Har du lagd mat til fryseren?

IngeridElisabeth

Elsker forumet
Julikulene 2020
dersom man har energi og tid har jeg hørt at det kan være lurt å ha klar litt mat i fryseren som kan tas opp i en hektisk nyfødthverdag. Så jeg tenkte vi kunne tipse hverandre litt. Hva har du laget til fryseren? Hva tenker du å lage?

Her har jeg lagd doble middagsporsjoner av supper, gratenger osv når vi har hatt det til middag, slik at vi kunne fryse ned en middag.
Har i tillegg lagd pizzasnurrer, vårruller, jødekaker, rundstykker. Tror det begynner å bli ganske fullt nå..

Jeg har laget masse, fysen er full her også. Her er det horn, pizzasnurrer, lapskaus, brød, rundstykker, masse bær og sånt til smoothie. Fiskegrateng, pølsegrateng.

Jeg har laget fylte horn, matmuffins, rundstykker og kanelknuter :) mest fordi jeg kjeder meg veldig om dagen og er matlei, men tenker også det er godt å ha litt digg lunsj eller kvelds i barseltiden :) vi har så liten fryser at det ikke er plass til mer, så middager blir det nok ikke :P

Ikke middager, men en haug med gjærbakst av forskjellige varianter og en sjokoladekake. Tror ikke noen tenker på å ta med seg noe på barselbesøk (ikke skjedd de tre andre gangene), så da er det kjekt å ha noe i fryseren å ta opp

Vedlegg

• IMG_4200.JPG
    IMG_4200.JPG
    594,9 KB · Visninger: 64
Jeg har en del gjærbakst (grovbrød, grove rundstykker, hveteboller, kanelknuter og skoleboller), bær og oppskåret frukt til smoothie, fiskegrateng, ymse supper, biff stroganoff og kjøttkaker. Har også litt fiskefilét og kyllingfilét liggende i tilfelle jeg skulle få lyst til å lage noe en dag. Også håper jeg å få laget noen vårruller i løpet av rugetiden [emoji4]

Ingenting:happy:
Har med de to andre klart og lage middag selv med baby, så tenker det går fint.
Handler inn is til gjestene:p

Har bakt pizzaboller og horn med ost og skinke, men kjenner jeg oss rett må det vel bakes minst en gang til før termin om det skal være noe å bjuda på. Har også et mål om å bake boller, men det er mest fordi jeg har så sykt lyst på boller - så de havner sikkert ikke i frysern en gang.. Er det bare jeg som har havna i en matvrak-periode? :P

Ser mange råder om dette, men det orker jeg ikke ass :3 Dessuten har jeg en patetisk liten fryser. Mulig jeg bestiller Adams Matkasse til de første ukene.
Hvis jeg skulle fryst ned noe hadde det vel blitt indiske gryter, suppe osv, men tenker det blir mye grilling i tiden fremover ^_^

Nei, vi evner å lage mat selv med et spedbarn i hus [emoji23][emoji23][emoji23]
Gjestene får ta med seg mat/kaker eller hva de vil selv; de får uansett ikke bli her mer enn en times tid i begynnelsen. Regner med de kommer for å hilse på babyen da, ikke for å spise [emoji12]

Gjestene får ta med seg mat/kaker eller hva de vil selv; de får uansett ikke bli her mer enn en times tid i begynnelsen. Regner med de kommer for å hilse på babyen da, ikke for å spise [emoji12]
Man evner da alltids å lage mat, men noen dager med di små går livet litt på tverket å da kan det være redningen man trenger for å fortsatt spise sunt og variert!

Nei. Orker ikke. Rekner med at formen er bedre når mini er ute av magen enn den har vært de siste ukene. Blir nok noen kjappe løsninger og en del grillmat :)

Samme her :) og skulle det bli en dag eller to innimellom uten middag er det ingen av oss som dør av det :)
Besøk får klare seg med kaffe evt, regner ikke med de kommer her for å spise den første tiden akkurat :)

Har handlet inn enorme mengder lettlaget mat og har planer om å lage opp og fryse ned porsjoner de neste dagene.
Det er veiarbeid i området og vi kommer ikke til å ha tilgang til eiendommen med bil fra 2.mai til midten av juni. Snakk om timing! Var mao helt nødt til å handle inn en del, ikke snakk om at jeg bærer tunge poser flere hundre meter og opp en bratt bakke i nærmeste fremtid :wtf:

Uke enda. Jeg tenkte å lage noen horn og pizza snurrer. Har mye annet i fryseren, så ikke så mye plass. Men noe kan jeg få lagd. Men ikke 1 prio - har lang liste over ting å gjøre (startet perm i går)

Back
Topp