Har du mykje kynnere i svangerskapet?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Har du opplevd mykje eller lite kynnere i svangerskapet?

"Magen strammer seg. Er det kynnere eller rier? Noen er mye plaget av disse livmorsammentrekningene mens andre knapt merker dem. Men du har kynnere selv om du ikke merker dem!"

Les meir her!
 
Kan ikke huske å ha merket en eneste en i mitt første svangerskap.
Denne gangen har jeg kjent noen, men ikke ofte.
Er spent på om jeg vil kjenne noen flere når det begynner å nærme seg.
 
Ja, hatt det hele veien. Men det er først nå etter uke 30 at de har begynt å bli ubehagelige, eller kommer hvis jeg anstrenger meg over tid. Før det var det bare at livmora strammet seg, ikke bnoe ubehag eller noe.
 
Jeg har kynnere stadig vekk nå. Hvis jeg reiser meg opp og går, bøyer meg for å plukke opp noe, sitter i ro for lenge, osv... veldig ubehagelig da det kjennes ut som jeg skal tisse meg ut. :facepalm:
 
Hadde mer kynnere forrige svangerskap. Har merket lite til det denne gangen, stort sett kun når jeg går i nedoverbakke eller er veldig sliten :shy:
 
Mye kynnere her, første svangerskap. Begynte rundt uke 16, men ble ikke ubehagelig før livmora begynte å bli større. Spurte jordmor rundt uke 24 hvor mye som var innafor på det tidspunktet, fikk da beskjed om 5-10 i løpet av en dag, og ikke mer enn en i timen. Da lo jeg godt, 5-10 hadde jeg i løpet av en time på en «god» dag, type lat fridag:hilarious: På jobb og utover kveldene kunne kynnerne komme av og på i mange timer, kjentes ikke ut som det var noen pauser i det hele tatt. Ble til slutt søkt svangerskapspenger pga risiko for for tidlig fødsel, og kynnerne roet seg ned heldigvis, selv om de aldri ble borte. Begynner å øke på litt igjen nå da:shifty: uke 34+3
 
Har hatt en del kynnere siden uke 32 (er 34+2 nå), så prøver å ta det litt mer med ro fremover :happy:
 
Har hatt mye kynnere, og det har jeg hatt i mine tidligere svangerskap også...

I går var det faktisk regelmessige kynnere med tak i både korsrygg og mage, som varte i 3-4 timer. Så nå kan jeg glede meg til fire uker med "tullerier" :(

Hadde dette på slutten av sist svangerskap men gikk overtid... Utrolig slitsomt.
 
Har ikke hatt den følelsen som om noe "strammer" som noen beskriver. Likevel hatt en god del smerter som lignet på mens smertene.
 
Back
Topp