Har du lyst på babyshower?

M

Moderator Tonje

Guest
Etterhvert som dere nærmer dere termin kan det for mange bli aktuelt med en babyshower. Er det noe dere ønsker? Hvorfor/hvorfor ikke? Fortell oss gjerne om deres meninger angående babyshower, men kom gjerne også med egne erfaringer fra tidligere babyshowere dere har vært i, enten som gjest eller hovedperson:)
 
Etterhvert som dere nærmer dere termin kan det for mange bli aktuelt med en babyshower. Er det noe dere ønsker? Hvorfor/hvorfor ikke? Fortell oss gjerne om deres meninger angående babyshower, men kom gjerne også med egne erfaringer fra tidligere babyshowere dere har vært i, enten som gjest eller hovedperson:)

Hadde tenkt til å spørre om det samme!
Jeg likte det ikke så godt før... før jeg ble gravid selv. Hehe

Jeg har vært med på et par forskjellige bare. Laget bleiekake en gang.

Det er jo veldig hyggelig for den vordende mor å få feiret graviditeten sammen med gode venner/familie.

Ikke minst veldig koselig å en liten start på ting og tang man trenger...

Har mistanker om at det er noen som drar i gang en babyshower for oss.. og jeg gleder meg [emoji173]️
 
Jeg synes det er veldig mye koseligere med barselvisitt jeg da.. har vært med som gjest i en del babyshowere, og det er jo hyggelig - for all del! Men synes nå det er mer stas å dra på besøk etter baby har kommet og heller ha med en gave da :) synes vi tar for mye fra amerikanerne og glemmer de norske tradisjonene..
 
Hadde en ræva babyshower sist, 3 uker før termin, og hadde blitt sendt ut på middag før selve babyshoweren. Var dausliten, og ville egentlig bare legge meg! Satt igjen med det meste av opprydningen selv, kl 22 på kvelden! Dagen etter skulle jeg møte fastende hos legen for gallesyreprøve, men var så ødelagt at jeg ikke kom meg ut av sengen.
Fikk helt avsmak på hele konseptet, pga dårlig planlegging fra en venninne (som jeg har kuttet all kontakt med i ettertid, men av andre årsaker da).
Er gjerne med å arrangerer babyshower, men selv vil jeg heller ha barselbesøk når vi har kommet hjem.
 
Skjønner ikke helt konseptet. Har aldri vært i babyshower og har ikke hatt det selv. Kanskje det har noe med alderen å gjøre. Da jeg var i 20-årene var det noe vi så på amerikanske filmer og ikke noe mer. Har ikke noe behov for det, men synes det er veldig hyggelig med besøk når ungen kommer[emoji4] Barselvisitt til venninner er også alltid veldig koselig!
 
Jeg vil veldig gjerne ha, har holdt noen selv for mine venninner, og syntes det er super kos å arrangere, men trur det er mye hyggeligere å få det selv[emoji173]️, Med venninner og familie tilstede.
 
Om noen vil jøre stas av graviditeten min så setter jeg mer pris på en felles innsats for en kosekveld ute/hjemme med typen og barnefri for oppladding [emoji13]
Vært med på babyshower og har hatt det selv på min nr 2, men ønsker heller denne gangen noe mer avslappende [emoji85]
Kjempe koselig med babyshower altså, ikke det. Men jeg ønsker det ikke og har også sakt det til sambo ifall noen starter å planlægge [emoji13]
 
Om noen vil jøre stas av graviditeten min så setter jeg mer pris på en felles innsats for en kosekveld ute/hjemme med typen og barnefri for oppladding [emoji13]
Vært med på babyshower og har hatt det selv på min nr 2, men ønsker heller denne gangen noe mer avslappende [emoji85]
Kjempe koselig med babyshower altså, ikke det. Men jeg ønsker det ikke og har også sakt det til sambo ifall noen starter å planlægge [emoji13]
Lurt å si ifra til samboeren! Det må jeg huske å gjøre! [emoji106][emoji106]
 
Jeg ønsker ikke babyshower. Vil ikke bli for amerikanisert:p Hehe. Jeg er ikke så glad i oppmerksomhet, og graviditet er en helt normal ting.
 
Eg synast heile konseptet er tullete og for meg uforståande, og eg har ingen ønsker om noko babyshower. Å feira før ein faktisk har fått ein frisk og levande baby blir og for meg heilt bakvendt. Gåver, mat, hjelp, støtte og besøk ønsker eg hjertelig velkomne etter at baby er ute. Eg synast den gamle norske tradisjonen med "sengemat" eller "barselgrøt" er veldig fin og prøver å holda denne ved lag. Poenget er altså ikkje at ein må koma på besøk til den nybakte mora, men gje eller levere noko dei set pris på. Dei beste gåvene eg har fått var ei stor gryte med hønsesuppe som heldt til 3 middagar for familien og ein stor kartong med lokalprodusert eplejuice. Og om nokon skulle ønske å bidra for familien på førehand, er det meir enn nok av praktiske ting dei kan få lov å bidra med. Rydde hus, bytte rom, ordne i hagen mm.
 
