Dere som har måttet omplassere hunden, hvordan taklet dere det? Hvordan klarte dere det? Tenker på samvittighet og tilknytningen man har..
Og hva var grunnen?
Vi må mest sannsynlig omplassere elsklingen vår, og jeg gråter bare ved tanken
Mye som spiller inn, lite tid med jobb, studier, ett barn og en nyfødt, hun må trenes mye da hun har problemer med sosialisering, andre mennesker. Og det er noe som må trenes skikkelig hver dag, og vi har falt så tilbake på det
Har også altfor liten plass med våre 70 kvm og ingen tilgjengelig her som kan passe ved behov. Og må flytte til våren, og blir vanskelig å få leie med hund.Flyttet hit med henne 50 mil "hjemmefra" da hu var bitteliten valp, og bor så øde til så vi traff jo ikke mennesker da hun var valp, og dermed så har sosialisering blitt ett stort problem, møter aldri på folk nesten. Vi har en hundetrener som driver ett pensjonat som har hjulpet oss og satt i gang ett treningsopplegg, men tiden har bare ikke strukket til og hun får ikke det hun trenger.
Og interessen ligger mer hos meg enn mannen.
Er så vanskelig å få trent henne med mennesker da vi ikke har noen å trene med/på her og nærmeste sentrum med noe folk er en halvtimes kjøretur unna. Blir så vanskelig å få noen framgang
Jeg bare føler at jeg svikter "barnet" mitt ved omplassering, og det er så vondt og vanskelig
samtidig vet jeg at slik som det er nå så er det ikke bra nok for henne. Hun er verdens snilleste hund og jeg vet jo at hun vil få det godt hos de hun evt kommer til (er hundetreneren som onplasserer via pensjonatet sitt, og er veldig selektiv på på de som adopterer og hjelper de med trening etc. Samt at hvis de ikke kan ha henne lenger vil hun komme tilbake til pensjonatet og vi blir kontaktet)
Åh, det er så vanskelig
Håper noen har erfaringer å dele
Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
Og hva var grunnen?
Vi må mest sannsynlig omplassere elsklingen vår, og jeg gråter bare ved tanken
Er så vanskelig å få trent henne med mennesker da vi ikke har noen å trene med/på her og nærmeste sentrum med noe folk er en halvtimes kjøretur unna. Blir så vanskelig å få noen framgang
Jeg bare føler at jeg svikter "barnet" mitt ved omplassering, og det er så vondt og vanskelig
Åh, det er så vanskelig
Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app