Har du noen merkelige vaner?

møkkete badeand

Forelsket i forumet
.. i så fall, hva da? 
Jeg må alltid pusse tennene i varmt vann og skyller alltid glass 2 ganger før bruk!

Noen flere?

Må snu hodeputen min hver kveld før jeg legger meg ned.
Må ha volumet på tv/cd-spiller etc. på partall.

Om jeg går langs en lang vegg etc så må jeg bare la fingerneglene gli mot veggen, (ikke skrape, andre veien).

Jeg takler ikke rennende vann, pusser jeg tenna så står det på kun så lenge det er nødvendig. Skrur det av før jeg tørker hendene. Får helt fnatt av mannen som lar vannet stå på i evigheter, selv etter han er ferdig med å bruke det!

Jeg spiser alltid for mye når jeg har godis. Og når jeg da får vondt i magen av å spise så mye godis så prøver jeg å døyve vondten og kvalmen med å spise enda mere godis.....
(jeg er så kvalm nå at jeg ikke klarer mer nå da, kanskje det er en god ting? :P )

Må også alltid skylle glass før bruk om jeg skal drikke vann. Kan ikke spise av en hermetikkboks som allerede er åpnet, selv om innholdet er helt fint.

Jeg skyller også alltid glasset flere ganger hvis jeg skal drikke vann.

Jeg klarer ikke å sove hvis døren til skyvedørsgarderoben står åpen/på gløtt - den MÅ være helt lukket!

Føler avsmak mot oddetall, liker best venstre (foretrekker å gå på venstre side av andre, sove på venstre side + + ), må alltid lukte på kjøttpålegget når jeg åpner pakken.

Ja, og så er jeg nødt til å høvle av øverste laget av osten hver gang jeg skal spise av den. Klarer ikke tanken på at den har vært i kontakt med plasten og føler den "størkner", selv om jeg spiste av den for en halv time siden.

- Snur hodeputen min hver kveld - den delen som lå "nedover" i senga forrige natt, må opp mot veggen neste natt.
 - Skyller alltid glass 2 ganger før jeg tar vann oppi.
 -  Må pusse tenner først og så gå på do om kvelden. Gjør jeg det motsatt, må jeg likevel gå på do etter å ha pusset tenner, ellers blir alt feil og jeg må opp igjen etter en liten stund. (Sitter mellom øra, jeg veit det)
 - Må sjekke flere ganger om ytterdøra er låst, selv om jeg vet 100% sikkert at jeg låste den når jeg slapp katten inn/ ut

Sikkert mer merkelig jeg gjør, men disse kom jeg på nå.

----- Kom på en ting til. Om jeg må kyte skolissa på ene skoen, må jeg alltid ta den andre også. Ellers blir det ikke like stramt/ slakt og alt blir feil.

Kallenavn ikke valgt skrev:
 - Snur hodeputen min hver kveld - den delen som lå "nedover" i senga forrige natt, må opp mot veggen neste natt.
 - Skyller alltid glass 2 ganger før jeg tar vann oppi.
 -  Må pusse tenner først og så gå på do om kvelden. Gjør jeg det motsatt, må jeg likevel gå på do etter å ha pusset tenner, ellers blir alt feil og jeg må opp igjen etter en liten stund. (Sitter mellom øra, jeg veit det)
 - Må sjekke flere ganger om ytterdøra er låst, selv om jeg vet 100% sikkert at jeg låste den når jeg slapp katten inn/ ut

Sikkert mer merkelig jeg gjør, men disse kom jeg på nå.

det minner meg på at jeg og alltid må på do etter jeg har pussa, har ingenting å si om jeg tissa 5 min før, får ikke ro i sjela om eg ikke får gjort mitt fornødne rett før jeg legger meg :P

Jeg må alltid skylle glasset før jeg tar det i bruk.

Gå på do må være det siste jeg gjør før jeg legger meg.

Alle skuffer og skap må være lukket.

Jeg må ha det ryddig og relativt rent før jeg setter meg ned og slapper av. Må alltid rydde skikkelig etter middagen, vaske over kjøkkenet, rydde småting og sveive over med støvsugeren før jeg faller sammen i sofaen om kvelden.

Jeg må skru av lyden på tven når det er reklame.

* Må skylle glassene/koppene et par ganger før jeg bruker de.
* Skal jeg ha tilbehør på pølse må det alltid ligge under pølsa.
* Må alltid ha noe å lese på før jeg sovner.
* Må alltid ligge på min venstre side i det jeg skal sovne.
* Må børste av lakenet på sengen før jeg legger meg.

