Har du levert søknad om foreldrepenger??

Klesklypa

Gift med forumet
Spørsmålet sier seg jo sjølv :)

Svarte den fyrste, men ei god stund sida er vel å ta litt i - sendte så snart eg kunne, etter at 26 veker var gått  greit å ha det ute av verda! Tenkte å ha barnehagesøknaden klar snart (*ler litt*) slik at det berre er å fylle inn fødselsnr og senda når det er klart - då slepp eg å setja meg inn i det når mini er født.

driver og avklarer med jobb om vi kan dele 50/50 på permisjonen en periode... så den ligger på en måte klar, men kommer til å sende den først neste uke.

både jeg og sambo får lønn gjennom hele permisjonen, og så får arbeidsgiver igjen av nav, så da er det ikke så hast :P

Jepp, leverte i uke 26

Har den klar, mangler bare inntektsskjema fra arbeidsgiver, så skal jeg sende den inn :)

Noen som vet om det kan ettersendes? Synes jo det begynner å bli på tide å sende inn papirenen nå, men vil ikke mase altfor mye på sjefen :)

*trinemor* skrev:
Har den klar, mangler bare inntektsskjema fra arbeidsgiver, så skal jeg sende den inn :)

Noen som vet om det kan ettersendes? Synes jo det begynner å bli på tide å sende inn papirenen nå, men vil ikke mase altfor mye på sjefen :)

Har også skjemaet klart, og venter på at sjefen skal få "Rompa i gir" og komme med skjemaet. Siden jeg har gjort det klart for litt over en mnd siden at jeg skal sende skjemaet den 6.des, så begynner jeg å bli litt stressa nå:p MEN jeg sendte (Faktisk) akkurat sjefen en sms ang dette :) 

Tror det må sendes sammen!?

Svarte den siste, men jeg har ikke glemt det. Mangler en bekreftelse på termindato. Skal til jordmor 20. des, så da må jeg huske å spørre om det. Får ihvretfall sendt inn før jul :o)

Skal sende den inn før jul ;)

*trinemor* skrev:

Du behøver ikke å sende inn inntektsskjemaet, det kan arbeidsgiver sende selv direkte til Nav.

Ingen av alternativene passet på meg, jeg har ikke gjort det, men det er ikke fordi jeg har glømt det. Har bare ikke giddi ennå, det haster ikke. Selv om man kan søke fra uke 26, så betyr ikke det at man MÅ søke i uke 26 ;-) Får utbetalt fra jobben, og de får refundert fra Nav, så har god tid på meg. Etter erfaring er det bare de uheldige som opplever at søknaden ikke er ferdig til man skal ha penger, de fleste får den innvilget etter noen få uker.

Syrine skrev:

*trinemor* skrev:

Du behøver ikke å sende inn inntektsskjemaet, det kan arbeidsgiver sende selv direkte til Nav.

Ingen av alternativene passet på meg, jeg har ikke gjort det, men det er ikke fordi jeg har glømt det. Har bare ikke giddi ennå, det haster ikke. Selv om man kan søke fra uke 26, så betyr ikke det at man MÅ søke i uke 26 ;-) Får utbetalt fra jobben, og de får refundert fra Nav, så har god tid på meg. Etter erfaring er det bare de uheldige som opplever at søknaden ikke er ferdig til man skal ha penger, de fleste får den innvilget etter noen få uker.

Så man kan be arbeidsgiver ta seg av den biten fult og helt? 
Slik at når tirsdagen kommer, og jeg har vært til JM og fått bekreftelse på Termindato, så kan jeg bare løpe til nav? :) HÆRLIG! :D

Skal levere den da jeg skal til sentrum på tirsdag! Inntektsskjema kan arbeidsgiveren ettersende ja. Jeg fikk ikke beskjed om å sende det sammen med søknad, hun på NAV-kontoret minnet meg bare på at jeg måtte få arb.giver til å sende det til dem ;-)

Back
Topp