Har du mange venner??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Mange føler gjerne at livet blir snudd helt på hodet når de blir foreldre. Plutselig er det en ny sjef i familien, og mye handler om den lilles behov.
– Dersom du har små barn, full rulle på jobb og en ektefelle som jobber mye, kan det hende at du mangler overskudd. Vær tydelig med vennene dine på at det er dette som er årsaken til at dere ikke har så mye kontakt, råder Arnfinn J. Andersen, som har forsket på vennskapets betydning.

Les mer her http://www.familieverden.no/Samliv/Familieliv/Derfor-bor-du-holde-pa-vennene-dine/

Har det vært vanskelig å holde på venner etter du fikk barn?

Merket det veldig godt når storebror kom, da var jeg riktig nok bare 18år, og alle vennene jeg trodde jeg hadde var jo ikke akkurat interessert i å være med meg og babyen. Har heller ikke hatt venner med barn disse siste 5årene. Men ikke vanskelig å holde på vennene nå da de overfladiske alt er utelukket og flere nå og venter barn :-) de har også stor forståelse for at akkurat nå en periode er vi litt avhengig av å treffes under litt begrensede forhold

Men mange venner har jeg ikke og heller ikke overskudd til å treffes så veldig ofte, men når vi treffes føles det som det var i går og vi kan prate om alt, og det er det viktigste syns jeg :-)

Jeg har ikke mange venner. Når vi fikk storebror og han var alvorlig syk, fikk vi virkelig kjenne på kroppen hvilke venner som var venner og hvile som ikke var det.. Har få, men veldig gode venner. ;)

Men har fått meg et nytt og veldig stort nettverk av mer bekjente i foreningen der vi er pga storebror sin sykdom.. Er gull verdt <3

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke mange venner, egentlig aldri hatt det heller.. Men de jeg har, anser jeg som gode venner da:)... Mistet ingen venner fordi jeg fikk barn, og de vennene jeg har uten barn syns det bare er koslig om jeg må ha med meg ungen(e) de få gangene vi har tid til å treffes:).. Sånn som det er for meg, og mine venner og bekjente er det ikke barna det står på at det er vanskligere å treffes og oppretrholde kontakten, det er mer krasj med arbeidstider og andre ting på fritiden som angår de voksne som gjør det vanskelig...

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Back
Topp