*Må pusse tenner i kaldt vann og skylder ikke ut tannkremen når jeg er ferdig, føler at effekten av tannkremen forsvinner hvis jeg skylder det ut.

*Skuffer og skap på være igjen. Har evig arbeid på kjøkkenet, da gubben ikke klarer å lukke noen ting.

*Dorullen må henge med papiret ut.

*Snur også puta før jeg legger meg.

*Må alltid pusse og gni på cd og dvd'er før de skal inn i spillern.

*Har for vane å skulle klare å gjøre alt til en hver tid, har funnet ut at jeg ikke er noen robott :p

*Må ha det bekkmørkt på soverommet, når jeg skal sove. Minste sprekk i gardina må fikses på.

*Åpner sikkert kjøleskapet 350 ganger i løpet av en dag, enda jeg vet at jeg ikke har det jeg vil ha akkurat da.

*Smører alltid knekkebrødet på den glatte siden, må også ha pålegg på rett side av brødskiva :p

*Har for vane og alltid rydde opp etter meg på kjøkkenet nesten uansett hvor mye jeg ellers har å gjøre. Vasker opp kjeler så fort de er tømt, gjerne mens jeg fortsatt står å lager mat. Kanskje en fin vane :p Klarer sjelden å la det stå til senere.¨Må bare få det unna liksom.

Hvis vi har stabburet leverpostei (den gule boksen) så må jeg spise de tre "kulene" på toppen, for jeg er overbevist om at de smaker bedre enn resten av posteien. 

Jeg må be legen skylle trepinnen før han legger den på tunga mi for å se i halsen.

Jeg klarer ikke holde på trepinner eller tresleiver som er tørre, når hendene mine er fuktige.

Jeg må alltid legge papir nedi do før jeg gjør mitt.

Jeg må alltid ha lyden på et helt tall på forsterkeren til tv/stereo.

Jeg går ut av huset og låser døra, men må alltid inn igjen for å sjekke at alle dørene inne i huset er lukket selv om jeg har gått gjennom huset minst to ganger før jeg gikk ut.

Om natta må tre faste lamper være på for å skremme tyver. Må være de tre faste for de andre lampene i huset er jeg helt sikker på at er mye mer brannfarlige :p

Dollface skrev:
jeg må tørke ørene med qtips hver gang jeg har dusjet...

JJupp :P

Huff, atfor mange er jeg redd

* Må alltid skylle glasset/flasken tre ganger før jeg dikker vann fra det om det er nytt, er det allerede bukt trenger jeg bare å skylle to ganger
*Må riste puta hver gang jeg legger meg
*Må ha "pynten"på sokkene ut
*Kan bare spise gulosten 1. og 2. dagen etter den er åpnet
*Må alltid ta av og kaste øverste laget på osten
*Om håndkleet faller på gulvet etter at jeg har dusjet må det til vask
*Tisse er det aller siste jeg gjør før jeg legger meg
*Må kysse gutta før jeg legger meg, glemmer jeg det må jeg stå opp igjen og gjøre det
*Dopapiret må henge med klaffen ut
*Er jeg trist og lei sletter jeg alle statusoppdateringene mine på FB
*Klærne kan ikke ligge for lenge i vaskemaskinen etter vasken er ferdig, da må de vaskes på nytt
*Barna i barnehagen må få kos og klem før de legges til hvil

Vet det er mer som jeg ikke kommer på også =P

Ikke akkurat en vane, heller et irritasjonsmoment.

Jeg hater å gå ut av dusjen før jeg er helt tørr, hvertfall på overkroppen! Får helt panikk hvis det ligger vanndråper på skuldrene/ryggen når jeg går ut av dusjen.
Men, egentlig syns jeg det er ennå værre å se andre med vanndråper på skuldre/rygg. Var i Hellas med søsteren min i fjor, og hun tørket seg aldri helt før hun kom ut fra badet.
Jeg fikk frysninger av å se vanndråpene

Uff, dette hørtes mye verre ut når jeg skrev det ned.. haha...

Alle dører og skuffer må være lukket.

Når jeg lager mat,så hater jeg å bli våt eller skitten på den hånden jeg skjærer/rører med.

Pusser tennene i kaldt vann.

smuler på kjøkkenbenken må bort bort bort.

Back
Topp