Har du lyst på babyshower?

Litt usikker. Har vært med i et par baby shower og det har vært veldig hyggelig, så tror jeg blir glad om jeg også får det. Samtidig vil jeg nok ikke bli skuffet om jeg ikke får noen. Da får det bare bli sengamat
 
Tja, jeg tenker at det er koselig med en rolig og hyggelig kveld med jentene. Men kanskje det ikke trenger å være en overraskelse, men heller planlegge så det passer bedre.
Forrige graviditet fikk jeg overraskelses-babyshower. Men jeg var i så dårlig form, bare 3-4 uker før termin, og jeg ville helst bare ha blitt hjemme. "Dessverre" var min babyshower den første og siste som har blitt arrangert MED barn i jentegjengen. Det fungerte ikke i det hele tatt. Var bare veldig slitsomt. Kunne heller vært en playdate for alle barna. Syntes det skal være på den gravides premisser.
 
Jeg syntes det var veldig hyggelig forrige gang, men tenker at det ikke er så nøye denne gangen. :)
 
Har aldri vært med på det før, bare sett på tv. Har aldri vært sånn begeistret for sånt men nå som jeg er gravid selv så hadde det vært fint med det, men jeg er usikker på om man ordner sånt selv eller om venner/famile ordner det[emoji55]
 
Nei, det kunne jeg ikke tenkt meg. Synes det er en hyggelig ting å gjøre, men vil ikke ha det selv.
 
Hadde i utgangspunktet ikke lyst på babyshower. Men i dag skulle samboeren min plent hjem til mine foreldre å låne noe verktøy av min far. Jeg ble med siden vi skulle handle etterpå. Kommer inn på kjøkkenet å skjønner ingenting, der står det en haug jenter å roper SURPRIIISE! Hadde virkelig ingen aning, men du verden for en hyggelig lunsj vi hadde, og så mye fint lille jenta vår fikk evig takknemlig for å ha så fine mennesker rundt meg
 
Jeg synes det er veldig mye koseligere med barselvisitt jeg da.. har vært med som gjest i en del babyshowere, og det er jo hyggelig - for all del! Men synes nå det er mer stas å dra på besøk etter baby har kommet og heller ha med en gave da :) synes vi tar for mye fra amerikanerne og glemmer de norske tradisjonene..
Kunne ikke vært mer enig!!!!
 
Det er ikke vanlig i omgangskretsen min, det kan hende det har noe med alder å gjøre? Dermed er jeg ganske sikker på at det ikke blir noen babyshower, og jeg har ikke så lyst på heller. Men jeg legger vekt på å prøve få til flere koselige kvelder med venner, ut å spise, kino osv. nå. Fram til nå i svangerskapet har formen ofte vært for dårlig for sosialt samvær, og fra mai kommer jeg til å ha lite tid til sånt :p Besøk som vil se den lille når hun er født, vil jeg nok sette stor pris på. Ikke rett etter at vi er hjemme fra sykehuset, men etter hvert.
 
Jeg er første i vennegjengen som skal ha baby så aner ikke om jeg kommer til å få! Ingen som har pratet om det! Men hadde blitt veldig glad om jeg hadde fått en ☺️
 
Er ikke veldig fan.
I vår gjeng har vi tatt «barselgraut» inn i varmen, og vi kommer på visitt når mor er i form med en stor gryte med ekstra deilig mat. Og barselgave da... [emoji846]
 
Det er veldig vanlig i min vennegjeng, og jeg har vært i babyshower til en venninne med termin bare noen dager før meg. Synes det er veldig koselig, og har vært med å arrangert et par stykker. Likevel kjenner jeg nå når jeg selv er gravid at babyshower ikke er noe jeg ønsker meg. Jeg har gitt klar beskjed til sambo om at hvis det er noen som kontakter han ang shower til meg så må han si at jeg ikke ønsker det før fødsel. Håper han og de rundt meg respekterer dette, men jeg føler meg ikke helt trygg :p Jeg kan gjerne ta en babyshower noen uker etter babyen er født og vi vet at alt har gått bra :)
 
Har ikke hatt noe behov for det med de andre. Men har plutselig blitt mer vanlig. Så fikk spørsmål fra en venninne om det var noe for meg. Da sa jeg at en jentekveld kunne jeg alltids tenke meg, men trengte ikke lage noe stort oppstyr. Så tror det blir babyshower her. Har vært i flere og de har vært typisk jentekveld der en treffes en god stund før termin og bare koser oss. Det hadde vært litt stas denne gang pga graviditeten har ikke vært over alle forventning med diverse sykdom rundt meg og jeg har vært i ekstrem dårlig form. Så det kunne jo være kjekt med en haug venninner som gleder seg på mine vegner når en del av familien ikke virker som de gjør det... Tror at etter fødselen blir det nok av besøk uansett, venne seg til nye rutiner og ikke minst heftige etterrier.. :)
 
Jeg hadde med 1 man og har arangsjert endel og syntes det går rolig og fint for seg. Blir nesten som en jente kveld/ettermiddag. Vi har ikke barn med (vis ikke det er babyer uten barnevakt) vi spiser enkel lunsj/middag og gode kaker. Alt går på den gravides premisser uten masse skipe leker osv. Jeg koste meg i mitt sist og har bare fått gode tilbakemeldinger på andres.
Og rart å sammenligne babyshower med barsel besøk... alle de som kom i mitt shower kom å så babyen etter hvert i permisjonen. Om de hadde gaver eller ikke
 
Jeg synes babyshower kan være veldig koselig, fikk det selv med nr. 1, og har vært i noen venninners. De jeg har vært på har ikke vært så amerikanisert. Det har bare vært at man gir barselgaven på forhånd, noe jeg personlig synes er greit, for med min første orka jeg ikke besøk de første ukene...

Men, egentlig er jeg mer for "barselgrøt"-konseptet. De beste gavene når man har en nyfødt et å få hjelp til matlaging og sånn. Jeg ville satt veldig stor pris på lettvint mat som kunne puttes i frysen f.eks. Mye heller det enn ei bleiekake! Men det fortsetter at man slipper å være "vert" for de som kommer innom :)
Virker som søstera mi hat tenkt å arrangere baby shower for meg denne gangen óg! Men det blir nok en enkel variant, og ikke hemmelig eller noe sånt :) Typ venninnekveld uten så mye spesielt styr. Det sier jeg ikke nei til :) Orker ikke å ha det på dagtid med barn! Da blir det bare slitsomt.
 
Nei.
Jeg fikk sist gang...1mnd før termin..men som englemamma synes jeg det var veldig skummelt å ha før baby var født selv om det var fint samtidig. Tårene kom...mye følelser.. og redsel..
Foretrekker etter barnet er født med barselgaver
 
Hadde ikke med første, men hadde med nr 2. Denne gangen vet jeg ikke hva det blir til. Helt greit hvis noen steller istand, men kommer ikke til å tenke på det om det ikke blir no[emoji6]
 
Vil ikke feire noe før babyen er trygt ute og i min gjeng er ikke dette en tradisjon. Jeg vil heller at folk kommer med litt mat etter at jeg har født. Syns det tok eeeeevigheter før folk kom forrige gang. Jeg var jo klar for besøk et par dager etter fødsel, mens folk følte at de måtte vente noen uker.
 
Back
Topp