonden vil ha ferie\blir syk eller må ha fri,og lamminga begynner ikke før april vanlig vis..så tror du ikke ho får ordnet seg til å komme da? har du snakka med ho? klem

Dere klarer dere kjempefint dere foreldre:-)
Jeg hadde verken mor eller søster(eller andrr jeg ønsket hjelp fra)da vi kom hjem fra sykehuset..mannen min og jeg tok tak i det som måtte gjøres,fordelte oss imellom som det passet seg og alt gikk ganske fint:-) man knoter alltid litt de første dagene frem til man finner ut av ting,men du å du så deilig å få være bare oss og finne ut hvordan vi ville gjøre diverse..da fikk vi kjenne på det at VI var blitt foreldre-ikke bare høre etter på våre foreldre hvordan de gjor ing...:p

Stol på dere selv,og se frem til en unik og fantastisk tid som nybakt familie:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kjæresten skal ha 14 dager fri, foreldrene mine og svigers bor i nærheten, men ser ingen grunn til å få hjelp. De kommer nok masse på besøk, og det er jo koselig :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Mannen har fri i 14 dager, mamma og pappa bor ca 35 min unna, ellers så har jeg alle søsknene mine her. Skal nok ikke bli så alt for mye alene ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

nei, det har jeg ikke hatt med noen av mine, det har vært meg og mannen.
Har ikke vært slik at han har hatt mulighet til å ta de 2 ukene i starten heller med alle, så med nr 2 var jeg alene med begge fra dag 1 hjemme fra sykehuset, og storesøster på 21 mnd hadde sommerferie, jepp det ble litt småhektisk ;)

dere kommer til å klare dere fint om dere er 2 :)

Har mannen som har fri i 2 veker. Vil eigentlig ikkje ha meir hjelp :-P Er veldig stressande med folk som vil hjelpe, men alt eg treng er ro og rutiner. Reknar med at foreldra og søskena mine kjem (bur ikkje her), men ikkje for å hjelpe :-P Kjenner eg mamma rett, så lagar nok ho middag og vaska hus. Heilt greitt det altså! ;-)
Har systra til mannen som eg veit stiller opp om det er noke :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: H27
Jeg er aleine. Så skal bo hos mamma frem til jeg klarer meg selv. Ellers bor jeg veldig nærmer pappa og min ste mor, så tror det vil gå veldig fint:)

Mannen skal ha fri i dei 2 vekene etter fødsel, det blir berre oss 2 og prinsessa den første tida :) Mammen min bur på andre sida av bydn, og svigermor bur laaangt vekke. Men det er fort gjort å plukke opp telefonen om det e noko me lurer på :)

Jeg har kun mannen og dattra vår på 3. Og regner med at det går greit. Søstrene mine er jo opptatt med jobb og mamma er alvorlig syk, så kan ikke regne med noe hjelp derfra

Jeg har mannen min, han har fri med lønn:-) I tillegg har jeg dattera mi på 13 som bor her med oss, hun stiller nok opp med enkle oppgaver! Ellers har jeg datter nr.2 som er 17 år, på telefonen daglig som har panikk for å hå glipp av noe, hun bor hos pappaen sin 35 mil unna...hun kommer nok så fort hun kan når lillesøster er på tur...hun blir nok å hjelpe til selvsagt :-)
Ellers har jeg verdens beste svigermor som nok kommer til å stille opp mye :-) Jeg tror det fort kan bli mye folk i starten, mye besøk osv...hyggelig det, men håper vi 4 i familien får tid til å bli godt kjent med lillesøster i starten, kose oss og komme i gode rutiner! Dette er jo også mannen sitt første barn, så han skal jo også læres opp...heheh:-)

Jeg har mannen min, han har fri med lønn:-) I tillegg har jeg dattera mi på 13 som bor her med oss, hun stiller nok opp med enkle oppgaver! Ellers har jeg datter nr.2 som er 17 år, på telefonen daglig som har panikk for å hå glipp av noe, hun bor hos pappaen sin 35 mil unna...hun kommer nok så fort hun kan når lillesøster er på tur...hun blir nok å hjelpe til selvsagt :-)
Ellers har jeg verdens beste svigermor som nok kommer til å stille opp mye :-) Jeg tror det fort kan bli mye folk i starten, mye besøk osv...hyggelig det, men håper vi 4 i familien får tid til å bli godt kjent med lillesøster i starten, kose oss og komme i gode rutiner! Dette er jo også mannen sitt første barn, så han skal jo også læres opp...heheh:-)

Fri med lønn første 14 dager....ja... :-)

Belager meg ikke på å få hjelp fra andre enn mannen, og sånn syns jeg det skal være. Det er vi som først og fremst må bli kjent med det nye familiemedlemmet og lage oss rutiner i vår hverdag. Jeg hadde blitt gææ'rn hvis mamma skulle vært her og belært meg! :P Men det er meg da! ;) Jeg kommer nok til å spørre henne om råd, men vil ikke ha henne boende her akkurat.

• Liker
Reactions: H27
Belager meg ikke på å få hjelp fra andre enn mannen, og sånn syns jeg det skal være. Det er vi som først og fremst må bli kjent med det nye familiemedlemmet og lage oss rutiner i vår hverdag. Jeg hadde blitt gææ'rn hvis mamma skulle vært her og belært meg! :P Men det er meg da! ;) Jeg kommer nok til å spørre henne om råd, men vil ikke ha henne boende her akkurat.
Signerer denna ;)

Sambo kommer til å være hjemme de to første ukene. Mamma kommer sikkert til å løpe ned døren som sist gang og det er jo stor hjelp i at hun rydder litt og sånn, men ønsker egentlig mer ro og fred. Skal ha vaskehjelp denne gangen da.

Jeg har min egen mor som skal reise hit litt før termin, evt, når jeg begynner å mistenke fødsel på gang. Min mor er meget flink og tålmodig, ho lager mat, rydder huset mitt og ordner og steller. Setter utrolig stor pris på det! Har jo mannen min i tillegg, men vi har jo en gutt på nesten 2 år som skal passe på også!

Hjelp har vi ikke nei. Jeg har jo samboeren min, som jeg regner med blir hjemme de to første ukene. Ellers er både min mor og svigermor døde, min far, bror og svigerinne bor 4 timer unna i bil, så noe hjelp derfra får vi ikke (men jeg håper jo de tar seg tid til å komme på besøk!). Svigerfar og samboer bor 4 sekunder unna, men noe hjelp derfra får vi heller ikke.
Skulle det vise seg at vi får et barn som har kolikk, eller andre ting som gjør at vi blir ekstra slitne, så har jeg nok ei venninne som kunne kommet hit for å bysse baby et par timer, slik at jeg/vi hadde fått sove, men utover det, så ser jeg ingen grunn til at vi skulle trenge noe spesiell ekstra hjelp.

Kjæreste skal ha fri i to uker, så er nok mer enn nok hjelp det.
Sist var jeg alene med nyfødt baby, gikk ganske så fint det også.

Termin 2.februar 2014

Back
Topp