har du noen fine sitater eller dikt?

Life is not about waiting for the storm to pass..
It's about learning to dance in the rain. 

"Music has always been a great way to make people aware of that connection. It can help you open up a part of yourself and express feelings you didn't know you were feeling. It's risky to let that happen... But it's a risk you have to take--- because only then will you find you're not alone."

"Musikk er mer enn toner og lyd. Den tar over der ordene ikke lengre rekker til..."

Jegogde2guttamine skrev:
Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv.

HVOR er likerknappen?!?!

Jegogde2guttamine skrev:

Jeg skjønner ikke det sitatet her, kan noen forklare meg det?

Som kjekke Herr Ottesen synger så fint: Mine ord er fra hjertet, mine tanker er frie. Du må stå inne for det du får ut av livet, for det er ingen som går ut av livet i live!

*BV addict* skrev:
Jegogde2guttamine skrev:

Jeg skjønner ikke det sitatet her, kan noen forklare meg det?

Det betyr rett og slett at du skal ha medfølelse med andre.

Det beste eksempelet er vel under slavetiden...da var de hvite "godt fornøyd" med situasjonen, for det var jo ikke DE som måtte arbeide hardt, bli eid av andre, ikke ha tilgang til alle butikker osv. De burde heller ha tenkt på den urett som skjedde mot et helt folkeslag - uten grunn!

Men i våre dager....Om noen eks opplever å miste jobben, bli ufør, oppleve ekteskapbrudd, få en sykdom...så skal du vise omsorg og hjelpe dem...ikke tenke "godt det ikke er meg"...eller "se ned på dem pga situasjoner de kommer opp i".

Back
Topp