Har du noen gang kastet klær som har vært utbæsjet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Selv har jeg forsøkt å redde mang et babyplagg fra bæsjedøden, men her en dag holdt det med et blikk på "ulykken", før jeg tok frem søppelposen.
Hva med dere?

Med storebror var det flere ullplagg som ble hevet pga bæsjflekker som aldri gikk av. Med lillesøster hadde jeg gallesåpe i hus fra starten av, og alt som har kommet bæsj på har faktisk berget :) foreløpig

Vi bruker tøybleier og de blir helt rene i vaskemaskinen. Evt flekker kan solblekes (må være vått), eller bruke gallesåpe fra Clas Olsson (også på ull). Ved et uhell fikk jeg oljesøl fra fra en dør på soveskinnet. Det lot seg faktisk gnikke vekk med litt vann og gallesåpe. Har nesten ikke hatt bæsjeflekker på klærne her, for tøybleiene holder sabla godt på eksplosjoner også. Fikk sjokk på helsestasjonen en dag jeg hadde på engangs - og fikk bæsj oppover ryggen..

Hehe, så svaret er nei:-)

Ikke enda, men etter i dag ser det kanskje ut som det går en ullbody og ullstrømpebukse :( Nye klær også såklart. Etter en bæsjebleie med 9 dager oppspart bæsj var jeg glad jeg var hjemme. Hint: Sennepsgult nakkehår! :P

Back
Topp