Har du noen gang vurdert hjemmefødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Nei i tilfelle noe skulle skje. Alt er lagt til rette på sykehuset bedre enn hjemme mtp fødeseng, ball å sitte på, prekestol, stort badekar osv

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde fødsel nr to vært som fødsel nr en kunne jeg kanskje vurdert det med en eventuell tredjemann, men fødsel nr 2 var såpass tøff og intens at jeg vil nok være på sykehuset i tilfelle noe skulle skje. Nå ble jeg også satt i gang 3 uker før termin pga risiko, så hadde ikke kunnet være hjemme uansett.

Nei. Hadde ikke følt meg trygg hjemme. Har uansett hatt to fødsler med små komplikasjoner, så ville ikke vært et alternativ.

Nei, vett ikke hva jeg går til som første gang og vil ha tilgjengelig alt som kansje muligens trengs å ha tilgjengelig. All ære til de som våger p føde hjemme;)

Vår andre er født hjemme. Planlagt vannfødsel med jordmor tilstede og avtale om overførsel til sykehus om hun så det nødvendig.

Jeg hadde ikke turt det. Er så redd om det skulle skjedd noe galt under fødselen. Ønsker å kunne få den hjelpen jeg trenger dersom jeg må ha noe hjelp. Nå er jeg litt i overkant redd komplikasjoner ol da :P

Eg vil nok ikkje føle meg så trygg om eg sku føde heima, så det blir nok sjukehuset uansett :)

Aldri!!! Tenk om det hadde Skjedd noe. Nær sykehus eller ikke, ville aldri gjort det. Ville aldri tilgitt meg selv om noe hadde skjedd.!

Har ikke et ønske om å føde hjemme nei, for meg blir det bare helt feil.. Vi bor forholdsvis nært sykehus, men tanken på å føde i leiligheten vår med naboer på alle kanter.. I en lytt blokk.. Nei, shitt, legger meg gjerne inn på sykehus :p

Nope! Er for redd for at noe skal gå galt, så tanken har ikke streifet meg engang :p
Om jeg skal ha flere hadde jeg ikke fått lov til å ha en hjemmefødsel uansett, så dermed er det ikke et tema.

Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg det neste gang.
Hvis jeg føder til tiden, ble igangsatt sist og da kan man ikke føde hjemme.

Back
Topp