Har du masse kynnere?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Jeg opplevde kynnere tidlig første gangen, uke 16-17. Først visste jeg ikke hva det var, kjente bare at jeg fikk vondt i magen når jeg gikk tur, og at jeg fysisk måtte "holde oppe magen" i nedoverbakker siden den strammet og kjentes så tung ut. Jordmor sa det var kynnere og hun ble overrasket over hvor tidlig jeg begynte å kjenne dem. For meg har det hjulpet veldig å bli sykemeldt 50%! Har mye mindre kynnere nå, selv de dagene jeg er på jobb. Det hjelper også å stoppe opp/gå saktere når jeg får kynnere. De kommer i aktivitet men stopper når jeg hviler[emoji4]

Jeg har mange og vonde kynnere på dager jeg er i full aktivitet. Da får jeg det når jeg først slapper av... kommer utenom også til tider, men ikke fullt så mye.

Jeg bare lurer og undrer meg- hvorfor blir mange sykemeldt pga kynnere?
Jeg trodde at det var normalt med kynnere- og ikke farlig dersom det er uten blødning o.l.
Jeg har kynnere MYE men det oppleves ikke som annet enn ubehagelig - og har vanskelig for å tro at jeg hadde blitt sykemeldt [emoji85]
Men opplys meg gjerne- fordi jeg ble nysgjerrig da jeg ser det i flere forumrom at mange blir sykemeldt pga det [emoji5]

Hatt kynnere siden uke 15... blitt nokså kraftig de siste 2-3 ukene... kommer både sittende,stående og gående for å si det sånn:p må legge meg ned for å få de til å gi seg om jeg står,eller snu meg om de kommer når jeg ligger..

Jeg har mye kynnere noen dager, og det kan være ganske så ubehagelig da det kan føles som man "mister pusten" den lille tiden det varer. Hos meg er mye kynnere et tegn på at jeg bør ta det litt mer med ro.. Det er nok også grunnen til at man kan bli sykemeldt. Altså ikke kynnerne i seg selv, men det at mye kynnere kan være et tegn på at man bør ta det mer med ro.

Her kan kynnerne komme bare jeg stryker litt på magen :s eneste som hjelper er å legge seg ned og slappe av. De er heldigvis ikke så vonde, men det er fryktelig ubehagelig!

Jeg bare lurer og undrer meg- hvorfor blir mange sykemeldt pga kynnere?
Jeg trodde at det var normalt med kynnere- og ikke farlig dersom det er uten blødning o.l.
Jeg har kynnere MYE men det oppleves ikke som annet enn ubehagelig - og har vanskelig for å tro at jeg hadde blitt sykemeldt [emoji85]
Men opplys meg gjerne- fordi jeg ble nysgjerrig da jeg ser det i flere forumrom at mange blir sykemeldt pga det [emoji5]

Jeg ble sykemeldt pga. Store smerter i rygg og bekken av å gå lange dager på jobb på hardt underlag hver dag. Det var også en faktor at det er stort press på jobb og mye stress, jeg kan gå i timesvis uten mat pga. det kan være for travelt til å sitte ned og få spise noe..

Samtidig med smerter i ryggen fikk jeg også mye kynnere av stresset og det høye tempoet. kynnerene er nesten helt borte nå som jeg er blitt sykemeldt 50%[emoji1373] Men var ikke pga kynnere at jeg ble sykemeldt i første omgang. nevnte ikke kynnere for legen når jeg hadde time, nettopp pga jeg vet det er normalt[emoji12].

Jeg ble sykemeldt pga. Store smerter i rygg og bekken av å gå lange dager på jobb på hardt underlag hver dag. Det var også en faktor at det er stort press på jobb og mye stress, jeg kan gå i timesvis uten mat pga. det kan være for travelt til å sitte ned og få spise noe..

Samtidig med smerter i ryggen fikk jeg også mye kynnere av stresset og det høye tempoet. kynnerene er nesten helt borte nå som jeg er blitt sykemeldt 50%[emoji1373] Men var ikke pga kynnere at jeg ble sykemeldt i første omgang. nevnte ikke kynnere for legen når jeg hadde time, nettopp pga jeg vet det er normalt[emoji12].

Takk for svar [emoji5]

Har litt kynnere. Det som har vært den siste uka er at kynnerene starter helt nederst i magen og går oppover helt opp til brystet og legger et slags press på brystet før den slipper taket. Det er veldig ubehagelig og jeg får litt følelsen av å bli kvelt eller at noen presser lufta ut av meg. Det skjer kun når jeg ligger eller sitter.

Var hos jordmor i dag og hun hadde ikke hørt om det før. Men jeg tok et kjapt google søk nå og ser jo at det er flere som beskriver akkurat det samme, men jeg har inntrykk av at de er en del lenger på vei enn meg. Jeg er i uke 28 i morgen.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det egentlig :P Men slitsomt å måtte gå slik i 3 mnd til kjenner jeg, da det skjer hver dag og varer en stund når det står på....

Jeg er ikke sikker på om det er kynnere, men det blir SKIKKELIG stramt i magen når jeg feks støvsuger eller vasker:p

Jeg var sykmeldt 50 % pga kvalme og utmattelse, men ble til slutt 100% sykmeldt når jeg begynnte å få kraftige kynnere.. så kraftige og vonde at jeg måtte få ekstra oppfølging for å sjekke att de ikke hadde påvirket så mye at jeg risikerte prematur fødsel.
Har de mye enda, men INGENTING som når jeg var på jobb [emoji53]

Back
Topp