Har du merket forandringer i brystene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
"Nesten alle opplever ømhet i brystene i starten av svangerskapet, og kvinner som allerede har vært gravide, kan gjenkjenne dette som et sikkert tegn på graviditet. Forandringene i brystene skjer parallelt med utviklingen i magen, og styres som den av svangerskapshormonene. Det som skjer er at brystene modnes og forbereder seg på melkeproduksjonen. For førstegangsgravide utvikler de melkeproduserende cellene seg det siste stykket, og det blir flere av dem.

Etter hvert som kjertlene vokser, øker størrelsen på brystene. Men hvis du legger på deg mye under svangerskapet, kan også fettlaget i brystene øke slik at brystene blir større også av den grunn. Det er ingen regel for hvor mye brystene vokser."

brystenegravid.jpg

Les hele artikkelen her!

Har du merket noe på dine egne bryster?

Jeg regner med det kommer etterhvert. Er ikke like store som sist svangerskap, men er fortsatt veldig tidlig. Regner med de bli større til OUL.

Har gått opp to størrelser i bh, så større har de blitt. Brystene er ikke lengre ømme, men nippelene er ømme. "Knoppene" på areola har kommet også, noe fastlegen synes var tidlig siden det er første svangerskap. Noe blank væske har kommet ut et par ganger.
Er 15+4 idag

De er blitt myyye større enn dem var forrige graviditet [emoji85][emoji85] men ikke øm lenger[emoji846]

Nå har jaggu mine vokst litt også! :hilarious:
Har vært ømme hele veien, og niplene har vært veeldig ømme hele veien. :nailbiting:
Merket ingen forskjell med førstemann. Ikke før etter fødsel, hvor jeg våknet opp som en slags Pam Anderson :hilarious:

Mine er blitt digre! Virkelig! :bored: Tror jeg har gått opp minst 2 størrelser. Og de er fortsatt vonde. 16+5 i dag, så har gitt opp håpet om at de ikke skal verke :rolleyes: og råmelka kom for et par uker siden.

Back
Topp