Har du kjent bevegelse i magen?

Nursie86

Forelsket i forumet
Er så spent på bevegelse. Var på UL for noen dager siden. Fikk beskjed om at morkaka lå langt bak å at jeg ville kunne kjenne bevegelse ganske tidlig. Men er førstegangsgravid. Så vet egentlig ikke hva jeg kjenner etter.

Har du kjent bevegelse? Hvordan var det? :happy:

Er sååå spent!
 
Ja jeg kjente det ofte i en ukes tid denne gangen, fra uke 11-12, etter det så la morkaka seg foran og da forsvant det. Det er som om en boble popper/liten fiskehale slår.
 
Så spennende. Vet ikke om jeg vil klare å skille slik bevegelse med vanlig tarmbevegelse. Gleder meg til jeg kjenner helt sikkert liv. Når jeg var på ul, så lå han/hun å sprella inni magen, kjente ingenting da!
 
Kjenner godt innimellom når hun ligger riktig til :) veldig hyggelig m spark. Har også kjent utenpå magen allerede. Er 16+1 i dag å har kjent det en stund men enkelte dager kjenner jeg ingenting...
Venter nr 3 så vet godt hva jeg skal kjenne etter. Det hjelper nok
 
Jeg kjente bittelitt i uke 11+4 nå, deretter gikk det vel nesten en uke til jeg kjente det neste gang. Nesten 13 uker på vei da jeg kjente ordentlig spark. Fram til da var det bare bevegelse. Nå kjenner jeg litt bevegelse og spark innimellom. 13+4 i dag.
Forrige gang (første gang) kjente jeg første gang i uke 13+4 (samme som idag faktisk), var som ei boble som sprakk og jeg la egentlig ikke merke til det før lenge etterpå. Lå i senga og kjente noe uten å registrere det, før det plutselig gikk opp for meg at det sprakk ei boble, og da skjønte jeg at det var babyen jeg kjente.
Var helt ulikt denne gangen. Kjente det som kiling som kom og gikk like fort :) du merker det nok når du ikke prøver å legge merke til det :)
 
Har termin 1mars så følger med litt her også :p dette er mitt 3 svangerskap og jeg er 13 uker i mårra.. Jeg er litt usikker selv om jeg burde kjenne det igjen.. Hehe. Har kjent noe som minner meg om de første bevegelsene men veit ikke om det er det :)
 
Jeg er 14+3 og jeg kan kjenne det så vidt innimellom, kjenner det igjen fra forrje gang:) gleder meg til det blir mer tydelig og oftere!
 
Jeg er 14+5 og kjenner hver dag.vanskelig å forklare hvordan det kjennes men det er ulikt fra tarmbobler!
 
Lurer fra januar :) er førstegangs og kjente ikke før 17+2. Hadde mistenkt noe bevegelse uken før, men altså ikke sikker før uke 17. Nå er jeg 19+5, og kunne kjenne der utenpå magen for første gang 19+1. Gled deg! Nå kjenner jeg flere ganger om dagen
 
Kjente bevegelse " luftbobler" ca uke 16 de to første svangerskapene. Håper å kjenne det litt tidligere denne gangen. 14 uker i dag. :)
 
Har kjent gjevnt og trutt siden uke 12/13. Ei boble her og der. En sommerfugl i magen. Kjente tidlig første gang også, noe som visstnok er helt normalt fordi jeg er i følge jordmor er mager! Er ikke mager bare normalt slank :p men det hadde visst noe å si.
 
Er 3 gangs, men kjenner ikke forskjell på luftbobbler og babyen. Men fikk beskjed av jm hvor livmora var, så det var kun der jeg kunne kjenne bevegelse :p Har ikke kjent noe der så vidt jeg husker. Første gang, trur jeg jeg kjente i uke 18, forrige gang uke 15. Så vi får se.
 
Aner ikke. Er tredjemann, men kun 14 uker på vei.
 
Noen ganger eg har lurt på om det har vært noe, men har ikke vært helt sikker enda. Spennende å ligge å kjenne etter :)
 
Har kjent gjevnt og trutt siden uke 12/13. Ei boble her og der. En sommerfugl i magen. Kjente tidlig første gang også, noe som visstnok er helt normalt fordi jeg er i følge jordmor er mager! Er ikke mager bare normalt slank :p men det hadde visst noe å si.

Liker at hun kaller deg mager :p
Jeg blir kalt slank av legen min, men vil selv påstå at jeg har det lille ekstra ;)
 
Liker at hun kaller deg mager :p
Jeg blir kalt slank av legen min, men vil selv påstå at jeg har det lille ekstra ;)
Vil ikke påstå at 165 cm høyt og 53 kg på vekta er magert! Haha! Da skulle hun sett meg for noen år siden. Hun er bare søt da bare litt feil valg av ord:p
 
Er 3 gangs, men tror ikke jeg har kjent noe... Litt usikker :p det er ikke bare bare å vite nå så tidlig om det er det jeg kjenner eller om d er noe annet...:shy:
Sist kjente jeg det i uke15, men så forsvant d til uke21 pga morkaka la seg foran o_O
 
Back
Topp