Har du mange venner?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linn
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linn

Guest
Mange føler gjerne at livet blir snudd helt på hodet når de blir foreldre. Plutselig er det en ny sjef i familien, og mye handler om den lilles behov.
– Dersom du har små barn, full rulle på jobb og en ektefelle som jobber mye, kan det hende at du mangler overskudd. Vær tydelig med vennene dine på at det er dette som er årsaken til at dere ikke har så mye kontakt, råder Arnfinn J. Andersen, som har forsket på vennskapets betydning.

Les mer her http://www.familieverden.no/Samliv/Familieliv/Derfor-bor-du-holde-pa-vennene-dine/

Nå har jo ikke dere født enda..men det å gå gravid endrer jo også på en del (kan gjøre det iallfall)
Så, har det vært vanskelig å holde på vennene etter du ble gravid? Og tror dere det er noen venneforhold som kommer til å endre seg?

Jeg hadde venner til jeg ble gravid første gangen.Ikke at det var så mange men hadde i allefall noen jeg var sammen med av og til.
Føler vel egentlig at nå er det bare bekjente som du snakker med en skjelden gang. Blir nesten aldri spurt om jeg vil være med på noe. Er hele tiden jeg som må kontakte de om jeg i det hele tatt skal ha noen på besøk eller dra på besøk.

Etter at første kom for 19 mnd siden, var ikke jeg interessant lenger siden jeg ikke kunne dra spontant på kino eller bowling på kvelden

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Jeg mistet kontakten med min omgangskrets da jeg flyttet fra sør til nord i landet.
Men det plager meg ikke. Jeg har mannen og datteren min, samt litt familie og slekt.
Vi føler begge at vi egentlig har nok med det ettersom datteren i huset legger seg klokken 20 hver dag.

Men vi har bekjente vi kan finne på ting sammen med som også har barn. Det er veldig kjekt.
Og når Lille har lagt seg går tiden med til enten å se serier og slappe av eller pc.. og på internett har man alt. :D
Der har vi venner fra alle verdenshjørner som vi snakker og spiller med ofte.
Flere av disse pleier vi å møte når vi eller de har vært ute å reist og noen kommer jevnlig på besøk hit :)

Nei har ikkje mange venner... Her eg bor no har eg få venner.. Heime har eg litt flere venner men d e jo 5 timer unna.. Savner å ha noen å ha jentekveld med f.eks :)

babyjente 27 Juli ♡

Har en venn jeg besøker, en jeg prater med på telefon og en jeg prater med på facebook. Er egentlig en veldig sosial person, så det er ganske ensomt..

Har en stor omgangskrets og mange nære gode venner som jeg treffer jevnlig. de fleste av de har nettopp fått barn selv, og flere venter til høsten. Så det blir nok mye samvær med vennene mine og barna våre i åra som kommer! :)

Ja har mange venner. De fleste har barn de også, så vi har litt anderledes aktiviteter enn før og treffes mer med barn enn uten. Men det har ikke blitt mindre etter at barna kom til :-D

Har 3 bestevenninner, som har hengt sammen hele livet. Har også mange gode venner utover disse tre fantastiske jentene :) Ingenting endret seg etter at jeg ble mor.

Har en del venner, men ikke så mange med barn. Syns det er helt greit for da slipper jeg å prate barnesnakk når jeg er ute å koser meg med dem:)

02.06.10
Enig! Hvorfor må det bare gå i ungeprat bare fordi mødre treffes. Det irriterte meg før jeg fikk barn, men irriterer meg like mye nå:)

Jeg har brukbart med venner, heldigvis. Men ingen av de er gravide nå. Det trodde vi jo alle sammen vi var ferdige med for seks år siden.... Men de gleder seg på mine vegne;)

Har ikke mange, men noen få veldige gode som jeg rekker å "pleie" bra i en travel hverdag:)

Jeg mistet alle venna mine når datteren min kom til verden... Det er trist! Men har heldigvis blitt kjent med noen nye og som også har barn.. :)

Gravid med lillebrøster som kommer i desember/januar <3

Har ingen venner hær vi bor nå. Har ikke klart å bli kjent med noen. Så nå som vi venter barn har vi bestemt oss for å flytte tilbake. Der har vi noen få venner vi brukte å møte ofte før vi flyttet, som bare er et år siden. Og noen flere venner/bekjente vi traff litt sjeldnere. Da var det gjerne alkohol med i bildet.
Men gleder meg nå til å flytte tilbake. Flere som har sagt de savner oss. Så tror å håper det sosiale livet blir ganske likt som det var før vi flyttet. Bli vel mindre sosialt med de vi bare møter når vi/dem drikker. Men bestevenninnen min har to gutter selv, så hun gleder seg ekstra til vi kommer nordover igjen. Hun har venta i flere år på at jeg også skal få barn.

Har mange venner. Noen er bedre enn andre, de 4 jeg er nærmest møter jeg vertfall 2-3 ganger i måneden(oftere før denne graviditeten da jeg ble med ut innimellom). Og hun ene treffer jeg daglig, vi er naboer. Så jeg er sjelden ensom og har alltid noen å snakke med om jeg trenger det! Samtidig blir vi ofte invitert på middag med sambo sin vennegjeng, og de inviteres her :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Har mange gode venner, og et par jeg er nær med. Er vel ca 8 av venninnene mine som bare åååh jeg skal bli tante haha :)
Pluss et par kompiser som blir "onkel". Ingen av dem har barn eller planlegger det ennå.
Flere av dem studerer jeg med så ser dem stort sett hver dag.
Blir spennende å se om de kommer til å bli så mye barnevakt som de har sagt :P

To nære som jeg er ofte med. Ingen av de har barn.. ingen venner med barn :(

♡ mamma' til Emilie og lille julegaven vår ♡

Back
Topp