Har du noen cravings?

Gravidmednr5

Forelsket i forumet
Har du, eller har du hatt noen cravings iløpet av svangerskapet? :p

Føler meg litt snurt, har alltid hatt det, men ikke denne gangen... :p
Nå har det vært sånn akutt lyst på noe, som after eight nå sist jeg fikk det, spiste nesten en hel pakke å koste meg godt, men dagen etter vart jeg uvell bare med tanken, å brekker meg om jeg kjenner lukta av det..... :p

Men det har vært få slike tilfeller.. :p

Har hatt ting som er ekstra godt, men hverken med første eller nå har det vært sånn at jeg våkner på natta og MÅ ha noe. Føler meg litt snytt egentlig. :p
Sjokolademelk, sure ting, appelsiner og krabbeklør har vært ekstra spesielt godt. Men har ikke klart å spise ren fisk siden før graviditeten, noe som jeg syns er veldig rart. Eneste gangene jeg har spydd, har vært når jeg har tatt omega 3 og. Veldig bakvendt, for elsker vanligvis fisk. Og skulle jo tro dette er noe kroppen trenger. Men neida. Spyr uten unntak opp omega 3 kapslene (prøvd 3 forskjellige typer), og all fisk smaker tran. :p

Vil ikke si skikkelig cravings men har hatt dilla på ting :p klementiner før jul (ikke noe gla i det ellers), pepperkakedeig og nå er det minigulrøtter :p

Denne gangen har jeg ikke hatt noe spesielt.

Så mannen føler seg snytt :p
Alle snakker jo om den og den gangen de måtte kjøre på bensinstasjonen midt på natta pga gale kjerringa hadde lyst på et eller annet..

Ikke cravings her heller, men som med førstemann drikker jeg ekstremt mye melk :) Heller motsatt, matvarer/drikke jeg ikke klarer. Som svart kaffe og cola.

Ingen cravings her heller. Hatt perioder der jeg har veldig lyst på noe.
Tidligere i svangerskapet var jeg veldig glad i salt lakris, men det har gitt seg. Får sånn dilla på noe heilt spontant, men ikke noe som jeg må ha NÅ.

I mitt forrige svangerskap hadde jeg dilla på ristet brød med peanøttsmør. Har så vidt spist det siden, og liker det ikke i dette svangerskapet.

Nå fikk jeg veldig lyst på is. Sjokoladeis.. nam nam

Ingen cravings, og føler meg nesten litt snytt jeg også :P

Har heller fått avsmak på ting.

Og de siste dagene gjelder det ALT!
Har ikke lyst til å stå opp fordi da vet jeg at jeg må spise noe i løpet av dagen og bare tanken på noe som helst gjør meg uvel!

Ingen cravings, hverken denne gangen eller forrige.
Mannen føler seg snytt, han håpet at jeg skulle få cravings på sjokoladepudding elller noe sånt slik at han kunne høste noen goder også :P

Nei. Heller avsmak. Nei takk til middag! Mais (som jeg vanligvis elsker) er bare fælt. Og den aller verste lukta (og smaken) må være bacon. Å fyyy!

Hadde veldig lyst på lakris i begynnelsen. Så har jeg hatt en crawing for boller varmet i microovn :p den er forsåvidt her enda. Og nå har jeg egentlig dilla på appelsinjuice og capri-sonne.

Hadde de første månedene, men ikke i det siste :-)

Har heller fått avsmak på ting.

Og de siste dagene gjelder det ALT!
Har ikke lyst til å stå opp fordi da vet jeg at jeg må spise noe i løpet av dagen og bare tanken på noe som helst gjør meg uvel!
Nei. Heller avsmak. Nei takk til middag! Mais (som jeg vanligvis elsker) er bare fælt. Og den aller verste lukta (og smaken) må være bacon. Å fyyy!

Avsmak på brød her.. upraktisk! Tvinger meg selv til å spise det innimellom, må bare dunge på masse pålegg.. Mais er fortsatt godt, men bacon klarer jeg ikke! Og hvitløkslukt er grusomt!

Jeg fikk totalt avsmak på viltkjøtt sist gang, og det gjelder enda.
Denne gangen takler jeg ikke kjøttdeig og mange andre ting, spesielt lukten av ting.

Mye:
-1 hel melon pr dag (deler ikke! Og knurrer om noen ser på den).
-mange klementiner pr dag
-yoghurt kl 04 om morgenen.. Nom nom i kjøleskapet..
-appelsinjuice
-grøt!!! Rømme og risgrøt med smør øye, sukker og kanel til frokost hver dag.
-kokosboller (uten kokos)
-skalldyr pålegg på brødskiva.
-ristet brød med appelsinmarmelade.
-French toast nom nom nom

Har pendlet mellom alt dette, når noe ikke frister lenger dukker noe annet opp..

Sover så utrolig dårlig, så halvsover i kjøleskapet..

Er ikke stor spist til vanlig men nå smaker maten sååååå mye bedre.
Kommer til å savne det :(

Last edited:
Back
Topp