Noen som trener? Bortsett fra trilleturer?
Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
Sent from my C6903 using BV Forum mobile app
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bare 5+2 uker etter fødselen,så ingen trening ennå. Skal til gyn som var tilstede under fødselen på onsdag, så får vel en avklaring da på trening. Har et stort skjedefremfall etter fødselen, så er redd treningen blir ganske begrenset, noe som jeg kjenner veldig på om dagen da jeg elsker å løpe
Kjenner det veldig godt, for skjedeveggen stikker ut av åpningen, og kulen er på str med en golfball. Det går ikke an å dytte den på plass, for den faller bare ned igjen. De nevnte operasjon allerede mens de sydde meg, så håper at om ett års tid så kan de fikse på det. Prøver å knipe, men musklene funker kun på nedre del, de som holder blæra oppe reagerer ikke når jeg kniperHvordan kjenner du fremfallet om jeg får spør?
Altså, kjenner du noe der nede, er det vondt etc..?
Jeg vet jeg hadde fremfall under fødselen, men i fødselsrapporten min står det bare at gynekologen hadde sett på det og dyttet noe på plass og "godkjent" det...
Har bare trent litt mage (den "stå på alle fire og trekke magen inn" øvelsen) og noe push-ups...
Og kniper som en gal!!
Håeper jeg kommer i gang med skikkelig trening snart, men har en eller annen vondt i bekkenet enda...
Kjenner det veldig godt, for skjedeveggen stikker ut av åpningen, og kulen er på str med en golfball. Det går ikke an å dytte den på plass, for den faller bare ned igjen. De nevnte operasjon allerede mens de sydde meg, så håper at om ett års tid så kan de fikse på det. Prøver å knipe, men musklene funker kun på nedre del, de som holder blæra oppe reagerer ikke når jeg kniper
Mitt oppsto etter forrige fødsel, og ingen nevnte noe til meg heller Jeg kjente som deg at noe ikke stemte der nede, og med speil så jeg at det stakk ut noe. Var bare litt da og tok turen til privat gyn. Ble anbefalt å vente med en eventuell operasjon til jeg var ferdig med barn da en ny fødsel kunne gjøre det verre.Okei. Jeg kjente nemlig noe selv (når jeg først tørte å kjenne på meg selv der nede etter fødselen) og kjente noe i åpningen jeg kunne skyve oppover... ble helt kvalm av det men ikke så stort som en golfball... en halv golfball kanskje
Har ikke vert og kontrollert meg hos legen enda... kniper litt først og ser om det har noe effekt.
Skulle tro de sa noe til meg på føden om det var "ille", men jeg hørte ikke noe om fremfallet fra dem, bare det jeg leste i rapporten selv...
Mitt oppsto etter forrige fødsel, og ingen nevnte noe til meg heller Jeg kjente som deg at noe ikke stemte der nede, og med speil så jeg at det stakk ut noe. Var bare litt da og tok turen til privat gyn. Ble anbefalt å vente med en eventuell operasjon til jeg var ferdig med barn da en ny fødsel kunne gjøre det verre.
Nå er jeg helt ferdig med å gå gravid, og det var faktisk jordmor som ordna time hos gyn på sykehuset når jeg ble utskrevet Hun sa jeg ikke måtte vente for lenge med å få opptrening og operasjon, for det kom til å bli verre med årene. Men når man er ferdig med å amme og syklusen er kommet i gang igjen, så kan ting bedre seg av seg selv Så derfor regner jeg med at jeg må vente ca 1år før det blir aktuelt å operere
Jeg savner virkelig å jogge! Er om to dager seks uker siden fødselen. Har 100% kontroll på bekkenbunnen, stingene er grodd, ferdig med renselsen, magemusklene er tilbake på midten og jeg er to kg unna førvekta. Foruten å være litt slapp i fisken, noen få strekkmerker og hormonstripa på magen er jeg som før graviditeten. Likevel har jeg både fra sykehuset og på nettet hørt at en skal vente minst tre måneder før en kan begynne å jogge. Hørte ei skrekkhistorie om en bekjent som hadde følt seg i god form, som fikk enorme smerter etter første (for tidlige) løpetur. Jeg har så lyst, men har jo ikke lyst å risikere noe/gjøre noe galt :SHar hatt to korte løpeturer Det var deilig! 8-9 måneder siden sist. Første joggetur 7 uker etter fødselen. Var spent på hvordan det ville føles, men det gikk helt fint Det var også første gang jeg var vekke fra babyen...
Enig med deg, vent med jogging til etter 3 mnd. Jeg kom tidlig igang med jogginga sist, alt kjentes fint ut. To mnd senere oppdaget jeg skjedefremfall, og jeg er overbevist om at jogginga bidro endel til det.Jeg savner virkelig å jogge! Er om to dager seks uker siden fødselen. Har 100% kontroll på bekkenbunnen, stingene er grodd, ferdig med renselsen, magemusklene er tilbake på midten og jeg er to kg unna førvekta. Foruten å være litt slapp i fisken, noen få strekkmerker og hormonstripa på magen er jeg som før graviditeten. Likevel har jeg både fra sykehuset og på nettet hørt at en skal vente minst tre måneder før en kan begynne å jogge. Hørte ei skrekkhistorie om en bekjent som hadde følt seg i god form, som fikk enorme smerter etter første (for tidlige) løpetur. Jeg har så lyst, men har jo ikke lyst å risikere noe/gjøre noe galt :S
Hva er det? Blir gjerne med på noe sånt jeg!Var seks uker i går- ikke kommet i gang enda.ser at andre forum har 30 day squat challange..tenker å prøve- noen andre som er med?
Sent from my iPhone using BV Forum