Har du noen meninger om smertelindring under fødsel

babyto

Elsker forumet
Man vet jo at det er mange meninger om temaet... Noen mener man burde finne frem urkvinnen i seg og klare seg igjennom en fødsel uten smertelindring som de gjorde i gamle dager andre mener det er idiotisk å ha mer vondt enn nødvendig og at man bør ta det man kan få, hva mener du? :)

Neeeeooooo! Har ingen mening om hva andre putter i kroppen når de skal føde :D Bare mor og barn kommer helskinnet gjennom det ;) Min mening vedr. fødsel at det er noe en bare må gjennom for å få skatten, ikke et minne jeg vil "ta vare på". Skal heller ikke ha et kamera mellom bena fordi det er verdens mest naturlige ting. Haha! Takke meg til epidural og mannen ved hodehøyde :P Men det er meg da....

Lystgass JATAKK:D Med elste mann fikk jeg epidural, mens med de to minste hadde jeg bare lustgass, og fant ut at det var det rette for meg ;)

Her har jeg ikke egne meninger, med tanken på at det ble haste ks sist :( Og denne gangen må jeg ha planlagt ks om ikke annet skjer... Men eneste jeg skal kreve, er at de legger med i narkose etter at babyn er ute... Pga sist fikk jeg panikk da Emilie var ute... Pga de satte spinalen skjeft og den sluttet brått å virke :(

Hehe, er også der at det er opp til hver enkelt. Skjønner jo at det er forskjell på folk og verden er urettferdig så noen syns ikke det er så fryktelig vondt å føde og føder mer enn gjerne uten noe smertelindring men da syns jeg de kan spare seg for å tro at de er mye tøffere og sterkere enn de som tyr til smertelindring. Noen kjenner ikke riene sine før de er nesten i mål og noen har kjempevondt fra første rie, så det er ikke bare smerteterskel det kommer an på.. kroppene våre er forskjellige :) Min siste fødsel var ufrivillig uten noenting og det gjør jeg aldri igjen ... Lystgass <3

Jeg tror kanskje jeg er en av de som vil ta alt det jeg kan få. Jeg vil ihvertfall ha alt tilgjengelig. Men nå har jeg ikke undersøkt det noe særlig.

Også er det jo de som må ha det ene eller det andre for å komme seg gjennom fødselen, som faktisk hadde strøket med om de hadde levd for 70år siden... Vi skal være glad vi har den hjelpa og de tilbudene vi har. :)

Her gjør jeg som sist og tar det som det kommer.. men pga dårlig erfaring med epidural sist, så vil jeg helst ikke ha den.. men lystgass ♥♥♥ hehe....

Sent from my GT-P5110 using BV Forum

Å forresten, jeg legger meg ikke opp i hvordan andre gjør det, smertelindring eller ikke. Det er hver enkeltes valg. Og med tanke på att vi lever i 2013 og smertelindring faktisk er funnet opp så ser jeg ikke ned på de som ønsker å bruke det! :)
Sent from my GT-P5110 using BV Forum

Jeg mener at det må hver enkelt få bestemme selv, for noen er det eneste rigktige å være helt medisinfri, mens andre vil helst ha så mye medisiner som overhode mulig.
Men man må jo være klar over at det finnes smertelindring uten medisiner, for eksembel varmt bad (det var en drøm for meg) og så har du massasje, akupunktur og div stress ned ting hehe

Jeg vet ikke helt enda, skal sjekke ut forskjellige smertelindringer, men det blir nok epidural? kan en prøve lystgass før en tar det? et varmt bad hørtes deilig ut og massasje:)

Jeg vet ikke helt enda, skal sjekke ut forskjellige smertelindringer, men det blir nok epidural? kan en prøve lystgass før en tar det? et varmt bad hørtes deilig ut og massasje:)

Ja du kan prøve lystgass før epidural, men er ikke alle sykehus som har det. Jeg vet hvertfall at HAukeland ikke har det. Dem måtte slutte med det fordi det var så mye lekkasje at de ansatte ble påvirket LOL :P

Jeg mener at det må hver enkelt få bestemme selv, for noen er det eneste rigktige å være helt medisinfri, mens andre vil helst ha så mye medisiner som overhode mulig.
Men man må jo være klar over at det finnes smertelindring uten medisiner, for eksembel varmt bad (det var en drøm for meg) og så har du massasje, akupunktur og div stress ned ting hehe
Varmt bad er jo ikke medisin da selv om det kan virke smertelindrende på noen.. Prøvde både det og sånne varme risposer uten at det hjalp meg :)

Varmt bad er jo ikke medisin da selv om det kan virke smertelindrende på noen.. Prøvde både det og sånne varme risposer uten at det hjalp meg :)

Hehe jeg skrev at det var et alternativ hvis du ikke ville ha medisin :P

Fikk sitte i badekar. Holdt på å bli gaaaaal!! Vond seng, dårlig mat!? Smertelindring skal jeg iallefall ha! Vil prøve lystgass denne gangen.

Eneste smertelindring jeg kunne få var risposer, akupunktur og lystgass. Syns ikkeno funka. Skulle gjerne sittet i badekar eller fått epidural, men det fikk jeg ikke. Kunne få en hammer i hodet da, men det gikk ikke jordmoren med på :p
Tenker det er opp til hver enkelt å bestemme hvordan de vil ha det under sin fødsel, syns ikke noen er bedre enn andre om de føder uten...

Back
Topp