Nja, vet ikke helt. Vil ikke ha noen stor greie, men har to gode venninner og kjenner jeg de rett så blir det vel en liten markering av noe slag, bare oss tre. Et mini baby-shower, eller egentlig bare en jente-kveld med litt baby greier :)
 
Jeg har vært i en babyshower, joda, kjempekoselig og alt det der. Men som flere sier, det er triveligere i barseltiden. Jeg er nok selv litt for "voksen" for slike ting, og er ikke helt for det å ta med seg absolutt alle amerikanske tradisjoner :)
 
Vi har hatt en slags baby-shower, men mer en jentekveld der vi samler venninnegjengen og har god mat og koser oss [emoji4] Ikke med ballonger og leker og styr sånn som amerikanerne gjør [emoji12] Jeg vil heller ha en sånn type sammenkomst før termin, enn at alle skal komme på besøk i barseltiden. Barseltiden er hellig for meg, selv familiene våre fikk ikke komme på besøk før 2 dager etter fødsel med førstemann. Men dette er jo forskjellig fra person til person [emoji5]
 
Jeg er litt usikker denne gangen. Hadde babyshower da jeg var gravid førstemann, men nå tror jeg kanskje jeg ville foretrekke barselbesøk. Ikke rett etter fødsel, men kanskje etter 3-4 uker[emoji4]
 
Vi har hatt en slags baby-shower, men mer en jentekveld der vi samler venninnegjengen og har god mat og koser oss [emoji4] Ikke med ballonger og leker og styr sånn som amerikanerne gjør [emoji12] Jeg vil heller ha en sånn type sammenkomst før termin, enn at alle skal komme på besøk i barseltiden. Barseltiden er hellig for meg, selv familiene våre fikk ikke komme på besøk før 2 dager etter fødsel med førstemann. Men dette er jo forskjellig fra person til person [emoji5]
Her er det ikke snakk om å komme rett etter fødselen/hjemkomsten uansett. Alt blir på min og babyen sine premisser [emoji6]
 
Jeg vil ikke ha:sorry:
Jeg foretrekker heller en kveld etter baby er født.
 
Ønsker nok ikke babyshower :) Satte utrolig pris på omtanken da det ble arrangert med førstemann, hadde ikke forventet det. Barselgrøt høres koselig ut, og syntes det er svært hyggelig å vise frem babyen! :p
 
Etter babyen er født blir det travelt nok, tenker jeg. Jeg syntes det var slitsomt med mye besøk etter fødselen. Babyen trengte å ammes annenhver time og brukte fort 30 min på et måltid. De første dagene måtte jeg dessuten gjemme meg vekk pga smertefulle etterrier. Og så er det grining og uroligheter, og jeg er sliten etter en natt med så og si null søvn. [emoji15]
Så en jentekveld i form av en babyshower lignende greie, der nærmeste venner og familie samles er utrolig koselig. Det blir jo ikke så gale som man ser på amerikanske filmer, men litt god mat og jentesnakk. Og da slipper jeg føle at jeg må varte opp de som kommer på besøk for de har jo ordnet med alt sammen [emoji173]️
 
Jeg synes babyshower kan være veldig koselig, fikk det selv med nr. 1, og har vært i noen venninners. De jeg har vært på har ikke vært så amerikanisert. Det har bare vært at man gir barselgaven på forhånd, noe jeg personlig synes er greit, for med min første orka jeg ikke besøk de første ukene...

Men, egentlig er jeg mer for "barselgrøt"-konseptet. De beste gavene når man har en nyfødt et å få hjelp til matlaging og sånn. Jeg ville satt veldig stor pris på lettvint mat som kunne puttes i frysen f.eks. Mye heller det enn ei bleiekake! Men det fortsetter at man slipper å være "vert" for de som kommer innom :)
 
Hmm, litt usikker. Har ikkje hatt babyshower med mine andre to. Men det kan ho hende der blir noko no med denne.. veit ikkje [emoji4] uansett, så er det koslig med besøk enten før eller etter.. men om det skulle vere barselbesøk så bør familie/venner vente helst 3-4 veker (sjølvsagt ikkje dei nærmaste), for akkurat dei første vekene er so viktige i forhold til å amming og komme seg litt på beina igjen. Og ikkje minst etterriene er fæle [emoji85][emoji85][emoji85] så den første tida er ganske heavy.. [emoji15]
 
Back
Topp