Har du noen gang søkt på en jobb du ikke var kvalifisert til og alikevel fikk den?

Krølla82

Forumet er livet
Spørsmålet er litt merkelig stillt , men det jeg lurer på er om du har søkt på en jobb hvor de krever veldig mye i søknadsteksten eks bransjeerfaring, høyere utdannelse etc.

Grunnen til at j spør er fordi j har sett en stilling j kunne tenke meg å søke på, men j mangler kompetansen de ser etter. De personlige egenskapene derimot føler j at j har.

Dette er en saksbehandler jobb med kundekontakt og j har jo mange årserfaring fra kundebehandling da. Dette er jo ikke den bransjen j egentlig ønsker å ende opp i,men j trenger en jobb så j ikke går på veggen.

Vet ikke helt om dette er det samme, men har fått jobb som førskolelærer når jeg er sykepleier. Da søkte de jo etter en helt annen utdanning, men de personlige egenskapene mine gjorde at de trodde jeg kunne fikse det likevel[:)] Ville søkt jeg hvertfall...[:)]

Jeg er barnevernpedagog, og arbeider i en sosionom stilling. Men de er litt i samme gate i allefall da. Tenkte uansett at det ikke skadet å søke jeg. Læring i å gå på intervjuer også. Og jeg fikk jobben gitt.

Synes du skal søke jeg! Det er arbeidsgiver sonm til slutt skal avgjøre omd es ynes du passer til stillingen.. Intet våger intet vinner..
Jeg har søkt på stillinger som jeg ikke var heelt kval. til, men har allikevel blitt innkalt til intervju og fått jobb... [:D]

Så kjør på! [:D]

ORIGINAL: Hilly77

ja ...morsrollen...fikk den gitt..hele 2 ggr..[8D]

Vil fortsatt ha "LIKER"-knapp på BV. [:D]

Jeg fikk kiropraktorassistent jobb, var "bare" medisinsk sekretær da jeg søkte. Nå er jeg sertifisert C.A.  Sjefen som betalte kurs for meg.

[;)]

[8D][8D]

ORIGINAL: cayia

Synes du skal søke jeg! Det er arbeidsgiver sonm til slutt skal avgjøre omd es ynes du passer til stillingen.. Intet våger intet vinner..
Jeg har søkt på stillinger som jeg ikke var heelt kval. til, men har allikevel blitt innkalt til intervju og fått jobb... [:D]

Så kjør på! [:D]

Ok, da prøver jeg å søke.

jeg søkte på en tannhelse sekretær stilling en gang.han hadde fått inn over 40 søknader med folk som var mye mere utdanna en meg.eller det vil si jeg hadde null utdannelse inne det.men jeg fikk jobben[:)][:D]

lenge leve litt gammeldagse arbeidsgivere altså.han mente det var positivt at han kunne lære meg opp slik han ville.ikke ei som kom rett fra skolen å hadde sine formeninger om hvordan ting skulle være.

Æ e bv.pedagog og jobbe i førskolelærerstilling[:)]

ORIGINAL: Kosinuss

jeg søkte på en tannhelse sekretær stilling en gang.han hadde fått inn over 40 søknader med folk som var mye mere utdanna en meg.eller det vil si jeg hadde null utdannelse inne det.men jeg fikk jobben[:)][:D]

lenge leve litt gammeldagse arbeidsgivere altså.han mente det var positivt at han kunne lære meg opp slik han ville.ikke ei som kom rett fra skolen å hadde sine formeninger om hvordan ting skulle være.

Ja det er jeg enig i, skulle vært flere slike som ga folk en fair sjangse.

Jepp... Jeg hadde ikke alle kvalifikasjonene som var påkrevet, men snakket meg til jobben... Faktisk fått jobber jeg var underkvalifisert for 2 ganger[:D][:D][:D]. Men man må være litt frampå da... Gi ALT og håp det går din vei! Og sett deg godt inn i hva jobben går ut på i forkant.

Søk! Det er svært få som faktisk har alle kvalifikasjoner en arbeidsgiver søker etter. Og personlig så ser jeg mer etter de personlige egenskapene, enn på den formelle kompetansen, hvis jobben kan utføres uten at det er krav om spesielle papirer f.eks. 

Forresten må du gjerne sii fra, hvis du trenger hjelp til å formulere søknaden, snuppa! [:)]

mulig[8D] jeg kom inn via bemanningsbyrå og fikk fast etter det[:)] men har omtrent det de krever av kompetanse

jeg har fått jobb som administrasjons sekretær i en privat bedrift... har ingen erfaring, bare regnskapsskolen på NKI for mange år siden... jobber til vanlig med mat i en fabrikk..

jeg ble oppringt da, har ikke søkt på jobben...så blir kanskje ikke det samme..

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: Kosinuss

Ja det er jeg enig i, skulle vært flere slike som ga folk en fair sjangse.

arbeidsgivere i dag burde se mer på folks holdninger når de skal ansette folk, istedefor bare kompetanse... holdninger er vanskeligere å endre enn utdanning etc.. du får spille litt på det hvis du kommer på intervju... det meste i en jobbsituasjon kan læres og har man den rette holdningen i forhold til bedriften man skal jobbe for så tror jeg man kommer langt.[:)]

Back
Topp