Har du lyst til å prøve vannfødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Camilla

Guest
Vann kan være lindrende under fødsel, har du prøvd det før, eller kunne du tenke deg å prøve det? :)

Jeg hadde veldig lyst, men ble satt igang ved begge fødslene mine og da er dessverre badekar utelukket :(

Jeg ønsker meg veldig gjerne en vannfødsel :) Har hørt så mange fine historier fra folk jeg kjenner som har født i vann.

Jeg har muligens lyst til å være litt i badekar med tanke på smertelindring, men ikke under aktiv fødsel når barnet skal ut. Det er ikke like lett for jordmor å støtte mellomkjøttet og passe på der i forhold til revning under vann. Har helt angst for revning.. Men sett bort i fra det så virker vannfødsel som en fin ting :)

Fant vel ut sist at vann ikke var helt min greie. Avhengig av å kunne bevege meg litt rundt under fødselen, og dessuten ble jeg skikkelig kald da jeg måtte opp av vannet en tur for å gå på do. Sånn stor treningsball derimot, det MÅ jeg ha! :P Den vi har hjemme kalles fortsatt bare fødselsballen :hilarious:

Jeg har muligens lyst til å være litt i badekar med tanke på smertelindring, men ikke under aktiv fødsel når barnet skal ut. Det er ikke like lett for jordmor å støtte mellomkjøttet og passe på der i forhold til revning under vann. Har helt angst for revning.. Men sett bort i fra det så virker vannfødsel som en fin ting :)
Skjønner at du ikke vil føde i vannet da, men hvis ting går rolig for seg så er vel sjansen liten :)

Fant vel ut sist at vann ikke var helt min greie. Avhengig av å kunne bevege meg litt rundt under fødselen, og dessuten ble jeg skikkelig kald da jeg måtte opp av vannet en tur for å gå på do. Sånn stor treningsball derimot, det MÅ jeg ha! :p Den vi har hjemme kalles fortsatt bare fødselsballen :hilarious:
Treningsballen var gull for meg ved forrige fødsel :)

Fødte i badekar sist og ønsker definitivt å gjøre det igjen! [emoji5] Det var veldig intenst å gå fra 2 cm til 10 cm på 30 minutter, og ikke pause mellom riene, så å komme i badekaret var så godt. Alt ble lettere med en gang [emoji5]

Back
Topp