Har du mye støtte rundt deg?

M

Moderator Eve

Guest
Føler du at du har den støtten rundt deg som du trenger?
Enten fra familie, venner, bf eller annen avlastning?
Har du noen å prate med? Noen som kan være litt barnevakt når det trengs?

Del det med oss :)
 
Jeg har ikke født ennå, men jeg er ikke i tvil om at familie og venner kommer til å stille opp :)
 
Foreldre som sitter bv i ny og ne, men ikke noe mer enn det. Litt ensom affære å være alenemor til lille på 1,5 år, men ville aldri endret på tilværelsen[emoji177][emoji177]
 
Mamma hjelper til, bf til min eldste stiller opp for begge og venninnene mine stiller opp da de kan. Heldig
 
Foreldrene mine stiller virkelig opp, er nesten som ekstraforeldre. Har ikke så mye venner, men jobber litt med saken. [emoji4]
 
Vet jeg har mye støtt i forhold til mange andre, men føler alikevell at man skulle ønske man hadde mer. Familien min bor langt unna, men mine venninner er vel min beste støtte, bf er støtte på sin måte. Men nervøs på hvordan det blir når barnet kommer.
 
Foreldre som sitter bv i ny og ne, men ikke noe mer enn det. Litt ensom affære å være alenemor til lille på 1,5 år, men ville aldri endret på tilværelsen[emoji177][emoji177]

Ja, før var jeg kjempe sosial og mye ute og spiste hver uke osv. Nesten ingen av vennene mine har barn, så ser de svært sjelden nå. Litt leit, men koser meg med lille.
 
Familien min bor 7 timer unna med tog - så blir lite avlastning.
 
Ja, før var jeg kjempe sosial og mye ute og spiste hver uke osv. Nesten ingen av vennene mine har barn, så ser de svært sjelden nå. Litt leit, men koser meg med lille.

Kjenner jeg bør begynne å endre litt på det for nå er det blitt sånn at jeg heller vil være hjemme med lille enn å være sosial[emoji23][emoji23]
 
Vi er som regel enten med mine foreldre eller barnefar i helgene. For tiden er jeg arbeidssøker, så føler ikke at jeg har behov for hjelp på hverdagene fordi jeg naturlig nok har mulighet til å ta rydding og handling mens de er i barnehagen og gi de kortere dager så det ikke blir stress hjemme. Men tror det blir tøft den dagen jeg får jobb og må rekke levering og henting i barnehagen. Blir nok en helt annen hverdag når barna plutselig må være 9 timer i barnehagen istedet for 6 timer...

Ellers skulle jeg gjerne hatt litt flere venner rundt meg. Kjenner nesten ingen her.
 
Både ja og nei. Foreldrene mine kunne ha stilt opp dersom jeg trenger, men de har mye helseproblemer så vil ikke belaste de ekstra med barnepass. Men så klart, hvis jeg spør er svaret ja, men igjen, jeg vil ikke spørre pga helsetilstanden deres.. Har heller ingen søsken.

Når det kommer til venner så erger det meg veldig å spørre, for jeg er den typen som ikke vil «forstyrre» andre.. Vet at de hadde stilt opp, men nei.. hvis det hadde vært noe så holder jeg det for meg selv, så de vet jo ikke noe særlig om mine problemer og kan da ikke stille opp.

Så konklusjonen er både ja og nei :smiley-angelic006 Føler meg ofte ensom og trist for jeg har ingen å dele mine tanker/bekymringer/problemer med, men igjen, så vet jeg at roten til alt dette ligger i meg selv som ikke lufter mine tanker til venner og familie:sad010
 
Har en fantastisk familie som stiller opp og støtter. <3
 
Har også en god mamma/mormor som stiller opp... barnefar er knapt til stede..
 
I dei åra eg var åleine (frå fødsel til guten var 8 år) var foreldra mine ei uvurderlig støtte. Stilt opp som barnevakt heile tida, både ifb med studie/jobb, og når eg trengte å komme meg ut litt for å vere sosial. Hjalp med henting og levering i bhg. før eg fekk tatt sertifikatet. Hjalp meg om det var noko styr med huset/bilen. Guten min er nok omtrent deira 4. barn :happy:
 
Mini er bare 3 måneder, men foreldrene mine er fantatiske. Får også mye hjelp frf naboen og venninner. Jeg er flink til å be om hjelp selv om jeg kanskje bare skal en tur i butikken eller ta en dusj, få ryddet litt eller tatt unna litt mer enn den daglige klesvasken. Så føler det går bra selv om barnefaren ikke vil være involvert. :)
 
Ja, det gjør jeg. Trenger ikke barnevakt , får bruke fritiden når barna er hos pappa'n sin :)

Har venner og familie og hans familie stiller også opp for barnebarna sine :)

Barnefar selv har blitt mye flinkere til å stille opp han også , vi har god dialog . Noe som er bra for barna å se også :)
 
Har stort sett aldri barnevakt bortsett ifra et par timer her og der. Ikke så stor familie og omgangskrets heller, men de vi har rundt oss stiller opp ved behov
 
Mine foreldre passer den ene når jeg er på fritidsaktivitet med den andre 2 ettermiddager i uka. Ellers så er det bare å spørre om jeg trenger hjelp. Men det er ikke så ofte.
 
Back
Topp